Auteur Topic: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.  (gelezen 131030 keer)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.331
  • Elac addict
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #600 Gepost op: 27 januari 2021, 13:41:34 »
Helder, dank voor de toelichting.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #601 Gepost op: 28 januari 2021, 12:35:22 »
Zojuist toch maar weer eens de Philips CD100 wakker gemaakt.
Hij doet het nog steeds.  wtf
Al ongeveer 37 jaar in mijn bezit .
Zelf een keer bijna alle soldeer punten onder handen gehad. Verder niets.
Ik ga er zo maar weer eens een paar schijven mee luisteren.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #602 Gepost op: 28 januari 2021, 13:08:54 »
Dat is best lang voor een CD speler. Mijn Marantz CD 94/II is inmiddels ook 31 jaar oud en mijn Sony XA-5ES is ook meer dan 25 jaar oud.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #603 Gepost op: 28 januari 2021, 16:56:08 »
Dat is best lang voor een CD speler. Mijn Marantz CD 94/II is inmiddels ook 31 jaar oud en mijn Sony XA-5ES is ook meer dan 25 jaar oud.
Neem aan dat je niet de hele dag cd,s draait Jan ?

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #604 Gepost op: 28 januari 2021, 17:40:26 »
Dat is best lang voor een CD speler. Mijn Marantz CD 94/II is inmiddels ook 31 jaar oud en mijn Sony XA-5ES is ook meer dan 25 jaar oud.
Neem aan dat je niet de hele dag cd,s draait Jan ?
Nee hoor Paul, er zijn ook dagen dat ik geen muziek draai, dus de CD spelers zijn door de tijd niet zo extreem zwaar belast.
Ik heb trouwens ook nog de Pioneer PD7700 die ik van Bloom overgenomen heb en die is aangesloten op mijn Arena/Perpetuum Ebner Sixties set.
Er staat ook nog een defecte Pioneer PD-S 901 die t.z.t. wordt nagekeken.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #605 Gepost op: 28 januari 2021, 17:46:28 »
Desnoods wil ik je in extreem barre tijden een Sony doneren. 🎵🎶

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #606 Gepost op: 28 januari 2021, 17:59:31 »
Desnoods wil ik je in extreem barre tijden een Sony doneren. 🎵🎶
Dat is buitengewoon vriendelijk van je Paul, maar ik hoop dat de barre tijden uitblijven, want deze tijd is al bar genoeg  ;)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #607 Gepost op: 29 januari 2021, 11:42:56 »
Audiofreak, als je die Sony XA5-ES niet meer kunt zien of luchten of zelfs horen dan geef ik hem graag een plekje in mijn set.  ;D ;D
Uiteindelijk moet je een wat oudere CD speler wel in beweging houden.  ;D

Over luchten gesproken, de CD100 stinkt nog steeds als hij warm wordt.
Aan de achterkant zit een flink stuk geribbeld metaal voor de koeling van de voeding.
Als dat ding warm wordt dan komt er een specifieke geur de kamer in welke duidelijk herkenbaar is als CD100 geur.
Ik denk dat het de warmtegeleidende pasta , of zoiets , is waarmee het koellichaam is gemonteerd.

Maar het blijft leuk om zo'n oud apparaat weer op te zien starten en muziek te horen maken.
En die muziek klinkt niet minder dan op een nieuwere speler of zelfs een pas 5 jaar oude DAC van de receiver.
Overigens laat het ook zien dat de DAC in de receiver welke voor Zone2 wordt gebruikt gewoon een goed ding is.
En dat voor een 14 bit CD speler uit het prille begin van de CD draaierts.
Ik kan er enorm van genieten.

Even terug naar de DAC van de Denon receiver en de nog niet zo heel oude CD speler.
Ik kan nu schakelen tussen de analoge uitgang  van de Sony 920 en de digitale uitgang van deze speler en dan via de DAC van de receiver naar analoog.
Wat meteen opvalt is het verschil in volume tussen beide.  Het geluid via de receiver is zachter dan van de Sony.
Maar dat is gelijk te maken via instellingen in de receiver. Ik kan de analoge uitgang van de receiver harder zetten.
Als je dat gelijk genoeg zet hoor je geen verschil meer tussen analoog uit de CD speler of analoog uit de receiver.
Dat digitaal naar analoog omzetten is toch wel een erg goed gelukte ontwikkeling in audio land.
Mijn eerste CD, welke ik al had gekocht lang voordat ik de speler kon kopen, speelt nog steeds ruis en kraakvrij.
Zelfs in de CD speler waar deze voor het eerst mee is gespeeld.
Ik kan me de blikken nog herinneren van de andere aanwezigen in de platenzaak toen ik met een CD naar buiten liep.
Die moest je, heb ik vast al eens eerder verteld, toen nog bestellen en dan kon je er een paar weken of zelfs maanden op wachten.
Er was ook een lijst me CD's die beschikbaar waren. Dat waren er slechts 100 of zelfs nog minder.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #608 Gepost op: 29 januari 2021, 12:21:11 »
Ik ben heel tevreden met mijn collectie CD spelers. De Sony XA-5ES is gebouwd als een tank en heeft ook het mooiste lademechanisme. De Marantz CD 94/II is een mooi gebouwde speler met de befaamde  Philips TD1541A S2 DAC.
De Pioneer PD-S 901 en PD 7700 zijn stoere machines om te zien en je moet niet vergeten om de CD omgekeerd in de lade te leggen (stable platter) want anders gebeurt er niets.
En............of er een klankverschil is tussen deze spelers ? Nou dat zou best kunnen, maar ik neem het niet waar.
Tja, de één verzamelt audioracks en de ander CD spelers.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #609 Gepost op: 29 januari 2021, 12:32:44 »
Audiofreak,  Jij hebt naast je andere spullen zeker een mooie collectie CD spelers.
Die Sony blijft een geweldige machine om te zien. Ik hoop deze ook weer zsm, als we weer zonder corona zorgen op bezoek kunnen, in actie te zien en te horen.
Ik ben ook erg blij met mijn Sony 920 met puck.
Het uitschuiven van het gehele pick up mechanisme en het zelf op de as leggen van de schijf en vervolgens de puck er op.
Daarna het soepel zien dicht zoeven van het geheel geeft toch een veel leukere ervaring dan het standaard laatje.
Voor het geluid doet het helemaal niets maar je start van de luistersessie maakt het wel erg leuk.

tsja, ik zou ook best wat meer audioverzamelwoede los willen laten, "helaas" is er nog iets anders wat best wel wat geld weg laat vloeien als bezigheid aanwezig alhier.
Het kilometers verzamelen kost ook het nodige en daar geniet ik ook mateloos van.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #610 Gepost op: 29 januari 2021, 12:55:41 »
Audiofreak,  Jij hebt naast je andere spullen zeker een mooie collectie CD spelers.
Die Sony blijft een geweldige machine om te zien. Ik hoop deze ook weer zsm, als we weer zonder corona zorgen op bezoek kunnen, in actie te zien en te horen.
Ik ben ook erg blij met mijn Sony 920 met puck.
Het uitschuiven van het gehele pick up mechanisme en het zelf op de as leggen van de schijf en vervolgens de puck er op.
Daarna het soepel zien dicht zoeven van het geheel geeft toch een veel leukere ervaring dan het standaard laatje.
Voor het geluid doet het helemaal niets maar je start van de luistersessie maakt het wel erg leuk.

tsja, ik zou ook best wat meer audioverzamelwoede los willen laten, "helaas" is er nog iets anders wat best wel wat geld weg laat vloeien als bezigheid aanwezig alhier.
Het kilometers verzamelen kost ook het nodige en daar geniet ik ook mateloos van.

Marcel

Het laatste vind ik ook een leuke bezigheid, maar door dat verd.... corona gedoe kom ik, op een boodschapje na, nergens meer. De afgelopen dinsdag heb ik voor het eerst weer eens getankt en de laatste keer was op 16 oktober jl.
We mochten graag eens even over de grens wippen om te tanken en boodschappen te doen en meestal werd er ook een bezoek aan een restaurant met een "Gutbürgerliche Küche" aan gekoppeld
Ook de kar met gegrilde kipjes, spareribs, currywurst, etc. die voor de REAL in Rees staat geparkeerd, werd regelmatig bezocht.
Tja, we missen wel een heel stuk vrijheid.

« Laatst bewerkt op: 29 januari 2021, 12:57:15 door Audiofreak »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #611 Gepost op: 29 januari 2021, 13:00:50 »
De REAL in Rees is ook door ons een vaak bezochte supermarkt.
Overigens drukt deze lockdown ons wel met de neus op het feit dat we onze vrijheid als heel erg normaal beschouwen.
Straks als we weer mogen dan genieten we er wel weer heel veel extra van, heb ik het vermoeden.


Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #612 Gepost op: 29 januari 2021, 13:15:48 »
De REAL in Rees is ook door ons een vaak bezochte supermarkt.
Overigens drukt deze lockdown ons wel met de neus op het feit dat we onze vrijheid als heel erg normaal beschouwen.
Straks als we weer mogen dan genieten we er wel weer heel veel extra van, heb ik het vermoeden.


Marcel

Tja Marcel, voordat het virus opdook hadden wij een wekenlange en uitgebreide Duitsland tour gepland met als eindbestemming ons favoriete Berchtesgaden, maar helaas pindakaas.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #613 Gepost op: 29 januari 2021, 13:39:36 »
Wij hebben op dit moment in ons hoofd zitten:

Stuttgart, dan door naar Wenen, dan door naar Berchtesgaden, naar huis.
Dan de rest van de vakantie naar Berlijn
We willen nog een keer naar , ik hoop dat hij er nog is, grote gave Ierse pub in Stuttgart.
De Prater in Wenen willen we nog een keer bekijken.
Berchtesgaden moet verder bekeken worden.
Dan de koffer voorzien van schone spullen en op naar ons zeer geliefde Berlijn.

Volgens mij is dit behoorlijk of topic allemaal.
Maar meestal staat de radio wel aan in de auto.  Dat is er R-Link media an navigatie systeem van Renault.  DAB+ is meestal een fijne begeleider onderweg.

Ik ga me zo maar eens bezig houden met nog wat muziek via Spotify.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Marcel en zijn Sony Lake People Beyerdynamic set.
« Reactie #614 Gepost op: 29 januari 2021, 13:50:33 »
De snoepreisjes naar Leer, Oldenburg en Bremen missen wij, meer als dat we verwacht hadden. Wij hadden dit jaar Hamburg en misschien Berlijn in gedachten. Noorwegen als vakantieplanning, afwachten is het enige wat je kunt doen en gezond blijven.
Eens buizen altijd buizen.