Auteur Topic: Set van Hans  (gelezen 286884 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Set van Hans
« Reactie #1305 Gepost op: 01 september 2021, 12:32:01 »
Zet hem op!  :rockon:

Groet,
Jacco

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1306 Gepost op: 01 september 2021, 19:07:28 »
Morgen nieuwe bekabeling. Boel is nu analoog aangesloten, vanaf morgen via optisch naar de speaker, vanuit de speaker via spdif naar de topkast en de rechter speaker(s). Even wat in de instellingen aanpassen en knallen. Morgen gaan we voor de 100 dB...of wanneer de oren bloeden.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1307 Gepost op: 05 september 2021, 11:47:26 »
Helaas er ging iets mis. Ws een brakke optsiche kabel. Al heb ik geen idee of het de verklaring is voor wat er gebeurt. De laatste kast in de rij ( baskast>>topkast>>baskast>>topkast) geeft soms geluid door en vaker dus niet. Als je de lus verandert: baskast>>topkast>>topkast>>baskast verhuist het probleem naar de baskast.

Dus een nieuwe optische kabel besteld. Hopen dat dit het is.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Set van Hans
« Reactie #1308 Gepost op: 11 december 2021, 09:55:17 »
Mag aannemen dat het goed gekomen is ? 🎼

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1309 Gepost op: 11 december 2021, 12:25:13 »
Goeie, inmiddels al weer of alweer wat ergenissen verder. Het gedoe met de bekabeling is goed gekomen. Weet eerlijk gezegd niet meer precies wat het was. Volgens mij inderdaad een optische kabel.

Maar maandje terug een andere Mac Mini gekocht (M1 2021). Dit omdat vanuit BACCH werd aangegeven dat de late 2012 machine op een bepaald moment meer geen update's vanuit BACCH aan zou kunnen. De OS was dan te oud. Dus advies: Koop een M1. Zo gezegd zo gedaan.

Eerste waar ik achter kwam (na koop) was dat hij geen optische uitgang meer had. Jammer want dan dus weer een extra kastje. Topping D10S zodat ik ik via de USB uit, optisch naar de speakers. Redelijk makkelijke hobbel. Vervolgens alles opnieuw installeren. Dat vroeg wat meer gedoe. Maar uiteindelijk ook gelijkt. En toen ging het mis. Gekraak, gesteun en gepiep. Er ging/gaat iets niet helemaal goed met Spotify, BACCH en de M1.

Na een hoop gezocht, geprobeerd etc te hebben, lijkt het helemaal goed te zijn. Er is nog wel een software dingetje maar dat geeft geen problemen bij de weergave van de muziek.

Ondertussen de stoel ook nog iets naar achter geschoven. Panelen aan de verwarmingkant weggehaald en wat dunners teruggezet. Dit zorgt ervoor dat er meer warmte van de verwarming in de kamer komt en dat is in deze tijden wel prettig.



Dus al met al: Alles is weer goed gekomen. En de speakers zijn echte beesten van weergevers. Het is een DIY soort van KII speakers met de optionele cardioide subkasten.

Gr. Hans
« Laatst bewerkt op: 11 december 2021, 14:26:18 door chansig »
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Set van Hans
« Reactie #1310 Gepost op: 11 december 2021, 21:59:11 »
Netjes, 👍 al zegt het probleem mij niet veel het is opgelost. 🎼

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1311 Gepost op: 19 december 2021, 15:27:59 »


Op een dag denk je: Wat zou er met het geluid gebeuren als ? Afgelopen woensdag de boel 180 graden gedraaid. Klinkt goed, net zo goed als toen het anders stond. Anders ? Misschien een beetje, maar dan kan ik het eigenlijk niet zo goed duiden. Het staat bruut en ik heb nu meer licht in de kamer omdat ik de gordijnen open (kan) doe(n).

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Set van Hans
« Reactie #1312 Gepost op: 19 december 2021, 15:30:21 »
Netjes 👍 🎼

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Set van Hans
« Reactie #1313 Gepost op: 19 december 2021, 15:30:54 »
 Cool

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Set van Hans
« Reactie #1314 Gepost op: 20 december 2021, 07:37:50 »
 :wave:

 Toppie! Toppie!

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Set van Hans
« Reactie #1315 Gepost op: 20 december 2021, 23:06:42 »
Ziet er meer dan goed uit!

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Set van Hans
« Reactie #1316 Gepost op: 20 december 2021, 23:17:49 »
Leuk experiment, heb ik zelf nog niet gedaan in mijn mancave, anders om. Wel in de lengte en breedte (met sommige luidsprekers) maar in de lengte 180 graden wisselen nog niet…ga het ook eens doen met mijn Magnepans, gewoon omdat het kan.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Set van Hans
« Reactie #1317 Gepost op: 27 april 2022, 16:45:51 »


Ringen om de wooferts. Ziet het er weer wat netter uit.

Voor de rest wat geschoven met panelen. En alle digitale/netkabels vervangen voor een instap model van de naam weet ik niet meer. Stekkerblok erbij en dan maar testen. De verkoper wilde gelukkig meewerken aan mijn test. Ook in de wetenschap dat ik ws niets zou gaan kopen.

Weekendje getest en geen verschil waargenomen. Ook niet met de ringen om de wooferts. Wel met het verplaatsen van de panelen. Soms is het allemaal zo logisch. Dit was zo'n moment.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Set van Hans
« Reactie #1318 Gepost op: 27 april 2022, 17:32:44 »
Die configuratie ziet er veel belovend uit ! Toppie!


Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Set van Hans
« Reactie #1319 Gepost op: 27 april 2022, 17:52:38 »
Heb je die mid-hoog units met een reden min of meer recht vooruit (beetje lastig te zien op de foto) gemikt? Het valt mij nu pas op. Het lijkt mij een verrassende keuze bij dergelijke luidsprekers met hun afstraalgedrag.

Groeten...