Auteur Topic: Kabel Ervaringen  (gelezen 90703 keer)

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #150 Gepost op: 02 mei 2015, 14:04:19 »
Misschien één versterker en één set speakers, twee identieke DAC's of CD spelers, en dan de bronschakelaar beroeren. ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #151 Gepost op: 02 mei 2015, 14:55:12 »
inderdaad. en dan beide DAC's met een andere set kabels (de sets die je wil vergeijken) op de versterker aansluiten.
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #152 Gepost op: 02 mei 2015, 15:38:34 »
Precies. Dat bedoel ik. ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #153 Gepost op: 10 mei 2015, 11:20:35 »
Ik heb van iemand een zilveren interlink geleend en deze klinkt onmiskenbaar anders dan mijn Kimber PBJ. Ook mijn vrouw hoorde het onmiddellijk. Het verschil is wel subtiel. De Kimber klinkt net wat ronder en voller en de zilveren kabel wat ruimtelijker. Het vergelijk houdt me verder niet van de muziek.

Vandaag ga ik met een Jelco phono kabel aan de slag. Deze wordt vergeleken met een van de Hul Silver Hybrid.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2015, 11:24:03 door Carl »

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #154 Gepost op: 10 mei 2015, 11:40:07 »
Met de beste phonokabel van Jelco neem ik aan.
Ik ben benieuwd naar je bevindingen.
I love vintage.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #155 Gepost op: 10 mei 2015, 15:35:54 »
Ik heb ze nog niet naast elkaar geprobeerd Peter, gewoon lekker van muziek genoten (ik heb nu Sherazade aanstaan). Nadeel van de kabel is dat hij wat stug is voor een subchasis, voordeel in ieder geval dat hij goedkoop is. Kom maar luisteren als je zin hebt. Ik wil ook nog een Furutech AG 12 uitproberen.
« Laatst bewerkt op: 10 mei 2015, 15:41:48 door Carl »

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #156 Gepost op: 10 mei 2015, 18:31:01 »
De kat rent hier net langs met een RCA kabel in z'n bek. leuke ervaring wel  :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Carl

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.589
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #157 Gepost op: 10 mei 2015, 18:53:54 »
Hij vond de kabel niet goed klinken?  :offtopic:

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #158 Gepost op: 03 augustus 2020, 18:30:25 »
Beste medeforummers,

Deze thread open ik om uw ervaringen omtrent kabels met elkaar te kunnen delen. De benadering is niet wetenschappelijk en dat moet deze ook niet zijn of worden, afhankelijk van hoe elk van ons (individueel dus) tot keuzes komt.
Daar kunnen uiteraard wél wetenschappelijke feiten aan ten grondslag liggen, maar het gaat dus om de keuze en de filosofie van het individu.

De discussie moet "open" (lees: een dialoog) zijn en blijven met begrip voor elkaars opvattingen en visies.
Of deze al dan wel of niet voldoen aan de referentie van waarheidsvinding is een andere vraag en doet niet ter zake.

Want; Op basis van "persoonlijke waarheidsvinding" heeft ieder indivdu uiteindelijk "het gelijk" aan zijn of haar zijde.

Daarmee wil ik graag eindigen.
Ik gebruik de laatste jaren bekabeling, zowel luidsprekerkabels als interlinks, van Atlas cable. Ik gebruik met name de Equator serie. Het zijn puur koperen kabels, de verbinding van de connectoren op de kabels worden gedaan d.m v. krimptechniek i.p.v. solderen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #159 Gepost op: 03 augustus 2020, 23:30:27 »
Kabels weten wat, al ze maar goed connecten.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #160 Gepost op: 04 augustus 2020, 21:00:59 »
Ik heb een dropveter tussen de phono-amp en voorversterker, dat vind ik te min.  ;D

Heb daarom ook drie mooie interlinks klaarliggen, om die zwarte rakker te vervangen. Niet dat ik, jammer genoeg verschil zal horen, maar ik vindt het één fijn idee dat er een mooie verbinding is.
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2020, 21:02:59 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #161 Gepost op: 04 augustus 2020, 21:18:20 »
Altijd fijn, een kabel discussie. Maar hou er rekening mee dat het erg warm wordt aan het einde van de week. Dus hou het hoofd cool! @Jan heeft veel audiofiele ongerustheid, dopjes, kabels misschien blokjes onder zijn luidsprekerkabel. Helemaal geen probleem, maar meerdere forum leden zien er geen brood in.
Behalve zoals @John die de kabel gaat vervangen tussen zijn draaiert en Phono versterker (teminste ik denk dat hij die kabel gaat vervangen) die heeft wel invloed omdat daar de signalen klein zijn.
Zoals capaciteit invloed bij MM en impedantie bij MC maken verschil.
« Laatst bewerkt op: 04 augustus 2020, 21:21:15 door mmuetst »

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #162 Gepost op: 04 augustus 2020, 21:26:47 »
Altijd fijn, een kabel discussie. Maar hou er rekening mee dat het erg warm wordt aan het einde van de week. Dus hou het hoofd cool! @Jan heeft veel audiofiele ongerustheid, dopjes, kabels misschien blokjes onder zijn luidsprekers. Helemaal geen probleem maar meerdere forum leden zien er geen brood in.
Behalve zoals @John die de kabel gaat vervangen tussen zijn draaiert en Phono versterker (teminste ik denk dat hij die kabel gaat vervangen) die heeft wel invloed omdat daar de signalen klein zijn.
Voorals capaciteit invloed bij MM en impedantie bij MC maken verschil.
Dat is altijd leuk Michael. :)

Ik vervang de interlinks vanaf draaitafel, naar de NAD phono-amp en vanaf de NAD naar de voorversterker door twee hele korte kabels.

Daar ga ik binnenkort even tijd voor maken.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #163 Gepost op: 31 januari 2021, 21:11:03 »
Leuk draadje!

Ik gebruik zelf al een tijdje van den hul d103 MK3 bekabeling als interconnects en ik zou voorlopig geen andere meer willen.

De enige andere interconnect die ik gebruik is de van Damme Silver voor de Subwoofer.

Qua luidsprekerkabels gebruik ik sinds 3 maand de qed xt25 performance bi wire. Maar die zal vervangen worden tezamen met de luidsprekers op termijn door de Genesis bi wire van hetzelfde merk

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #164 Gepost op: 01 februari 2021, 11:59:07 »
Ik gebruik zwarte kabels met een zilver kleur stekkertje aan elk uiteinde.
Ze zijn wel dubbel afgeschermd zegt de fabrikant.
De stekkertjes passen goed en redelijk strak.
Geluid met kabeltje is erg goed, zonder kabeltje is er geen geluid.

Verder gebruik ik gewoon koper met een stukkie plastic (doorzichtig) met op één kant een rood streepje om de luidsprekers correct aan te kunnen sluiten.

En dan ligt er achter de set nog een lading van diverse soort koper in isolatie om +/- 230 Volt op de voedingen van de diverse kastjes te krijgen.

Simpel goed en voor het doel geschikt spul.
Simpel is in dit geval meer dan voldoende om de boel aan elkaar geknoopt te krijgen.
Voor iets van 20 Hz tot iets van 20.000 Hz heb je niet zoveel geks nodig.
Alles wat de verkoper verzint om een kabel met een mooie winstmarge aan de man te brengen is gel*l.
Doe je het voor de looks, moet je helemaal zelf weten.
Doe je het voor de mooie goed voel verhalen zou ik er nog even over nadenken en het geld in software steken.
Maar dat is slechts mijn mening.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000