Auteur Topic: Kabel Ervaringen  (gelezen 91194 keer)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #180 Gepost op: 07 juli 2022, 22:51:05 »
Ik weet nog wel een goede coach, mmuetst.

Groet,
Jacco
Huh? Jij hebt toch geen coach nodig? Hoe zo weet jij dan een goede coach….Touché  ;)
Nee: coaches hebben mij nodig. Daar leren ze van en op het eind evalueer ik ze. Alleen de besten blijven over.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.368
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #181 Gepost op: 07 juli 2022, 23:02:42 »
Nee: coaches hebben mij nodig. Daar leren ze van en op het eind evalueer ik ze. Alleen de besten blijven over.

Groet,
Jacco
Heeft helaas niet geholpen  :rofl:

Maar nu weer on-topic denk ik maar zo….
« Laatst bewerkt op: 07 juli 2022, 23:13:30 door mmuetst »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #182 Gepost op: 07 juli 2022, 23:14:43 »
Nee: coaches hebben mij nodig. Daar leren ze van en op het eind evalueer ik ze. Alleen de besten blijven over.

Groet,
Jacco
Heeft helaas niet geholpen  :rofl:
Heb ook nooit beweerd dat ik ze allemaal gehad heb.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.368
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #183 Gepost op: 07 juli 2022, 23:17:21 »
Gelukkig zijn er nog techneuten Jacco….al worden we wel schaars helaas.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #184 Gepost op: 07 juli 2022, 23:17:32 »
Ik weet nog wel een goede coach, mmuetst.

Groet,
Jacco
Huh? Jij hebt toch geen coach nodig? Hoe zo weet jij dan een goede coach….Touché  ;)
Nee: coaches hebben mij nodig. Daar leren ze van en op het eind evalueer ik ze. Alleen de besten blijven over.

Groet,
Jacco

En de lozers liggen in de kabelgoot ?  ::)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #185 Gepost op: 07 juli 2022, 23:26:05 »
Ik weet nog wel een goede coach, mmuetst.

Groet,
Jacco
Huh? Jij hebt toch geen coach nodig? Hoe zo weet jij dan een goede coach….Touché  ;)
Nee: coaches hebben mij nodig. Daar leren ze van en op het eind evalueer ik ze. Alleen de besten blijven over.

Groet,
Jacco

En de lozers liggen in de kabelgoot ?  ::)
Ja, die zijn er wel. Verslaafd aan lijnolie en snuiven gekookte bijenwas. Maar er zijn er ook die kabelboomknuffelaar worden of tweeterfluisteraar.

Groet,
Jacco

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #186 Gepost op: 07 juli 2022, 23:27:50 »
Gelukkig zijn er nog techneuten Jacco….al worden we wel schaars helaas.
Zou dat helaas zijn? Ik zie daar wel mogelijkheden.

Groet,
Jacco

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #187 Gepost op: 07 juli 2022, 23:34:39 »
Ik weet nog wel een goede coach, mmuetst.

Groet,
Jacco
Huh? Jij hebt toch geen coach nodig? Hoe zo weet jij dan een goede coach….Touché  ;)
Nee: coaches hebben mij nodig. Daar leren ze van en op het eind evalueer ik ze. Alleen de besten blijven over.

Groet,
Jacco

En de lozers liggen in de kabelgoot ?  ::)
Ja, die zijn er wel. Verslaafd aan lijnolie en snuiven gekookte bijenwas. Maar er zijn er ook die kabelboomknuffelaar worden of tweeterfluisteraar.

Groet,
Jacco

Duidelijk, kunnen sommige ook een uit fase gedrag vertonen en kan men daarvoor behandeld worden ?

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #188 Gepost op: 07 juli 2022, 23:37:35 »
Ik weet nog wel een goede coach, mmuetst.

Groet,
Jacco
Huh? Jij hebt toch geen coach nodig? Hoe zo weet jij dan een goede coach….Touché  ;)
Nee: coaches hebben mij nodig. Daar leren ze van en op het eind evalueer ik ze. Alleen de besten blijven over.

Groet,
Jacco

En de lozers liggen in de kabelgoot ?  ::)
Ja, die zijn er wel. Verslaafd aan lijnolie en snuiven gekookte bijenwas. Maar er zijn er ook die kabelboomknuffelaar worden of tweeterfluisteraar.

Groet,
Jacco

Duidelijk, kunnen sommige ook een uit fase gedrag vertonen en kan men daarvoor behandeld worden ?
Deze vereniging heeft daar ervaring mee.



Prima coaches overigens.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.368
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #189 Gepost op: 07 juli 2022, 23:50:38 »
On topic, dit filmpje is interessant om naar te kijken.
Legt duidelijk uit wat hij aan het doen is. Legt ook uit dat hij de duurdere kabel gewoon mooi vind.
Maar legt ook uit dat in een blind test geen verschil is.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.075
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #190 Gepost op: 08 juli 2022, 09:29:57 »
Heel eerlijk?, ik kijk er niet meer naar. Ik luister naar muziek op een behoorlijk niveau, vind ik en vind het wel goed zo. Al dat gedoe dat het beter kan het zal wel, mijn oren worden er met de jaren niet beter op en daar gaat het om, daar komt het binnen. Speel nu al minstens 12 jaar met hetzelfde spul ( buizen vv laatste aankoop) en nog langer met dezelfde kabels Kabels zijn ingespeeld kun je stellen, waarschijnlijk zijn die bezig uit te spelen ;D. De interesse in het spul word bij mij met de jaren minder, interesse in muziek niet. Interesse in hoe het bij een ander is blijft ook, wat is het?, hoe klinkt het? en de mensen erachter.
Tuurlijk blijft er interesse in het spul maar dat is hoofdzakelijk nostalgie en niet hoe het beter zal klinken. Nooit iets nieuws?, jawel maar dan moet er eerst iets kapot gaan.
Kabelervaringen heb ik niet, de Monster luidsprekerkabels waren bij de B&W's en zijn 21 jaar oud, de interlinks kwamen met de buizenversterker, kameraadbouw en zijn 18 jaar oud. Zelf nooit iets echt met elkaar vergeleken. Wel iemand geweest met een tas vol kabels maar daar hoorde ik geen verschil mee met mijn eigen. De eigenaar van de kabels ook niet echt maar dat lag aan het stekkerblok welke ik gebruikte volgens hem. Kabelblok ligt nog op dezelfde plek met dezelfde voedingskabels erin. Dat zijn trouwens super  ;D voedingskabels, Mettler. Komen van precisie weegschalen af, je weet wel weegschalen die onder een stolp staan om luchtturbulentie uit te sluiten en nauwkeurig zijn tot een 1000ste gram.
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2022, 14:40:57 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.803
  • Doet mij maar buisjes
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #191 Gepost op: 08 juli 2022, 19:40:49 »
We kunnen er over grappen en grollen maar als iemand er blij van wordt prima, zijn ding voor mij een gesloten boek.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.331
  • Elac addict
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #192 Gepost op: 08 juli 2022, 22:18:48 »
Ik heb een setje Elac reference sensible op de kop getikt. Gwoon omdat ze er mooi uitzien. Ga ze morgen op de 249.3 aansluiten. Ik verwacht weinig verschil, maar we gaan het zien (horen).
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #193 Gepost op: 09 juli 2022, 09:48:48 »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #194 Gepost op: 09 juli 2022, 12:36:52 »
We kunnen er over grappen en grollen maar als iemand er blij van wordt prima, zijn ding voor mij een gesloten boek.

Het is veel serieuzer Paul.  Je kunt pas iemand overtuigen als hij/zij daarvoor openstaat.  Is dat niet het geval, dan is elke poging compleet kansloos en dat is prima.  Iedereen maakt zijn eigen afwegingen en keuzes met de daarbij onvermijdelijke fouten en glorierijke stappen vooruit, ook al denkt een ander daar anders over.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.