Auteur Topic: Kabel Ervaringen  (gelezen 91176 keer)

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #135 Gepost op: 29 april 2015, 11:39:06 »
Welkom Eshan!!

Mooie kabels geniet ervan!! Er is een sets van onze leden topic waar je ook de rest kwijt kunt incl. Plaatjes zijn we hier gek op.... En weer een Drent erbij altijd goed!!
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Ehsan

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 2
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #136 Gepost op: 29 april 2015, 12:02:33 »
Het is de Revolution, die is 7,6 mm2. Dat is al fors. De revelation is 17,1 mm2. Dat is echt zeer onhandig, past bijna nergens op.

Ik heb op marktplaats een advertentie gezien van 2 x 1,6 meter Revolution voor 85 euro. Toevallig was het in de dezelfde buurt waar ik woon. Ik heb er uiteindelijk 75 euro voor gegeven.

De kabels waren niet op de juiste manier afgewerkt. De kabel heeft een kern die is 2,9 mm2 verzilverd, daar omheen zit een zwarte mantel. Daar weer omheen zit weer 4,7 mm2 verzilverde kabel met daar omheen de rode hulliflex-3 isolatie. De eigenaar had er geen verstand van en had alleen de binnenste kern gebruikt met geknepen bananen hulzen. Ik heb een heel klein stukje eraf gehaald en opnieuw aangesloten. De kern en de buitenste deel met elkaar verbonden in een nakamichi bananen locker. Het veerschil is erg groot, met name de laag weergave, maar ook een bredere spectrum.

De originele kabel wordt in 2 x 3 m uitgevoerd, dus iemand zal de kabel wel geknipt hebben. Voor mij is 2 x 1,60 m net voldoende. Ik heb ze nog even getwist om de 10 cm.

Ik heb hiervoor W&M LS-03 gehad waarin ik het geluid wat rommelig vond. Ik heb ook Atlas hyper 2.0 (2 x 5m). Het geluid van de Atlas kabels vind ik wel erg mooi, maar vind het te weinig laag weergeven. Het is immers een 2 mm2 kabel. Deze kabels zijn natuurlijk niet een goede vergelijking met de Revolutions omdat de genoemde kabels niet verzilverd zijn en de Revolution wel.

Meer mm2 heb ik vaak ervaren als meer laag weergave. Nu is er gelijk heel veel veranderd. Ik vind de verzilverde kabel met daarbij een hogere mm2 in een korte kabel van 1,60 meter fenominaal. De Revolution kabel is ook nog eens erg flexibel wat het aansluiten wel makkelijker maakt. De W&M waren extreem stug en behoorlijk in gewicht.

Ik heb 2 x 5m Atlas hyper 2.0, waar ik nog niet zeker van ben wat ik ermee wil doen. Verkopen of 4 x 2,5 m van maken. Dan heb ik 4 mm2 misschien net iets mooier dan 2 mm2.

Het blijft een super hobby. Ik ben onlangs ook Richard van Hififreak tegengekomen. Dat is ook de reden dat ik me heb aangemeld op dit forum. Hobby delen met mensen met dezelfde passie!  8)

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #137 Gepost op: 29 april 2015, 14:48:49 »
De VDH kabels werden en worden verkocht als meterwaar en als fix-und-dertig geconfectioneerde sets in standaard maatvoeringen.

Dus het kan zeer goed origineel zijn.

Deze kabel is bedoeld als monolead kabel maar kan eventueel als duolead toegepast worden vanwege de binnen -en manteladers.

Groet, Mark ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

haavee

  • Trade Count: (0)
  • Jr. Member
  • **
  • Berichten: 61
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #138 Gepost op: 29 april 2015, 17:20:47 »
Wat ik gaaf vind aan dit draadje is dat het er heel respectvol aan toe gaat: believers :) en non-believers  ??? worden in hun waarde gelaten (leven-en-laten-leven houding, even goede vrienden). Dat niet iedereen zich vastbijt in zijn mening. :neenee: Daar zou op andere forums een les uit getrokken kunnen worden.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #139 Gepost op: 29 april 2015, 17:31:48 »
Wat ik gaaf vind aan dit draadje is dat het er heel respectvol aan toe gaat: believers :) en non-believers  ??? worden in hun waarde gelaten (leven-en-laten-leven houding, even goede vrienden). Dat niet iedereen zich vastbijt in zijn mening. :neenee: Daar zou op andere forums een les uit getrokken kunnen worden.

 :afro:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.225
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #140 Gepost op: 29 april 2015, 17:33:29 »
En zo is dat!

Groet,
Jacco

Richard

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.498
  • Life's What You Make It...(Talk Talk)
    • Richard Kuipers Photography
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #141 Gepost op: 29 april 2015, 20:53:03 »
Wat ik gaaf vind aan dit draadje is dat het er heel respectvol aan toe gaat: believers :) en non-believers  ??? worden in hun waarde gelaten (leven-en-laten-leven houding, even goede vrienden). Dat niet iedereen zich vastbijt in zijn mening. :neenee: Daar zou op andere forums een les uit getrokken kunnen worden.

 :afro:

x2  :afro:
Monitor Audio PL100 - Bel Canto EVO2i - Pro-Ject 1Xpression Carbon - JCA Phono PRE MM - ifI IDAC2 - MacMini - Lacie - SignalCable - Supra Ply 3.4S - Diy Audio-Rack - Tidal

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #142 Gepost op: 02 mei 2015, 07:52:36 »
Misschien heb ik wat gemist GE, maar jij zou toch na gaan denken over de opzet van een test die de toets der kritiek zou kunnen doorstaan.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #143 Gepost op: 02 mei 2015, 10:17:11 »
Mijn Cordial XLR kabels bevallen ook prima. Ik heb niet het idee dat ze een klank hebben, maar het geluid klinkt prima. :)
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #144 Gepost op: 02 mei 2015, 11:16:46 »
Misschien heb ik wat gemist GE, maar jij zou toch na gaan denken over de opzet van een test die de toets der kritiek zou kunnen doorstaan.
Klik

Klak

 ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #145 Gepost op: 02 mei 2015, 12:16:34 »
Ligt misschien aan mij maar ik zie geen opzet.    :doh:


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #146 Gepost op: 02 mei 2015, 12:26:00 »
Ligt misschien aan mij maar ik zie geen opzet.    :doh:

Ah, so. Nee, dat laat ik liever aan anderen, omdat ik daar geen verstand van heb. ;D
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #147 Gepost op: 02 mei 2015, 12:34:53 »
Hier niet anders.  Ik doe ook maar wat.     Headbanging


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

GoldenEars

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.865
  • Stereoholic...
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #148 Gepost op: 02 mei 2015, 13:34:14 »
Zoals AF al stipuleerde: dubbelblind vergelijk van interconnects is bijna onmogelijk te doen.
Primare A30.1, B&W DM4, Pink Faun LS-kabels, Atlas interlink, Cardas voedingskabel, Meridian Explorer DAC met SBooster, Cubox-i2 streamer met Volumio en SBooster.

Ando

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.179
    • De andere hobby...
Re: Kabel Ervaringen
« Reactie #149 Gepost op: 02 mei 2015, 13:53:36 »
Is m.i. ook nergens voor nodig.
Science is no democracy