Auteur Topic: analoge genoegens van Carl  (gelezen 49560 keer)

Paul

• Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Doet mij maar buisjes
Re: analoge genoegens van Carl
« Reactie #315 Gepost op: 16 maart 2025, 20:37:01 »
Ze moeten lekker zo doorgaan, heb wel een mindere actieve periode hier gehad en kan zo weer gebeuren, zonde van m,n tijd.

Johndv

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • Liever een Adam!
« Reactie #316 Gepost op: 16 maart 2025, 23:00:05 »
Ze moeten lekker zo doorgaan, heb wel een mindere actieve periode hier gehad en kan zo weer gebeuren, zonde van m,n tijd.

Ik vind het wel vermakelijk, mag het graag lezen! Alleen wordt het nu een beetje persoonlijk, dat is jammer.
Vincent SA-T1 vv - Cambridge Audio azur 851W ev - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #317 Gepost op: 17 maart 2025, 06:41:15 »

Mensen die overtuigd zijn van het feit dat feiten geen feiten zijn ga je niet overtuigen dat feiten wel feiten zijn.
Ze zijn er van overtuigd dat 1+1 diverse uitkomsten kan hebben. 

Kan het onzekerheid zijn? 

Marcel

Bluesound Node (Qobuz) - Sony CDP XB 920 QS - Topping E30 - Philips CD100 - Lake People G103 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT 1990 pro  - Denon AH-D2000 (met Geekria earpads) - Hifiman HE400se - Hifiman Sundara.

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #318 Gepost op: 17 maart 2025, 08:59:26 »
PS 2 bij mijn werk zetten we overigens professoren met verschillende meningen nog wel eens tegenover elkaar. Verbazend wat dat in positieve zin vaak opleverde.
Wat bedoel je hier precies te zeggen en wil je het eens concreet duiden aan de hand van een voorbeeld?

Ik ben nieuwsgierig.

Lyngdorf - Array - C.E.C. - Sony - Phonomena - Audio Technica

bst

• Hero Member
« Reactie #319 Gepost op: 17 maart 2025, 13:28:02 »
Als je verschillen hoort dan zul je die verschillen als eerste/met name horen in een ruimte en met apparatuur en muziek waar je vertrouwd mee bent BST. En hoewel de ouderdom inmiddels zeker bij mij zal zijn toegeslagen, ben ik geluidsmatig in ieder geval zeer blij dat ik de Ayre hebt gekocht en niet de Grimm  zwaaizwaai

Wat ik al zei: Je gaat toch niet geloven wat ik aangeef, en je gaat niet in op de uitnodiging, vanwege dat je aan je overtuiging wil vasthouden.

Ik wil (!) niet aan mijn overtuiging vasthouden BST, maar ik ben gewoon niet overtuigd en dat is iets anders 😀 Elke niet professionele ruimte klinkt verschillend is mijn ervaring. Zinvolle vergelijkingen kan je daarom het best in eigen ruimte doen denk ik.

Bloom - hier bekend - zat indertijd ook op het High-endforum. Hij kwam daar ook voortdurend met woorden als  “suggestie” . Op een bepaald moment kreeg hij daar (te) stevig de wind van voren en is weggegaan. Ik heb dat niet gedaan. Argumenten moet je met argumenten bestrijden denk ik dan. Daarbij een aardige man.
Het probleem bij die hifi fora is, dat ze (meestal onbedoeld) aan selectie doen. Zo zijn Hifi forum en Hififreaks bemand door mensen die zich zelf objectivisten vinden. Bij Audiofreaks en High End forum staan mensen meer open voor beïnvloeding van het geluid (buiten akoestiek dan). Over en weer zijn ze ervan overtuigd dat de andere groep gek is 😀 Ik zit niet zo in elkaar hoewel ik het met van de Heide wel moeilijk heb. Voor mij is de proof of the pudding in the eating maar dan in mijn eigen ruimte. Die ken tenminst door en door.

Wat ik al zei: Je gaat toch niet geloven wat ik aangeef, en je gaat niet in op de uitnodiging, vanwege dat je aan je overtuiging wil vasthouden. Als het echt waar zou zijn dat je er niet aan vast wil houden, dan zou je ingaan op de diverse mensen die hier hebben aangegeven dat je het blind moet testen om het zeker te weten. En dat doe je niet. Zeg dan gewoon: Ik heb geen zin om er eventueel achter te komen dat ik geen gelijk heb, dus doe ik het niet. Of zeg: ik zit jullie hier gewoon lekker te trollen omdat ik daar zin in heb.

Kan iemand de forumnaam van Carl aanpassen naar "de aarde is plat"? Dan weet iedereen die hier ooit komt dat een serieus gesprek aangaan geen zin heeft.
Liefhebber van oud spul:
B&W Matrix 801 Mk2, B&W 802s80, B&W DM5
Thorens TD160B MkII
Pioneer PDS601/Philips CD614/Sony CDP-XE270/Denon DA500
Onkyo P5030 & AVM Evolution V3
Onkyo M5000R & Onkyo P3000R
En nog wat ander los klein spul...

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #320 Gepost op: 18 maart 2025, 14:20:30 »
Als je verschillen hoort dan zul je die verschillen als eerste/met name horen in een ruimte en met apparatuur en muziek waar je vertrouwd mee bent BST. En hoewel de ouderdom inmiddels zeker bij mij zal zijn toegeslagen, ben ik geluidsmatig in ieder geval zeer blij dat ik de Ayre hebt gekocht en niet de Grimm  zwaaizwaai

Wat ik al zei: Je gaat toch niet geloven wat ik aangeef, en je gaat niet in op de uitnodiging, vanwege dat je aan je overtuiging wil vasthouden.

Ik wil (!) niet aan mijn overtuiging vasthouden BST, maar ik ben gewoon niet overtuigd en dat is iets anders.
Je bent niet te overtuigen omdat dit je houvast is.  Stel je voor dat het ineens 180 graden om zou zijn.  Heel onveilig, geknakt ego, waardeloos zelfbeeld etc.  Nee, dan maar beter volharden of niet Carl.   ;)

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Dmt 15 mkII

• Hero Member
« Reactie #321 Gepost op: 18 maart 2025, 21:26:33 »

Ik wil (!) niet aan mijn overtuiging vasthouden BST, maar ik ben gewoon niet overtuigd en dat is iets anders.
Je bent niet te overtuigen omdat dit je houvast is.  Stel je voor dat het ineens 180 graden om zou zijn.  Heel onveilig, geknakt ego, waardeloos zelfbeeld etc.  Nee, dan maar beter volharden of niet Carl.   ;)
stel je voor dat je op je muil gaat....dat kan niet hoor....kortom trekken aan een dood paard, Carl durft het niet aan,zoals zo velen met hem,meest uiteenlopende smoezen gelezen overal...

Dmt 15 mkII

• Hero Member
« Reactie #322 Gepost op: 25 maart 2025, 11:16:38 »
Zoals zo vaak...na uitdaging is Carl afgehaakt  8)

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #323 Gepost op: 25 maart 2025, 12:02:13 »
Maakt niet uit, het gaat maar om luisteren naar muziek en dat doet ieder op zijn manier.
Eens buizen altijd buizen.

Markus

• Hero Member
« Reactie #324 Gepost op: 25 maart 2025, 12:04:15 »
Ach, sommige zaken komen nooit tot elkaar. Ook dat is een conclusie.

;)

Dmt 15 mkII

• Hero Member
« Reactie #325 Gepost op: 25 maart 2025, 13:54:51 »
Maakt niet uit, het gaat maar om luisteren naar muziek en dat doet ieder op zijn manier.
zeker weten!

Dmt 15 mkII

• Hero Member
« Reactie #326 Gepost op: 25 maart 2025, 13:56:29 »

;)
zal inderdaad altijd een hopeloos punt blijven dat is zeker!

Markus

• Hero Member
« Reactie #327 Gepost op: 29 maart 2025, 13:05:46 »

;)
zal inderdaad altijd een hopeloos punt blijven dat is zeker!

Ik zou er vooral niet teveel een 'punt' van (willen) maken.

;D