Als je verschillen hoort dan zul je die verschillen als eerste/met name horen in een ruimte en met apparatuur en muziek waar je vertrouwd mee bent BST. En hoewel de ouderdom inmiddels zeker bij mij zal zijn toegeslagen, ben ik geluidsmatig in ieder geval zeer blij dat ik de Ayre hebt gekocht en niet de Grimm 
Wat ik al zei: Je gaat toch niet geloven wat ik aangeef, en je gaat niet in op de uitnodiging, vanwege dat je aan je overtuiging wil vasthouden.
Ik wil (!) niet aan mijn overtuiging vasthouden BST, maar ik ben gewoon niet overtuigd en dat is iets anders 😀 Elke niet professionele ruimte klinkt verschillend is mijn ervaring. Zinvolle vergelijkingen kan je daarom het best in eigen ruimte doen denk ik.
Bloom - hier bekend - zat indertijd ook op het High-endforum. Hij kwam daar ook voortdurend met woorden als “suggestie” . Op een bepaald moment kreeg hij daar (te) stevig de wind van voren en is weggegaan. Ik heb dat niet gedaan. Argumenten moet je met argumenten bestrijden denk ik dan. Daarbij een aardige man.
Het probleem bij die hifi fora is, dat ze (meestal onbedoeld) aan selectie doen. Zo zijn Hifi forum en Hififreaks bemand door mensen die zich zelf objectivisten vinden. Bij Audiofreaks en High End forum staan mensen meer open voor beïnvloeding van het geluid (buiten akoestiek dan). Over en weer zijn ze ervan overtuigd dat de andere groep gek is 😀 Ik zit niet zo in elkaar hoewel ik het met van de Heide wel moeilijk heb. Voor mij is de proof of the pudding in the eating maar dan in mijn eigen ruimte. Die ken tenminst door en door.
Wat ik al zei: Je gaat toch niet geloven wat ik aangeef, en je gaat niet in op de uitnodiging, vanwege dat je aan je overtuiging wil vasthouden. Als het echt waar zou zijn dat je er niet aan vast wil houden, dan zou je ingaan op de diverse mensen die hier hebben aangegeven dat je het blind moet testen om het zeker te weten. En dat doe je niet. Zeg dan gewoon: Ik heb geen zin om er eventueel achter te komen dat ik geen gelijk heb, dus doe ik het niet. Of zeg: ik zit jullie hier gewoon lekker te trollen omdat ik daar zin in heb.
Kan iemand de forumnaam van Carl aanpassen naar "de aarde is plat"? Dan weet iedereen die hier ooit komt dat een serieus gesprek aangaan geen zin heeft.