Auteur Topic: De overstap van Spotify naar Apple Music verstandig?  (gelezen 704 keer)

Johndv

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • Liever een Adam!
De overstap van Spotify naar Apple Music verstandig?
« Gepost op: 18 mei 2025, 12:08:19 »
Ik lees goede dingen over Apple Music, vooral hun geluid kwaliteit moet erg goed zijn. Met zelfs 2 keuzes van erg goede naar nog betere geluidskwaliteit.

Als ik daarvoor ga kiezen, wat heb ik dan allemaal nodig van Apple. Ik heb nu een erg fijne Samsung telefoon, maar daarop gaat het niet op werken.
Moet ik perse een Apple telefoon? Of zijn er nog andere oplossingen? Kan ik dan ook weer met mijn steamer verbinden ivm WiFi en in mijn auto via Bluetooth?

Ik ben zelf geen fan van Apple telefoons, de meeste mensen voelen zich wat verheven en laat ik nou net een pest hebben aan dat soort mensen.

https://www.want.nl/spotify-inruilen-voor-apple-music/

Vincent SA-T1 vv - Cambridge Audio azur 851W ev - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Marcel Dali

• Hero Member
Re: De overstap van Spotify naar Apple Music verstandig?
« Reactie #1 Gepost op: 18 mei 2025, 12:27:33 »
Waarom zou je voor Apple kiezen als je geen fan bent van Apple telefoons?
Is Tidal dan geen beter alternatief?

Ben je niet happy meer met Spotify?  Ik zou eerst eens een proefabbo, Tidal lijkt me dan de makkelijkste om eens te vergelijken met Spotify,  nemen van een maand en dan eens kijken/luisteren of je wel echt verschil hoort.

Slechts mijn idee.

Marcel

Bluesound Node (Qobuz) - Sony CDP XB 920 QS - Topping E30 - Philips CD100 - Lake People G103 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT 1990 pro  - Denon AH-D2000 (met Geekria earpads) - Hifiman HE400se - Hifiman Sundara.

JohnK

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
« Reactie #2 Gepost op: 18 mei 2025, 13:55:41 »

Ik ben zelf geen fan van Apple telefoons, de meeste mensen voelen zich wat verheven en laat ik nou net een pest hebben aan dat soort mensen.

Ik denk al, waar heb ik last van. Maar gelukkig heb je het antwoord voor mij al gevonden :P
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Paul

• Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Doet mij maar buisjes
« Reactie #3 Gepost op: 18 mei 2025, 14:08:13 »
 :rofl:

Bryston power

• Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • Een dag niet genoten is een dag niet geleefd!!
« Reactie #4 Gepost op: 18 mei 2025, 14:08:55 »
Waarom zou je voor Apple kiezen als je geen fan bent van Apple telefoons?
Is Tidal dan geen beter alternatief?

Ben je niet happy meer met Spotify?  Ik zou eerst eens een proefabbo, Tidal lijkt me dan de makkelijkste om eens te vergelijken met Spotify,  nemen van een maand en dan eens kijken/luisteren of je wel echt verschil hoort.

Slechts mijn idee.

Marcel

Helemaal mee eens...

Draai het nummer Knocking on Heavens Door maar eens van Guns 'n Roses. Album Use Your Illusion 2.

Hoor je geen verschil... niks doen en lekker Spotify blijven luisteren.
Of .... Er gaat een nieuwe wereld voor.je open.  Eindelijk weer eens verschillen binnen audio waarin niet alles hetzelfde klinkt.
Roksan Attessa - Dynaudio Emit 30 - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Tempus fugit, memento mori.
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #5 Gepost op: 18 mei 2025, 15:17:51 »
En dan welke versie? Het origineel, de MFSL remaster uit 1997 of de remaster uit 2022? Misschien dat er nog meer zijn trouwens...

Groet,
Jacco
Impulsresponsie: hernoem van "pdf" naar "7z", en uitpakken.
::
Downsampling: https://www.hififreaks.nl/index.php/topic,36.msg164041.html#msg164041
::
De dood is niet het einde, het is onderdeel van de levenscirkel.

Bryston power

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: 18 mei 2025, 21:25:41 »
Zover ik kan zien het originele album en geen remaster anders wordt dit ook aangegeven. Anders zie ik het over het hoofd
In een formaat dus van normale cd kwaliteit 16 Bit flac bestand bij Tidal.

Luister de 1e minuut en dan kun je voor jezelf wel een beslissing maken of het wenselijk is om verder te gaan onderzoeken of andere streamingsdiensten of upgraden zin hebben.

Hoor graag wat de bevindingen zijn.....

Groet Bryston.

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: 18 mei 2025, 21:30:09 »
Ik zou gewoon de streaming dienst nemen die het goedkoopste is en die je de albums aanbied die jij graag draait. Let even op de kosten voor een familie abonnement, want er zijn volgens mij meer huisgenoten die muziek luisteren.

Johndv

• Hero Member
  • Liever een Adam!
« Reactie #8 Gepost op: 19 mei 2025, 10:11:06 »
Ik zou gewoon de streaming dienst nemen die het goedkoopste is en die je de albums aanbied die jij graag draait. Let even op de kosten voor een familie abonnement, want er zijn volgens mij meer huisgenoten die muziek luisteren.
Dank jullie voor de uitleg. Ik ben zeker niet van plan om een I Phone te kopen en ik ben er niet van overtuigd dat ik ook met Apple met Bluetooth in de auto kan luisteren. Ik vind er te veel haken en ogen aan zitten en wacht gewoon af, tot Spotify met cd kwaliteit komt. Dank jullie voor de uitleg en niet iedereen met een I Phone vind ik een zak strond hoor! ;D
Vincent SA-T1 vv - Cambridge Audio azur 851W ev - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Dmt 15 mkII

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: 19 mei 2025, 10:27:31 »
Dank jullie voor de uitleg. Ik ben zeker niet van plan om een I Phone te kopen en ik ben er niet van overtuigd dat ik ook met Apple met Bluetooth in de auto kan luisteren. Ik vind er te veel haken en ogen aan zitten en wacht gewoon af, tot Spotify met cd kwaliteit komt. Dank jullie voor de uitleg en niet iedereen met een I Phone vind ik een zak strond hoor! ;D
kan met de huidige kwaliteit van Spotify premium geen enkel verschil horen met cd's hier...maar ja zal wel aan de matige set en luidsprekers liggen.

Johndv

• Hero Member
  • Liever een Adam!
« Reactie #10 Gepost op: 19 mei 2025, 16:49:48 »
Dankje Peter, das een duidelijk antwoord.

Bryston power

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: 19 mei 2025, 18:24:58 »

Apple music kan via een Android telefoon afgespeeld worden.  Ook kan er via bluetooth gestreamd worden echter de Aptx wordt niet ondersteund omdat Apple  Airplay verkiest wat ook logisch is.
Verder zie ik bij Apple music geen echte andere verschillen dan bij Tidal of Qobuzz.
Dus wat heeft je nu getriggerd om voor Apple music willen gaan ipv andere streamingsdiensten die sowieso met Android compatibel is ?
Anders gevraagd wat maakt de losless cq hi-res functie beter bij Apple dan de door mij in deze post genoemde streamingsdiensten?
« Laatst bewerkt op: 19 mei 2025, 19:35:58 door Bryston power »

Johndv

• Hero Member
  • Liever een Adam!
« Reactie #12 Gepost op: 19 mei 2025, 19:11:59 »
Één ding moet duidelijk zijn Gerwin, denk dat je het niet helemaal gelezen hebt, want er staat duidelijk met krachttermen geschreven dat ik absoluut geen IPhone wil. Ik dacht dat Apple Music beter zou klinken dan Spotify. Daarom mijn interesse.