Auteur Topic: Er is een nieuwe nuummer 1 topversterker gelanceerd.  (gelezen 793 keer)

Frits Denon

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • Elac addict
Re: Er is een nieuwe nuummer 1 topversterker gelanceerd.
« Reactie #15 Gepost op: 05 maart 2025, 11:10:20 »
Omdat ik keek naar vervanging van mijn Denon PMA 2010ae werd mij door een dealer klasse D juist afgeraden. En hij had gelijk toen ik het hoorde. Niet mijn smaak.

Maar als je niet beter weet, mis je het ook niet.

Wat is "niet beter weten" binnen de kaders van jouw context?
Afijn; Je snapt waar ik naar toe wil.

;D ;)

Nee, snap ik niet.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac; FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #16 Gepost op: 05 maart 2025, 11:18:44 »
Ik beweer al jaren dat luistersessies wel leuk zijn voor koffie&gebak...of cake maar dat je daar totaal geen verschil hoort...en als je al iets verschil beluisterd
kun je dat niet duiden als goed of slecht.
Waar jij wel verschil hoort is gewoon bij jouw thuis, na jaren hoor je ook de verschillen beter te duiden...het belanrijkste is eigenlijk de kamer of de akoestiek
Je kunt een goede set bezitten...maar deugd de akoestiek niet dan is dat niet ideaal....en dat zie ik hier bij veel leden...maar ik weet ook dat de meesten niet de mogelijkheid hebben om daar wat aan te doen,dus dat is meer van het kan niet anders.
Dus luistersessies zijn in wezen zinloos....je kunt een set hebben van totaal 1500 of een perdure set van vul maar in....maar zit die set van 1500 in een ideale
kamer of omgeving dan klinkt die stukken beter en mooier......met de exact dezelfde luidspreker.

Moet wel even rechtzetten dat ik zowel classD ,classAB en classA bezit dan het ideale punt waar de luidsprekers staan.....en om daar aan te voldoen koste mij dat bloed zweet en tranen...alleen het russetaat mag er zijn....vind ik...

Hieronder nog een verbazingwekkende goede akoestiek....akoestiek beteken alles of niets of soms iets...

Bram,
Mag ik je herinneren aan een vergelijk bij jouw thuis, dat je geen verschil kon duiden en dat bij herhaling niet kon toen je de beschikking had over een van mijn Sony's TA FE370. Ik ben wel blij dat je dankzij deze hangplek tot inzichten bent gekomen, die je nu verkondigt als je eigen ontdekking.
Man, wat een welzalig gevoel overvalt mij.  :love:  Veel van de geplante zaadjes zijn in goede aarde gevallen.   8)
« Laatst bewerkt op: 05 maart 2025, 11:31:25 door Hififreak »

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #17 Gepost op: 05 maart 2025, 11:19:16 »
Omdat ik keek naar vervanging van mijn Denon PMA 2010ae werd mij door een dealer klasse D juist afgeraden. En hij had gelijk toen ik het hoorde. Niet mijn smaak.

Maar als je niet beter weet, mis je het ook niet.

Wat is "niet beter weten" binnen de kaders van jouw context?
Afijn; Je snapt waar ik naar toe wil.

;D ;)

Nee, snap ik niet.

Aha, zo dan; Ik "weet wel beter" (in de zin dat ik veel bekende en minder bekende versterker-topologieën in bezit had) en heb geen idee van wat er "gemist" moet worden (als het gaat om weergave of klank)?

Mislukt audiofiel, geslaagd veterstrikker en beëdigd apparatuurtuurder

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #18 Gepost op: 05 maart 2025, 11:28:38 »
Okay. Dank voor de toelichting, Markus. Klasse D werd mij door meerdere dealers afgeraden t.o.v. de Denon. Klasse D zou echt anders klinken. Ik heb dan geen reden om te twijfelen aan het advies van dealers. Resultaat was dat ik bij mijn TV set bleef.

Maar het idee van Rene vind ik wel leuk. Om tijdens de nog te plannen luisterdag te ervaren of het echt zo is wat de dealers beweren.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac; FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Markus

• Hero Member
« Reactie #19 Gepost op: 05 maart 2025, 11:40:50 »
Er is jaren geleden een mooi, vergelijkend warenonderzoek gedaan. Meerdere malen zelfs.
Daardoor hoeft men zich niet te laten leiden. Het kan, niets moet.

:)

bram freestone

• Hero Member
« Reactie #20 Gepost op: 05 maart 2025, 12:41:04 »
Ik beweer al jaren dat luistersessies wel leuk zijn voor koffie&gebak...of cake maar dat je daar totaal geen verschil hoort...en als je al iets verschil beluisterd
kun je dat niet duiden als goed of slecht.
Waar jij wel verschil hoort is gewoon bij jouw thuis, na jaren hoor je ook de verschillen beter te duiden...het belanrijkste is eigenlijk de kamer of de akoestiek
Je kunt een goede set bezitten...maar deugd de akoestiek niet dan is dat niet ideaal....en dat zie ik hier bij veel leden...maar ik weet ook dat de meesten niet de mogelijkheid hebben om daar wat aan te doen,dus dat is meer van het kan niet anders.
Dus luistersessies zijn in wezen zinloos....je kunt een set hebben van totaal 1500 of een perdure set van vul maar in....maar zit die set van 1500 in een ideale
kamer of omgeving dan klinkt die stukken beter en mooier......met de exact dezelfde luidspreker.

Moet wel even rechtzetten dat ik zowel classD ,classAB en classA bezit dan het ideale punt waar de luidsprekers staan.....en om daar aan te voldoen koste mij dat bloed zweet en tranen...alleen het russetaat mag er zijn....vind ik...

Hieronder nog een verbazingwekkende goede akoestiek....akoestiek beteken alles of niets of soms iets...

Bram,
Mag ik je herinneren aan een vergelijk bij jouw thuis, dat je geen verschil kon duiden en dat bij herhaling niet kon toen je de beschikking had over een van mijn Sony's TA FE370. Ik ben wel blij dat je dankzij deze hangplek tot inzichten bent gekomen, die je nu verkondigt als je eigen ontdekking.
Man, wat een welzalig gevoel overvalt mij.  :love:  Veel van de geplante zaadjes zijn in goede aarde gevallen.   8)

Moet wel even erbij vermelden dat ik net verhuist was....dus een totaal andere ruimte,en dat wens ik geen mens.
Anderzijds krijg je een dikke pluim met de tip van...Bram geef die box de ruimte..dus vrijstaand....en dat gaf eigenlijk de doorslag want ik zette de boxen altijd zoals de meesten....en natuurlijk kan een box soms goed klinken op een verkeerde plek,maar dat is dan ook toeval,toch?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Paul

• Hero Member
  • Doet mij maar buisjes
« Reactie #21 Gepost op: 05 maart 2025, 17:51:41 »

Maar het idee van Rene vind ik wel leuk. Om tijdens de nog te plannen luisterdag te ervaren of het echt zo is wat de dealers beweren.

Prima, misschien nog meer ideeën ?  ::)

bram freestone

• Hero Member
« Reactie #22 Gepost op: 06 maart 2025, 12:31:05 »

Prima, misschien nog meer ideeën ?  ::)

Je kunt natuurlijk een Aiyima AO07 met 32v power niet vergelijken met de denon van frits....eerlijk is dan een 48v achter de aiyima te doen,toch?
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Markus

• Hero Member
« Reactie #23 Gepost op: 06 maart 2025, 12:35:38 »
Je kunt natuurlijk een Aiyima AO07 met 32v power niet vergelijken met de denon van frits....eerlijk is dan een 48v achter de aiyima te doen,toch?

Waarom niet?

Paul

• Hero Member
  • Doet mij maar buisjes
« Reactie #24 Gepost op: 06 maart 2025, 12:56:52 »
Bijgeleverde voeding is 32V en 5A, zie specificaties.

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #25 Gepost op: 06 maart 2025, 17:22:43 »
De Denon info: Bemessungsleistung 80 W + 80 W (8 Ω, 20 Hz - 20 kHz, 0,07% Klirr) 160 W + 160 W (4 Ω, 1 kHz, 0,7% Klirr)

Vond ik hier: https://www.denon.com/on/demandware.static/-/Library-Sites-denon_northamerica_shared/default/dw8e6ddc5c/downloads/archived/pma-2010ae-info-sheet-de.pdf