Auteur Topic: Er is een nieuwe nuummer 1 topversterker gelanceerd.  (gelezen 12135 keer)

bram freestone

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
Er is een nieuwe nuummer 1 topversterker gelanceerd.
« Gepost op: 04 maart 2025, 07:59:03 »
Het zal velen in dit forum wel niet passen...alleen bezit al jaaaren een classD versterker heb er inmiddels 3 en ik bezit ook vele classA amps.
Maar de aiyima a07 + opamp van philips is die versterker waar ik dagelijks naar luister.
De voordelen dat ding verbruikt zeer weinig stroom in vergelijk met mijn classA versterkers want die zuipen stroom.
Maar dat geeft niet de doorslag.....hij klinkt neutraal en exact.....vandaar....ja maar die classA amps zijn toch veel groter en mooier...nu ja die staan er ook wel bij om luisteraars in verwarring te brengen....hieronder hebben hoe een liliputter een big amp de les leest.
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2025, 08:17:25 door bram freestone »
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Be Tweeter

• Hero Member
    • ARJANKU.IT service
Re: Er is een nieuwe nuummer 1 topversterker gelanceerd.
« Reactie #1 Gepost op: 04 maart 2025, 08:53:15 »
Klasse A versterkers zijn niet groot en indrukwekkend om 'brutal force' te kunnen leveren ( velen kunnen dat niet eens)
Ze zijn zo groot omdat ze alle verspilde energie in de vorm van warmte af moeten voeren.
An inability to grasp science is no argument against it....

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #2 Gepost op: 04 maart 2025, 09:01:50 »
Omdat ik keek naar vervanging van mijn Denon PMA 2010ae werd mij door een dealer klasse D juist afgeraden. En hij had gelijk toen ik het hoorde. Niet mijn smaak.

Maar als je niet beter weet, mis je het ook niet.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac; FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

• Hero Member
  • those oldies but goodies
« Reactie #3 Gepost op: 04 maart 2025, 13:08:22 »
Klasse A versterkers zijn niet groot en indrukwekkend om 'brutal force' te kunnen leveren ( velen kunnen dat niet eens)
Ze zijn zo groot omdat ze alle verspilde energie in de vorm van warmte af moeten voeren.

Tast de hitte op de lange duur niet bepaalde componenten aan ?.
Mijn Harman Kardon Citation 16a werd zo'n 80 graden warm en ik heb deze versterker door Ruud13 op "handwarmte" terug laten brengen en klankmatig valt dit niet waar te nemen. (althans niet voor mij !!!).
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2025, 13:11:37 door Audiofreak »
CD-speler: Sony XA5ES; Marantz CD-94/II; Pioneer PD-7700
Versterkers: Denon PRA-1500, Harman Kardon Citation 16a; Quad 44 en Quad 405-II; Sony V-7700
Luidsprekers: Celestion 3; Heybrook HB-2; Epos M12.2;  JPW ML510; Realistic Minimus 7
Sub-woofer: Elac Sub 2040 esp; Tuner: Quad FM-4

Be Tweeter

• Hero Member
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #4 Gepost op: 04 maart 2025, 17:18:13 »
Diverse klasse A versterkers zien er na jaren inderdaad uit alsof de printen gebakken zijn.
An inability to grasp science is no argument against it....

Audiofreak

• Hero Member
  • those oldies but goodies
« Reactie #5 Gepost op: 04 maart 2025, 17:47:51 »
Diverse klasse A versterkers zien er na jaren inderdaad uit alsof de printen gebakken zijn.

Ik heb één keer een Spectral versterker gezien, waarvan de printplaat gedeeltijk geschroeid was. Het manco werd opgelost door een aangepast printplaatje met enige afstand boven de originele printplaat te plaatsen. Deze ingreep werd jaren geleden verricht en tot op de dag van vandaag functioneert de versterker nog 100%.
« Laatst bewerkt op: 04 maart 2025, 18:15:42 door Audiofreak »
CD-speler: Sony XA5ES; Marantz CD-94/II; Pioneer PD-7700
Versterkers: Denon PRA-1500, Harman Kardon Citation 16a; Quad 44 en Quad 405-II; Sony V-7700
Luidsprekers: Celestion 3; Heybrook HB-2; Epos M12.2;  JPW ML510; Realistic Minimus 7
Sub-woofer: Elac Sub 2040 esp; Tuner: Quad FM-4

bram freestone

• Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: 04 maart 2025, 20:28:34 »
Omdat ik keek naar vervanging van mijn Denon PMA 2010ae werd mij door een dealer klasse D juist afgeraden. En hij had gelijk toen ik het hoorde. Niet mijn smaak.

Als ik jouw dealer was Frits had ik hetzelfde gedaan...ik bedoel maar je hebt centen zat toch? ook gezien je alle apple en USA spulletjes de deur uitsmijt
en overgaat.....ja op wat eigenlijk? frans,italo of van duitse makelij.....maar vraag wel aan de winkelier of die pc etc even openmaakt en kijk met een
vergrootglas of er inderdaad geen USA cipies inzitten.....ik wil wedden dat je er meer tegenkomt dan je lief is......en dat allemaal om Trump.... Daag

.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7

Paul

• Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Doet mij maar buisjes
« Reactie #7 Gepost op: 04 maart 2025, 20:54:59 »
Bram ik heb nog een voorbeeld voor een M&G, kunnen Frits en jij een oordeel geven.

Misschien wil je tijd hier voor vrij maken ?

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #8 Gepost op: 05 maart 2025, 00:18:06 »
Er komt volgens mij nog een muziekdag aan, ik zou zeggen neem mee kunnen we luisteren wat het is.
« Laatst bewerkt op: 05 maart 2025, 11:51:57 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #9 Gepost op: 05 maart 2025, 07:36:18 »

Als ik jouw dealer was Frits had ik hetzelfde gedaan...ik bedoel maar je hebt centen zat toch? ook gezien je alle apple en USA spulletjes de deur uitsmijt
en overgaat.....ja op wat eigenlijk? frans,italo of van duitse makelij.....maar vraag wel aan de winkelier of die pc etc even openmaakt en kijk met een
vergrootglas of er inderdaad geen USA cipies inzitten.....ik wil wedden dat je er meer tegenkomt dan je lief is......en dat allemaal om Trump.... Daag

Ik respecteer ieders mening, Bram.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac; FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

bram freestone

• Hero Member
« Reactie #10 Gepost op: 05 maart 2025, 08:11:04 »
Ik beweer al jaren dat luistersessies wel leuk zijn voor koffie&gebak...of cake maar dat je daar totaal geen verschil hoort...en als je al iets verschil beluisterd
kun je dat niet duiden als goed of slecht.
Waar jij wel verschil hoort is gewoon bij jouw thuis, na jaren hoor je ook de verschillen beter te duiden...het belanrijkste is eigenlijk de kamer of de akoestiek
Je kunt een goede set bezitten...maar deugd de akoestiek niet dan is dat niet ideaal....en dat zie ik hier bij veel leden...maar ik weet ook dat de meesten niet de mogelijkheid hebben om daar wat aan te doen,dus dat is meer van het kan niet anders.
Dus luistersessies zijn in wezen zinloos....je kunt een set hebben van totaal 1500 of een perdure set van vul maar in....maar zit die set van 1500 in een ideale
kamer of omgeving dan klinkt die stukken beter en mooier......met de exact dezelfde luidspreker.

Moet wel even rechtzetten dat ik zowel classD ,classAB en classA bezit dan het ideale punt waar de luidsprekers staan.....en om daar aan te voldoen koste mij dat bloed zweet en tranen...alleen het russetaat mag er zijn....vind ik...

Hieronder nog een verbazingwekkende goede akoestiek....akoestiek beteken alles of niets of soms iets...
 Wharfedale diamond 10.7

bram freestone

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: 05 maart 2025, 08:21:54 »

Behalve Trumps toch?....Wees dankbaar dat hij die zinloze oorlog met welhaast 1 miljoen doden stopt,terwijl ze hier in NL doorgaan met het leveren van wapens....elke dag rukken die russen meer op...en dat land zijn ze kwijt.
 Wharfedale diamond 10.7

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: 05 maart 2025, 10:40:47 »

Wat is "niet beter weten" binnen de kaders van jouw context?
Afijn; Je snapt waar ik naar toe wil.

;D ;)
Lyngdorf - Array - C.E.C. - Sony - Phonomena - Audio Technica

Markus

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: 05 maart 2025, 10:44:25 »

Behalve Trumps toch?....Wees dankbaar dat hij die zinloze oorlog met welhaast 1 miljoen doden stopt,terwijl ze hier in NL doorgaan met het leveren van wapens....elke dag rukken die russen meer op...en dat land zijn ze kwijt.

Politiek kunnen we volledig buiten beschouwing laten, lijkt me.

Markus

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: 05 maart 2025, 11:00:08 »
Het zal velen in dit forum wel niet passen...alleen bezit al jaaaren een classD versterker heb er inmiddels 3 en ik bezit ook vele classA amps.

Is het nou wel of niet?  :P
Leuke versterkertjes, maar ik kan me bijvoorbeeld heel goed voorstellen dat er gespaard wordt tot een aanschaf welke meer "POO" of gevoel van kwaliteit op de eigenaar weet over te brengen.
Om maar iets te noemen.