Auteur Topic: Veranderende wereld rondom software, besturingssystemen, de cloud data opslag.  (gelezen 7209 keer)

dekkersj

• Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • Tempus fugit, memento mori.
    • amorgignitamorem.nl
Re: Veranderende wereld rondom software, besturingssystemen, de cloud data opslag.
« Reactie #30 Gepost op: 27 februari 2025, 19:31:10 »
Dat is erg genoeg.
Zeker. Is alleen geen antwoord op mijn vraag.

Groet,
Jacco
Impulsresponsie: hernoem van "pdf" naar "7z", en uitpakken.
::
Downsampling: https://www.hififreaks.nl/index.php/topic,36.msg164041.html#msg164041
::
De dood is niet het einde, het is onderdeel van de levenscirkel.

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Veranderende wereld rondom software, besturingssystemen, de cloud data opslag.
« Reactie #31 Gepost op: 27 februari 2025, 19:37:12 »
Ik heb daar geen direct antwoord op.
Eens buizen altijd buizen.

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #32 Gepost op: 27 februari 2025, 20:15:32 »
Een mooi voorbeeld, ik werk nu zelf bij een waterschap en wij doen onze stinkende best dat mensen droge voeten houden. Maar zoals iedereen weet stijgt de zeespiegel, smelten de gletsjers en pool ijs en wordt het weer steeds extremer. Te droog, te nat etc. Nu willen hydrologen steeds meer rekenkracht om voorspellingen te kunnen doen. Dus moeten er steeds zwaardere servers komen die dat kunnen berekenen met extra GPU’s. Ook wordt hulp van AI ingezet om modellen te kunnen berekenen. Maar eigenlijk zaag je daarmee je eigen stoelpoten onder de stoel vandaan, want als die technologie draagt ook weer bij aan vervuiling en verbruik van meer brandstof.

Bloom

• Hero Member
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #33 Gepost op: 28 februari 2025, 06:58:08 »
Met subsidies heb ik an sich ook geen moeite, ik kan me voorstellen dat dat stuurmechanismes zijn die relatief eenvoudig in te voeren zijn. Arm en rijk is natuurlijk relatief en subjectief, maar ze zouden geen last van elkaar moeten hebben. Ik snap dat niet zo goed.
Het gaat om misbruik. Iemand mag veel verdienen, daar heb ik ook geen problemen mee. Maar is het nu echt nodig om mensen een pensioen van boven de 8000 euro netto/maand te geven als er mensen zijn die onder het bestaansminimum moeten leven? Dan vind ik dat die topinkomens een paar procent mogen afgeven om onderaan alles wat op te krikken.
En subsidies? Ja, als ze verstandig toegewezen worden. Maar is het nodig om een bedrijf dat fossiele brandstoffen verkoopt en daar miljoenen mee verdient ook miljoenen aan subsidies te geven? Dat beschouw ik als misbruik van het systeem. Overal waar aan puur geldgraaien gedaan wordt zonder dat er iets tegenoverstaat voor het gemeen goed, mag de staat ingrijpen om er dan belasting over te heffen.
De EU zou beter overschakelen van inkomstenbelasting naar uitgavenbelasting. Dat zou veel eerlijker zijn. Maar dat zal er nooit komen omdat je je uitgaven niet kunt verbergen maar je inkomsten wel.

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #34 Gepost op: 28 februari 2025, 09:05:35 »
Oei, even een paar dagen uit de lucht en er is weer heel wat geschreven. Wat er in de US gebeurt door die lui is natuurlijk slecht. Maar "de wal keert het schip" luidt het spreekwoord. Het gaat allemaal om balans (hoe toepasselijk hier). En dat is op een aantal gebieden ver te zoeken, helaas. De gebieden zijn hier wel voorbij gekomen.

Voor mijn gevoel op balans om minder afhankelijk te zijn van de US zaken hen ik inmiddels mijn Macbook Air gereed gemaakt voor verkoop en mijn oudere Asus Vivobook met MXLinux weer in gebruik. (Die is in elk geval sneller dan de Air.)

Ik had Signal al op mijn Iphone gezet en zag dat het een paar dagen geleden ook in het nieuws was. Tot mijn verbazing kreeg ik gisteravond een berichtje van mijn zoon via Signal. De eerste. Maar eens kijken hoe zich dat gaat ontwikkelen. Meta had ook nogal storende filmpjes op Instagram staan, las ik. Dat is op zijn zachtst gezegd ook geen positieve reclame.

Nu nog kijken naar een goed alternatief voor de Imac, dan kan die ook weg.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac; FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #35 Gepost op: 28 februari 2025, 09:09:30 »
De EU zou beter overschakelen van inkomstenbelasting naar uitgavenbelasting. Dat zou veel eerlijker zijn. Maar dat zal er nooit komen omdat je je uitgaven niet kunt verbergen maar je inkomsten wel.

Dat gebeurt ook.  We betalen energiiebelasting waarover ook nog eens BTW gerekend wordt.  Andere voorbeelden zijn er te over en die kun je zelf ook wel bedenken.  De overheid graait en blundert en van die laatste krijgen wij de rekening gepresenteerd.  Laat ze eerst hun eigen huishoudboekje maar op orde brengen.

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

bst

• Hero Member
« Reactie #36 Gepost op: 28 februari 2025, 12:29:48 »
Dat gebeurt ook.  We betalen energiiebelasting waarover ook nog eens BTW gerekend wordt.  Andere voorbeelden zijn er te over en die kun je zelf ook wel bedenken.  De overheid graait en blundert en van die laatste krijgen wij de rekening gepresenteerd.  Laat ze eerst hun eigen huishoudboekje maar op orde brengen.

Wat bedoel je precies met graaien en blunderen? En hoe moeten ze dat op orde maken zonder belastingen dan?
Liefhebber van oud spul:
B&W Matrix 801 Mk2, B&W 802s80, B&W DM5
Thorens TD160B MkII
Pioneer PDS601/Philips CD614/Sony CDP-XE270/Denon DA500
Onkyo P5030 & AVM Evolution V3
Onkyo M5000R & Onkyo P3000R
En nog wat ander los klein spul...

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #37 Gepost op: 28 februari 2025, 12:47:57 »

Wat bedoel je precies met graaien en blunderen? En hoe moeten ze dat op orde maken zonder belastingen dan?

Blunderen: Toeslagenaffaire bv. Graaien is bv de energiebelasting, wij zijn het hoogste van Europa.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac; FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #38 Gepost op: 28 februari 2025, 13:04:03 »
Deze regering is een blunder op zich.
Eens buizen altijd buizen.

bst

• Hero Member
« Reactie #39 Gepost op: 28 februari 2025, 13:09:01 »
Blunderen: Toeslagenaffaire bv. Graaien is bv de energiebelasting, wij zijn het hoogste van Europa.

Dat is 1 voorbeeld, terwijl het hier werd gebracht als zijnde dat dat schering en inslag is. Mijn vuilnis wordt nog steeds gewoon opgehaald, het riool wordt onderhouden, de straat wordt schoongemaakt, de snelwegen worden onderhouden, het overgrote deel van uitkeringen aan hulpbehoevenden wordt op tijd betaald, er wordt gehandhaafd op milieudelicten en dat gaat vaak ook gewoon goed, de politie lost weliswaar niet alles op maar wel veel, als het water hoog staat dan stroomt mijn huis niet onder water, en zo kan ik nog veel meer dingen noemen. Als je ons afzet tegen andere landen als heel afrika, een deel van zuid- en oost europa en amerika, denk ik dat onze overheid het vergeleken bij veel andere landen best goed doet. Dus om dan te zeggen dat ze alleen maar blunderen vind ik wel ver gaan en ook niet echt in overeenstemming met de feitelijke situatie.

Belasting betaalt voor dat alles. En er valt zeker wat op aan te merken hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar dat het overgrote deel gewoon goed geregeld is en veel beter gaat dan in 90% van de wereld wordt nog wel eens vergeten. Daarnaast zitten we nog steeds in de top 10 van meest efficient georganiseerde overheden van de wereld.

Als je naar de totale belastingdruk hier kijkt is ie hoog, maar lang niet het hoogste van de wereld. En de overheid regelt hier ook veel meer dingen voor mensen. Als je aan de overkant van de plas kijkt, dan kan je het op veel vlakken gewoon zelf uitzoeken. Brug bij je dorp ingestort? Pech voor jou, regel zelf maar dat je weer naar de grote weg kan. Dat is hier wel anders. Ik vind ook dat ik veel belasting betaal, maar graaien is echt geen gepast woord voor wat hier gebeurd. We kiezen er met zijn allen voor dat bepaalde dingen geregeld worden, en daar moeten mensen dan voor betalen. Dat is vervelend, maar de andere keuze is om het niet te doen. Ik denk dat heel veel mensen daar een stuk minder blij van zouden worden.

Dus, vindt je nu dat onze overheid het echt zo slecht doet? Waarom dan?
Liefhebber van oud spul:
Thorens TD160B MkII

bst

• Hero Member
« Reactie #40 Gepost op: 28 februari 2025, 13:10:21 »
Deze regering is een blunder op zich.

Dat ben ik wel met je eens. Veel mensen die het duidelijk boven de pet gaat. Maar ja, het is nou eenmaal niet vereist in dit land dat je ergens verstand van hebt voordat je minister wordt die gaat over, laten we eens een willekeurig voorbeeld noemen, immigratie of landbouw. Ook daar hebben we met elkaar voor gekozen. Kan ook anders. Moet iedereen op andere partijen gaan stemmen want de meeste huidige zijn er niet voor. Zolang we daar onze stem op uitbrengen zijn we het er kennelijk mee eens.
« Laatst bewerkt op: 28 februari 2025, 13:15:30 door bst »
Liefhebber van oud spul:
Thorens TD160B MkII

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #41 Gepost op: 28 februari 2025, 13:21:24 »
Allemaal door iedereen goed bedoeld, uiteraard. Maar gaan we niet een beetje ver van mijn topic start af?

dickster

• Hero Member
« Reactie #42 Gepost op: 28 februari 2025, 13:42:31 »

Nu nog kijken naar een goed alternatief voor de Imac, dan kan die ook weg.

Jij was toch zo tevreden over de iMac of vergis ik me?

grt Dick
Advance Paris Myconnect 250
musical fidelity round table
everything but the box terra 2 en subterranean 2
Dropveters als bekabeling

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #43 Gepost op: 28 februari 2025, 13:44:49 »
Klopt, Dick, maar is wel US made. Apple buigt ook mee met Trump zijn eisen.

dickster

• Hero Member
« Reactie #44 Gepost op: 28 februari 2025, 13:52:07 »
En dan zadel je een ander met jouw "probleem" op????
Mijn halve huis is U.S made en allemaal gekocht voor deze onzin allemaal begon. Denk je nou werkelijk dat de verkoop van je iMac verschil gaat maken? Ik vind het een bijzondere manier van denken.
Ik zou geen tesla meer kopen uit idealistische overwegingen maar mijn apple spullen blijven omdat ze gewoon goed functioneren. Over de aanschafprijzen word ik dan weer minder blij ;D ;D

grt Dick
Advance Paris Myconnect 250
musical fidelity round table
everything but the box terra 2 en subterranean 2
Dropveters als bekabeling