Auteur Topic: Dit weekend ga ik......  (gelezen 3822 keer)

Bryston power

• Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • Een dag niet genoten is een dag niet geleefd!!
Dit weekend ga ik......
« Gepost op: 31 januari 2025, 19:08:35 »
Beginnen met klussen in het nieuwe appartement van mijn ouders.
Tevens is dat ook een stukje afsluiting van een levensfase wat ook altijd mijn thuis is geweest.
Komende weken weer druk met spullen opbouwen en overgooien. We gaan er iets moois van maken zodat ze zich daar snel weer thuis kunnen voelen, want een hoop veranderingen staan voor de deur.

Wat zijn jullie plannen?

Bryston
Roksan Attessa - Dynaudio Emit 30 - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

renes

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Dit weekend ga ik......
« Reactie #1 Gepost op: 31 januari 2025, 19:46:29 »
Wij gaan een nieuwe keuken uitzoeken. Die er nu inzit heeft 42 jaar dienst gedaan en begint slijtage te krijgen. Was een Bruynzeel keuken en heeft het goed gedaan. Een Quooker en een Bora hebben we al nu de keuken nog.
Eens buizen altijd buizen.

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #2 Gepost op: 31 januari 2025, 19:53:40 »
Morgenochtend de TV set weer netjes opbouwen en de Atoll weer terug brengen.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac; FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #3 Gepost op: 31 januari 2025, 20:06:14 »
Morgen mijn grot fatsoeneren en verder onthaasten.

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Tempus fugit, memento mori.
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #4 Gepost op: 31 januari 2025, 20:12:20 »
... na twee intensieve weekenden en voor mijn doen (te) drukke week terug naar de basis: proberen zo min mogelijk te doen. Even pas op de plaats. Vandaag zegge en schrijve 4 emotionele inzinkingen gehad en dat wil ik terug naar mijn gebruikelijke 2 per dag. Klinkt overigens erger dan het is, ze duren maar een seconde of 6 maar gaan wel even heel diep. Hoort er schijnbaar bij.

Er moet wel gewassen worden.

Groet,
Jacco
Impulsresponsie: hernoem van "pdf" naar "7z", en uitpakken.
::
Downsampling: https://www.hififreaks.nl/index.php/topic,36.msg164041.html#msg164041
::
De dood is niet het einde, het is onderdeel van de levenscirkel.

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 01 februari 2025, 11:20:12 »
... na twee intensieve weekenden en voor mijn doen (te) drukke week terug naar de basis: proberen zo min mogelijk te doen. Even pas op de plaats. Vandaag zegge en schrijve 4 emotionele inzinkingen gehad en dat wil ik terug naar mijn gebruikelijke 2 per dag. Klinkt overigens erger dan het is, ze duren maar een seconde of 6 maar gaan wel even heel diep. Hoort er schijnbaar bij.

Er moet wel gewassen worden.

Groet,
Jacco

En af en toe, moet de was gewoon even de was blijven.  ;)

Lyngdorf - Array - C.E.C. - Sony - Phonomena - Audio Technica

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: 01 februari 2025, 11:23:05 »
Nu aan het werk, dat is nu eenmaal in de retail. Na sluiting door naar de verjaardag van mijn oudste nichtje en morgen een beetje klussen en "huizen" in de laatst verkregen woning.
Misschien morgenochtend eerst even naar het strand voor aanvang van dit alles.

8)
Lyngdorf - Array - C.E.C. - Sony - Phonomena - Audio Technica

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Hero Member
    • www.hififreak.nl
« Reactie #7 Gepost op: 02 februari 2025, 09:39:14 »
Wij gaan een nieuwe keuken uitzoeken. Die er nu inzit heeft 42 jaar dienst gedaan en begint slijtage te krijgen. Was een Bruynzeel keuken en heeft het goed gedaan. Een Quooker en een Bora hebben we al nu de keuken nog.

Een nieuwe Bruynzeel 2025 houdt het niet zo lang vol.

De mogelijkheden zijn legio.  Toen wij op keukenjacht waren, werd al snel duidelijk dat die keukenboeren boefjes zijn.
Het prijsverschil op puur de kasten bij een keukenboer t.o.v. een meubelmaker was destijds peanuts en als je dan het materiaal en afwerking vergelijkt, slaat het voordeel nog meer door naar die laatste.  Ik ben blij dat wij op dit moment niet voor de keuze staan, want de prijzen zijn te gek, maf, wezenloos.

Oppassen, kijk en vergelijk is mijn advies.  Succes!

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: 02 februari 2025, 11:16:58 »

De mogelijkheden zijn legio.  Toen wij op keukenjacht waren, werd al snel duidelijk dat die keukenboeren boefjes zijn.
Het prijsverschil op puur de kasten bij een keukenboer t.o.v. een meubelmaker was destijds peanuts en als je dan het materiaal en afwerking vergelijkt, slaat het voordeel nog meer door naar die laatste.  Ik ben blij dat wij op dit moment niet voor de keuze staan, want de prijzen zijn te gek, maf, wezenloos.

Beide dochters/schoonzonen hebben het laatste jaar beide een nieuwe keuken gekocht dus we zijn op hun ervaringen afgegaan. Het is een Kvik keuken geworden, komt uit Denemarken. Siemens apparatuur erin, de oven is een luxe type dat was voor ons beide een voorwaarde.

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Hero Member
    • www.hififreak.nl
« Reactie #9 Gepost op: 02 februari 2025, 11:52:30 »
 Toppie!

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #10 Gepost op: 02 februari 2025, 12:35:15 »
Mooi, Rene! Zal nog even duren qua levering, denk ik?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac; FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

dickster

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: 02 februari 2025, 16:33:56 »

Beide dochters/schoonzonen hebben het laatste jaar beide een nieuwe keuken gekocht dus we zijn op hun ervaringen afgegaan. Het is een Kvik keuken geworden, komt uit Denemarken. Siemens apparatuur erin, de oven is een luxe type dat was voor ons beide een voorwaarde.
Wij zijn hier ook bij Kvik geweest om een keuken uit te laten rekenen. De verkoper excuseerde zich om het kwartier om dan een sigaretje te gaan roken. Na de derde keer hebben wij ons geëxcuseerd dat we er vandoor gingen en ergens anders een keuken zouden kopen. Best jammer denk ik dan. 
Op deze verkoper na hadden ze best leuke keukens. Uiteindelijk een Nolte keuken gekocht met dekton awake blad en ook Siemens apparatuur. Vooral de oven is een super ding.
Moet je lang wachten op de levering Rene?

grt Dick
Advance Paris Myconnect 250
musical fidelity round table
everything but the box terra 2 en subterranean 2
Dropveters als bekabeling

renes

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: 02 februari 2025, 17:02:05 »
Het kan al in maart als het aan Kvik ligt, best snel. Oude keuken moet er nog uit en er moet een afspraak gemaakt worden met de inbouwman. De keuken eruit doen beide schoonzonen en Stieneke want mij lukt dat niet meer, ik kijk hoe ze het doen. 8)

dickster

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: 02 februari 2025, 17:36:24 »
De keuken werd bij ons in twee dagen geplaatst en degene die hem geplaatst heeft was echt een vakman. Ik heb echt met bewondering naar de man staan kijken. Hij was overigens niet blij met de Nolte keuken want die werken met een plinthoogte van 5 cm en daar kon hij met zijn handen onmogelijk nog onder. Gelukkig had ik al het leidingwerk netjes volgens tekening aangelegd dus daar was ie blij mee.
Wij moesten echt een stuk langer wachten. Duurde in totaal 3,5 maanden tussen bestellen en plaatsen.

grt Dick
Advance Paris Myconnect 250
musical fidelity round table
everything but the box terra 2 en subterranean 2
Dropveters als bekabeling

Bryston power

• Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • Een dag niet genoten is een dag niet geleefd!!
« Reactie #14 Gepost op: 07 februari 2025, 20:35:53 »
Morgen weer een dagje noeste arbeid.... Maar dat zijn we wel gewend.
Roksan Attessa - Dynaudio Emit 30 - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200