Vanochtend eens langs gegaan bij de jongste zoon van mijn in 1998 overleden (audio) vriend. Peter is in de voetsporen van zijn vader getreden en hij begon een aantal jaren geleden het luidsprekerbedrijf Gustavson Audio (zoon van Gustaaf). Ik ben meer dan 30 jaar met zijn vader bevriend geweest en samen hebben we talloze boeiende audiomomenten beleefd. Samen beluisterden we o.a. de JBL Paragon, de Infinity Reference Standard en andere grote systemen.
Peter en ik hebben gezellig bij zitten praten en we hebben ook wat muziek zitten te beluisteren over de hieronder afgebeelde luidsprekers. Opvallend goed vond ik een ontwerp met coaxiale luidsprekers. De weergave was uitzonderlijk ruimtelijk en gedetailleerd. Ik zou er goed mee kunnen leven. Het setje staat voor € 600,00 te koop.
Het was een leuk weerzien met veel verhalen over vervlogen tijden en tussendoor was het genieten van de muziek op zowel de relatief kleine coaxiale luidsprekers als op het grote systeem met een 38 centimeter bas en een flinke hoorn.