De luisteravond bij HiFiklubben begon met een kopje koffie. Er stonden meer stoelen dan er gasten waren, opzich vond ik dat niet erg want een te volle zaal komt het luisteren niet ten goede.
Menno, de manager van de winkel draaide eerst drie geijkte audiofiel nummers die je op elke show hoort met een glimlach op zijn gezicht: “dan hebben we die maar alvast gehad”
(Eric Clapton, Dire Straits en Eagels).
Hierna kwam een presentatie hoe de luidsprekers tot stand zijn gekomen. Wat opvalt is dat het filter zeer mooi is opgebouwd. Alleen luchtspoelen die op een juiste manier ten opzichte van elkaar zijn geplaatst op de printplaat.
Na de presentatie kregen we een aantal andere muziekstukken te horen:
Mitski album: The Land Is Inhospitable and So Are We
Nummer Bug like an Angel
Mooi album en klonk prachtig op deze luidsprekers. Laag is zeer gecontroleerd.
De luidsprekers werden aangestuurd door een top set van NAD M66 voorversterker met de M23 eindversterker. De CLARITY 6.2 zijn wel luidsprekers die wel wat vermogen lusten.
Het tweede nummer wat we te horen kregen (wat ik nog niet kende):
Emilie Nicolas album: Tranquille Emile nummer: Feel Fine
Derde nummer:
The slow show album: white water nummer: Lucky you, Lucky Me (deze gaan we zeker toevoegen aan “dat klinkt geil uit je luidsprekers” )
Helaas zat ik wat achter in de zaal en was het moeilijk om altijd een goede indruk te kunnen krijgen van deze luidsprekers. Later toen een aantal gasten weg moesten (trein halen etc.) werd het wat rustiger in de zaal en kwam de kwaliteit meer naar voren van deze luidsprekers.
Uiteindelijk is het nog laat geworden. Ik verliet de winkel om klokslag 00:00. De heren van Hifiklubben hadden ook voor een drankje en hapje gezorgd. Er stonden zelfs speciaal biertjes, wijn en frisdrank (voor wie met de auto was). Daarnaast was er een kaasplank en zoutjes aanwezig.
Leuke gesprekken gevoerd met het personeel en de andere gasten.
(Deel 2 komt nog, vergelijken van andere luidsprekers)