Wat sommige mensen als een rommelig stereobeeld ervarenis voor anderen een brede stage.
De beste test in mijn optiek is een stem in mono, als het dan uit het midden lijkt te komen dan klopt het in beginsel.
Ik heb ook het idee dat niet iedereen even scherp hoort dat je met stereo eigenlijk gefopt wordt. Wanneer je daar wél gevoelig voor bent dan lijkt het al snel niet uit het midden te komen ( hetgeen correct is).
Nou,… twee zaken hierover.
1: We hebben testen gedaan met mono/stereo en dat leek bij ons beide prima te gaan. Ook het mono leek zowel bij hem als mij (ongeveer) uit het midden te komen
2: Hij heeft bepaalde gehoorschade en zou alles niet goed horen. Ikke hoor prima en tijdje geleden nog m’n oren laten uitspuiten en hoor conform m’n leeftijd.
Maar.. dit verklaard nog niet waarom ik de enige lijk te zijn die bij zijn set het podium All over the place hoor. Dan zouden anderen min of meer mijn ervaring moeten hebben lijkt mij.
Zou je het fenomeen dat je met ‘stereo’ eigen gefopt wordt, en dat de ene daar wel/niet gevoelig voor is kunnen uitleggen?
Lijkt me interessante materie🙂