Auteur Topic: Hoe krijg ik beeld op mijn tv?  (gelezen 640 keer)

Johndv

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • Liever een Adam!
Hoe krijg ik beeld op mijn tv?
« Gepost op: 20 september 2024, 11:48:28 »
Kan ik mijn voorversterker aansluiten op mijn tv? Ik zie wel de composite aansluitingen, maar die zijn in de tv heel anders. Zijn daar verloopstekkers voor te krijgen? Of is er een andere manier om beeld te krijgen? Geluid is niet nodig.

Dit zijn de aansluitingen van de tv en voorversterker.

« Laatst bewerkt op: 20 september 2024, 12:11:59 door Johndv »
Vincent SA-T1 vv - Cambridge Audio azur 851W ev - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Be Tweeter

• Hero Member
    • ARJANKU.IT service
Re: Hoe krijg ik beeld op mijn tv?
« Reactie #1 Gepost op: 20 september 2024, 12:39:55 »
Compositie is een belabberde kwaliteit John, daar zou ik niet mee aan de gang gaan.

Als het om een eventueel instellingenmenu van de TAG gaat dan zijn er verloopjes van contra tulp naar 3,5mm jack met 4 Polen.
« Laatst bewerkt op: 20 september 2024, 12:41:53 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

Johndv

• Hero Member
  • Liever een Adam!
« Reactie #2 Gepost op: 20 september 2024, 13:24:13 »
Compositie is een belabberde kwaliteit John, daar zou ik niet mee aan de gang gaan.

Als het om een eventueel instellingenmenu van de TAG gaat dan zijn er verloopjes van contra tulp naar 3,5mm jack met 4 Polen.
Dank voorje reactie!

Ja, ik wil wat dingen aanpassen, maar dan kan alleen op een tv. Het is een vreselijk moeilijk ding, maar hij is wel perfect moeilijk!

Maar van de koptelefoonaansluiting jacks snap ik niet Arjan. Er zit geen jack aansluiting op. Niet op de achterkant zo ook niet op de voorkant.

Vincent SA-T1 vv - Cambridge Audio azur 851W ev - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

bst

• Sr. Member
« Reactie #3 Gepost op: 20 september 2024, 14:45:58 »
Het lijkt dat er op de TV een composiet 3,5mm in zit als ik het goed zie. Dan heb je dus een verloopkabel van standaard composiet vanuit de TAG naar 3,5 composiet in de TV nodig. Kan ook zijn dat ik de aansluitingen niet helemaal goed zie op de foto, maar daar lijkt het voor mij op. Overigens heb je ook kastjes die composiet naar HDMI vertalen, ik weet niet of die nog verkocht worden. We gebruikten die ooit bij het multimedia bedrijf waar ik een tijd gewerkt heb. Misschien dat zo iets nog een oplossing is.
« Laatst bewerkt op: 20 september 2024, 15:32:07 door bst »
Liefhebber van oud spul: B&W Matrix 801, Thorens TD160B MkII, Pioneer PDS601/Denon DA500, Onkyo P5030 & AVM Evolution V3

bst

• Sr. Member
« Reactie #4 Gepost op: 20 september 2024, 14:46:23 »
Het lijkt dat er op de TV een composiet 3,5mm in zit als ik het goed zie. Dan heb je dus een verloopkabel van standaard composiet vanuit de TAG naar 3,5 composiet in de TV nodig. Kan ook zijn dat ik de aansluitingen niet helemaal goed zie op de foto, maar daar lijkt het voor mij op. Overigens heb je ook kastjes die composiet naar HDMI vertalen, ik weet niet of die nog verkocht worden. We gebruikten die ooit bij het multimedia bedrijf waar ik een tijd gewerkt heb. Misschien dat zo iets nog een oplossing is.
« Laatst bewerkt op: 20 september 2024, 15:31:59 door bst »
Liefhebber van oud spul: B&W Matrix 801, Thorens TD160B MkII, Pioneer PDS601/Denon DA500, Onkyo P5030 & AVM Evolution V3

Be Tweeter

• Hero Member
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #5 Gepost op: 20 september 2024, 14:55:14 »
Die kastjes zijn er nog wel voor een paar tientjes. Met één van de aansluitingen op de blauwe of gele jackaansluiting op de tv zou overigens wel een gesynchroniseerd beeld moeten kunnen weergegeven hetgeen voor een menu zou moeten volstaan. 
An inability to grasp science is no argument against it....

Johndv

• Hero Member
  • Liever een Adam!
« Reactie #6 Gepost op: 20 september 2024, 15:00:12 »
Dank jullie wel mannen, het is mij duidelijk en ik ga even rustig opzoek naar zo'n verloopstekker.

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Tempus fugit, memento mori.
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #7 Gepost op: 20 september 2024, 17:30:20 »
Niet te ver lopen dan, he  ;)

Groet,
Jacco
Impulsresponsie: hernoem van "pdf" naar "7z", en uitpakken.
::
Downsampling: https://www.hififreaks.nl/index.php/topic,36.msg164041.html#msg164041
::
De dood is niet het einde, het is onderdeel van de levenscirkel.

Johndv

• Hero Member
  • Liever een Adam!
« Reactie #8 Gepost op: 20 september 2024, 17:34:42 »
Niet te ver lopen dan, he  ;)

Groet,
Jacco
;D