Ik probeer eigenlijk nooit dingen uit, set waar ik nu naar luister staat er zo'n 20 jaar. De vvs is het nieuwste apparaat, een nieuw pick-up element niet meegerekend. De vvs heeft een paar weken terug een onderhoudsbeurt gehad en is weer 100%. Deze is nog nooit zo stil geweest en dat met buizen van 82 jaar oud, Sylvania type 67. Heb geluk dit ik een kameraad heb die buizenversterkers ontwerpt en maakt als hobby, wijlen Sander88 was onder de indruk van het ontwerp en de bouw ervan wat ik een mooi compliment voor mijn kameraad vond.
Ik heb geluk gehad met de zolder, vanaf het begin klonk het goed en geen reden voor tweaks. Samen met mijn kameraad een beetje geschoven met de luidsprekers en spelen maar, het staat er nog net zo als 20 jaar terug.
Soms zet ik de stoel een stuk naar voren, dichter op de luidsprekers wat een ander geluidsbeeld geeft maar keer iedere keer terug naar af. Heb een paar JMR Sonata's die ik soms wissel met de B&W's cdm7nt om dan weer tot de conclusie te komen dat ik de B&W's 22 jaar geleden terecht heb gekocht. Wisselen kan niet meer, na Houten zijn de JMR's in de woonkamer komen te staan om een stel monitoren, Mission M51, af te lossen. Ik luister nu minder vaak naar de koptelefoon.
Zowel de B&W's, de JMR's en ik hebben geen supertweeter nodig. Ik heb geen supertweeter oren, alles boven ongeveer 12000Hz hoor ik niet meer.