Volgens mij had Jacco alternatieven voor die J-Fets op het oog. ( Ik neem aan dat het hier om de twee-FET's-in-één-huisje versie gaat).
[...]
Ja, heeft nog geen handen en voeten gekregen maar dat zou te vervangen moeten zijn. De dubbele is dan een JFE2140 van TI, daar zijn ook enkele versies van te verkrijgen. Het enige is dat er pcb-verloopjes gemaakt moeten worden (maar dat is op zich geen moeilijke opgave).
Groet,
Jacco
Roger had het over 2sk389.
Hij kon een vervanger maken met 2sk170. Ik zal jouw alternatief doorsturen.
Bedankt!
Nou ja, die 2SK389 is een dubbele. Je kunt wel gaan pielen met 2 losse 2SK170's maar dat is niet hetzelfde. Die k389 heeft ook een hogere max drain-source spanning. Maar dat zal niet zo erg zijn, waarschijnlijk is de voedingspanning niet hoger dan 40 volt.
De TI vervanger is op papier een beter alternatief, en gewoon verkrijgbaar momenteel. Ook een Vds max van 40 volt en is meer een vervanger voor de 2SK100 in die zin. Maar een K389 vervangen zal ook goed gaan, mits de drain - source spanning dus niet boven de 40 volt komt. De K389 heeft wel een andere pitch dan een K100. Voor die K100 ben ik op het internet al verloop-pcb's tegengekomen, voor die K389 nog niet.
Groet,
Jacco