Auteur Topic: Ocos LS kabel  (gelezen 25786 keer)

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
Re: Ocos LS kabel
« Reactie #375 Gepost op: 22 februari 2025, 09:53:25 »
In beide gevallen worden je zintuigen in verwarring gebracht door voortdurend schakelen. De vraag is hoe je dat kan enigszins kan uitschakelen. Bij wijn lukt dat een beetje maar bij geluid niet. Ik probeer uit te leggen waarom de meeste dubbel blindtesten waarop beroep op wordt gedaan praktisch niet werken. Denk eens wat abstracter Dick.

Er kan prima getest worden zonder ook maar iets te vernemen van enig schakelgedrag, dus dat argument kunnen we afstrepen.

Als men iets niet begrijpelijk kan maken (voor de ander), wordt het door de duider zelf meestal ook niet zo goed gesnapt. ;D

;)
« Laatst bewerkt op: 22 februari 2025, 09:56:59 door Markus »
Mislukt audiofiel, geslaagd veterstrikker en beëdigd apparatuurtuurder

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #376 Gepost op: 22 februari 2025, 10:14:08 »
Ik zie het als "niet van je geloof willen vallen".  Interessante vrinden en familie inbrengen in een discussie waarvan de aangehaalde personen geen snars van begrijpen, is ook geen sterk argument.  Kortom: Het rotsvaste vertrouwen mag immers niet aan het wankelen gebracht, maar zulke teksten als voorafgaand en in andere draadjes, levert wel veel aandacht op.

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Johndv

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • Liever een Adam!
« Reactie #377 Gepost op: 22 februari 2025, 12:55:45 »
Ik zie het als "niet van je geloof willen vallen".  Interessante vrinden en familie inbrengen in een discussie waarvan de aangehaalde personen geen snars van begrijpen, is ook geen sterk argument.  Kortom: Het rotsvaste vertrouwen mag immers niet aan het wankelen gebracht, maar zulke teksten als voorafgaand en in andere draadjes, levert wel veel aandacht op.
:claps:
Vincent SA-T1 vv - Cambridge Audio azur 851W ev - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #378 Gepost op: 26 februari 2025, 02:01:30 »
Even voor de duidelijkheid, een blind AB-X test hoeft niet binnen een bepaalde tijd worden uitgevoerd. Je mag er ook 3 maanden over doen. Zolang de gene die de test ondergaat niet kan zien welk product hij luistert, proeft of voelt. Dat maakt het interessant, als je het zintuig “zien” uit het verhaal haalt.

Carl

• Hero Member
« Reactie #379 Gepost op: 08 maart 2025, 21:09:36 »
Ik zie het als "niet van je geloof willen vallen".

Even vanwege een sterfgeval niet gereageerd. Een deel van jullie zullen hem wel kennen. Het is Roger Poulussen ook wel bekend onder zijn forumnaam Sodeju - 60 jaar jong! Zijn inwonende moeder was een week daarvoor overleden. Ik kende hem goed en ben indertijd met hem naar de High- End in Muenchen geweest. Net voor zijn dood heb ik nog tegen hem gezegd dat hij wat aan zijn gezondheid moest doen en dat het toch echt de bedoeling was dat hij minstens even oud werd als ik.

Even op de inhoud. Waarom zou ik niet van mijn geloof willen (!) vallen Henk? Geef daar dan op zijn minst een verklaring voor als je zoiets beweert. Ik geef niet meer dan mijn ervaringen in het verleden weer. En volgens mij waren de voorwaarden waaronder ik getest heb verantwoord. Ik wist echt niet wat er speelde.

PS mijn vrouw is op stap en ik zit hier heerlijk te luisteren naar “Yes”.

Carl

• Hero Member
« Reactie #380 Gepost op: 08 maart 2025, 21:13:49 »
De standaard dubbeltest geloof ik niet in. Inderdaad omdat je snel de weg kwijt bent na vaak overschakelen. Ik heb dat wel eens vergeleken met wijnproeven. Bij de proeverijen waar ik vroeger kwam, nam je tussen de verschillende wijnen een stukje brood of NL kaas om de smaak te resetten. Equivalent heb je bij geluid volgens mij niet.

Ik baseerde trouwens mijn blindtesten indertijd op een hifi installatie die voor mij niet zichtbaar was en waar mijn vrouw af en toe twee stekkers verwisselde (of niet). Ik hoorde in deze opzet verschillen tussen onder meer interlinks, met en zonder Tice filter en tussen CD spelers. De verschillen waren evident. De interpretatie van de verschillen lag moeilijker want wat klonk nu eigenlijk prettiger?

Maar nogmaals ik koop zelden of nooit kabels. Wel een en ander geleend. Tussen mijn draaitafel en phono versterker zit al vele jaren een Crystal Cable en tussen de phono versterker en voorversterker een Crystal Picolo. Die laatste heb ik ook nog eens tweede hands gekocht. De  Ocos LS kabel is inmiddels vervangen door een Mogami kabel (coax) die bekend staat om de relatief lage inductie (vanwege mijn ESL) - prijs 5,5 euro per meter. Even goed geld tegenaan gegooid.

Dit was verder de voorlopige slotverklaring van Carl over kabels. Ik hoop dat ik de bloeddruk niet te veel heb laten oplopen  :yeah: Dat was zeker niet de bedoeling.

Soms is het wel even goed de eigen tekst te herhalen  Smashfreak :)

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Tempus fugit, memento mori.
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #381 Gepost op: 08 maart 2025, 21:19:27 »
Het gaat om de controleerbaarheid, Carl. Dat is de essentie van een feit. Zonder die controleerbaarheid zijn het slechts verhalen waar nog tientallen andere invalshoeken mogelijk zijn. Waaronder technische mankementen of andere, nog niet benoemde zaken.

En dan heb je nog de mogelijkheid om eea te kunnen herhalen. Die is net zo belangrijk.

Groet,
Jacco
Impulsresponsie: hernoem van "pdf" naar "7z", en uitpakken.
::
Downsampling: https://www.hififreaks.nl/index.php/topic,36.msg164041.html#msg164041
De dood is niet het einde, het is onderdeel van de levenscirkel.

Carl

• Hero Member
« Reactie #382 Gepost op: 08 maart 2025, 21:30:10 »
Het gaat om de controleerbaarheid, Carl. Dat is de essentie van een feit. Zonder die controleerbaarheid zijn het slechts verhalen waar nog tientallen andere invalshoeken mogelijk zijn. Waaronder technische mankementen of andere, nog niet benoemde zaken.

En dan heb je nog de mogelijkheid om eea te kunnen herhalen. Die is net zo belangrijk.

Groet,
Jacco

Dat heb ik natuurlijk wel gedaan verspreid over een bepaald aantal dagen Jacco. Zo gek ben ik natuurlijk ook weer niet.

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Tempus fugit, memento mori.
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #383 Gepost op: 08 maart 2025, 23:58:14 »

Groet,
Jacco

Dat heb ik natuurlijk wel gedaan verspreid over een bepaald aantal dagen Jacco. Zo gek ben ik natuurlijk ook weer niet.
Het punt is alleen dat niemand dat kan controleren. Niemand kan er vragen over stellen die ergens toe gaan leiden. Het is dus compleet waardeloos.

Leuk voor verhalen vertellen bij een knisperend haardvuurtje of lamballen bij eea feestje. Meer dan dat is het niet.

Groet,
Jacco
Impulsresponsie: hernoem van "pdf" naar "7z", en uitpakken.
Downsampling: https://www.hififreaks.nl/index.php/topic,36.msg164041.html#msg164041
De dood is niet het einde, het is onderdeel van de levenscirkel.

Carl

• Hero Member
« Reactie #384 Gepost op: 13 maart 2025, 12:01:51 »
Over de controleerbaarheid heb je zeker een punt Jacco. Ik deel ook slechts een ervaring en als ik nu de enigste was in de hifi wereld was dat geen probleem. Maar ik heb net een vervanger gekocht voor mijn Pass Kloon - veel leuker.

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #385 Gepost op: 13 maart 2025, 12:16:16 »
Ik deel ook slechts een ervaring en als ik nu de enigste was in de hifi wereld was dat geen probleem.
Dus als meerdere mensen iets beweren is het geen fictie maar waarheid?

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Dmt 15 mkII

• Hero Member
« Reactie #386 Gepost op: 13 maart 2025, 14:36:21 »
Meerdere mensen hebben ufo's gezien, dus ze bestaan  :reddance:
« Laatst bewerkt op: 13 maart 2025, 14:38:11 door Dmt 15 mkII »

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #387 Gepost op: 13 maart 2025, 15:56:16 »
Als er maar genoeg onzin verkondigd wordt is het moeilijk om de waarheid te onderscheiden.
Eens buizen altijd buizen.

Paul

• Hero Member
  • Doet mij maar buisjes
« Reactie #388 Gepost op: 13 maart 2025, 16:02:10 »
Als er maar genoeg onzin verkondigd wordt is het moeilijk om de waarheid te onderscheiden.

Mevrouw Krall klinkt al top op een pisdraadje, snap de eeuwige discussie eigenlijk niet zo.

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #389 Gepost op: 13 maart 2025, 16:19:12 »
Ik ook niet en dat Krall goed klinkt lijkt mij ook sterk ;D
Eens buizen altijd buizen.