[...]
Ik sta altijd voor kritiek open
[...]
En wat heb je er tot nu toe mee gedaan? Even beperken tot het onderwerp van de draad graag (om te voorkomen dat het straks over een tandarts of gyropractor oid gaat).
Groet,
Jacco
Het enige wat je volgens mij met kritiek kan doen Jacco is kijken of je ergens een denkfout hebt gemaakt.
Nou ja, je kunt het ook meteen hardop naast je neer leggen. Scheelt een hoop beleefdheidsgedoe over een weer. En om je vraag te beantwoorden: ja, je maakt een denkfout. Je hebt hem alleen nog niet eigen gemaakt. En ik kan het je heel eenvoudig maken: verschillen in kabels zoals die hier worden bedoeld zijn of een technische fout of het is verbeelding. Wat overigens niet wegneemt dat juist die verbeelding onderdeel is van het audioproces. Dat is dan wat mij betreft ook het eindstation.
Natuurlijk snap ik wel dat jij 1000 keer meer verstand van technische zaken hebt dan ik. Het probleem is echter dat mijn repeteerbare (!) waarnemingen anders zijn of beter gezegd waren (leeftijd speelt nu natuurlijk mee). Daar komt bij dat ik veel andere mensen ken zoals bijvoorbeeld Roger Poulussen en Hans van Liempd die wel een behoorlijke technische achtergrond hebben en die ook verschillen in kabels waarnemen.
Die "andere mensen" zijn dan ook nog op reis. Bon voyage

En het ligt ook sterk aan de waarnemingen en in hoeverre de urgentie gevoeld wordt om die aan de tand te voelen. Vaak meegemaakt dat er niet ingegaan werd op uitnodigingen om het verschil te duiden in een blinde test. Of waarbij op het laatst toch de keutel werd ingetrokken.
Zelf heb ik op een bepaald ogenblik de stoute schoenen aangetrokken en verschil proberen te duiden bij 1 en dezelfde kabel. Dat lukte en dat maakte op mij zoveel indruk dat ik verder wel geloofde. En op zoek (en gevonden) naar een waterdichte test die ook daadwerkelijk het verschil vastlegt. Dus niet eerst de ene en daarna de andere, maar echt een verschil.
[...], maar ik ga echt niet mijn zorgvuldig uitgezochten kabels vervangen door die van de Gamma omdat jullie denken dat die hetzelfde hetzelfde klinken.
Dit is wel de kern volgens mij. Ten eerste denk ik dat niet, ik weet het zeker. En ik heb een meetmethode die dat ook kan staven.
Bovendien ontkent het dat je openstaat voor kritiek, je incasseert het beleefdheidshalve. Want je gaat het toch echt niet doen.
Groet,
Jacco