Auteur Topic: Ocos LS kabel  (gelezen 20743 keer)

Carl

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
Re: Ocos LS kabel
« Reactie #90 Gepost op: 11 juli 2024, 08:52:28 »
Bedankt DMT en vintage LS zijn heel erg interessant !

Audiofreak

• Hero Member
  • those oldies but goodies
« Reactie #91 Gepost op: 11 juli 2024, 09:55:19 »
Dat je eindeloos blijft melden wat er allemaal nog een tandje beter kan en dat je daar naar op zoek bent d.m.v bijv  kabeltjes die wel of niet gekruld of lineair zijn terwijl we je al erg lang proberen uit te leggen dat dat allemaal geen verschil gaat brengen. Maar kennelijk geeft jij liever 10 roodjes aan het verbeteren van je akoestiek en dan nog ben je niet tevreden. Dat dus.

Dick
voor velen is dat een groot deel van de hifi hobby, streven naar de beste tingel tangel,het is Carl zijn feestje, niets mis mee toch?,en Carl zal best enorm van de muziek en zijn set genieten,hoe jij het beleeft is weer jou manier, ook niets mis mee, leven en laten leven,zelf ook al lang niet meer bezig met onderste uit de kan halen,ben gezegend met een redelijk goede akoestiek in de woonkamer, heb de spullen die altijd al graag wou hebben,dus uiterst tevreden,ben meer aan de slag met goed herstel van vintage luidsprekers en modelbouw op kleine 1/72 schaal, en zo beleeft ieder zijn hobby's,en Carl..vooral blijven posten,lees de stukjes graag hoe je naar je heilige graal gaat,erg interessant!.

Leuke en positieve reactie  Toppie!
CD-speler: Sony XA5ES; Marantz CD-94/II; Pioneer PD-7700
Versterkers: Denon PRA-1500, Harman Kardon Citation 16a; Quad 44 en Quad 405-II; Sony V-7700
Luidsprekers: Celestion 3; Heybrook HB-2; Epos M12.2;  JPW ML510; Realistic Minimus 7
Sub-woofer: Elac Sub 2040 esp

dickster

• Hero Member
« Reactie #92 Gepost op: 11 juli 2024, 10:13:59 »
Dat je eindeloos blijft melden wat er allemaal nog een tandje beter kan en dat je daar naar op zoek bent d.m.v bijv  kabeltjes die wel of niet gekruld of lineair zijn terwijl we je al erg lang proberen uit te leggen dat dat allemaal geen verschil gaat brengen. Maar kennelijk geeft jij liever 10 roodjes aan het verbeteren van je akoestiek en dan nog ben je niet tevreden. Dat dus.

Dick
voor velen is dat een groot deel van de hifi hobby, streven naar de beste tingel tangel,het is Carl zijn feestje, niets mis mee toch?,en Carl zal best enorm van de muziek en zijn set genieten,hoe jij het beleeft is weer jou manier, ook niets mis mee, leven en laten leven,zelf ook al lang niet meer bezig met onderste uit de kan halen,ben gezegend met een redelijk goede akoestiek in de woonkamer, heb de spullen die altijd al graag wou hebben,dus uiterst tevreden,ben meer aan de slag met goed herstel van vintage luidsprekers en modelbouw op kleine 1/72 schaal, en zo beleeft ieder zijn hobby's,en Carl..vooral blijven posten,lees de stukjes graag hoe je naar je heilige graal gaat,erg interessant!.

Ik vind het helemaal prima hoe Carl zijn hobby beleeft alleen vind ik dat een hififorum als het deze ook als taak heeft om audiofielen te beschermen tegen allerlei voodoo onzin die er in de hifi wereld rond gaat.

Dick
Advance Paris Myconnect 250
musical fidelity round table
everything but the box terra 2 en subterrenean 2
Dropveters als bekabeling

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #93 Gepost op: 11 juli 2024, 10:38:40 »
Des te harder je de audiofielen wil corrigeren, des te meer worden ze gesterkt in hun (waan)beelden.
De echte diehard audiofielen kijken vanuit hun ivoren toren neer op het nuchtere gepeupel, want zij horen alles, hebben geen objectief vergelijk nodig en bestrijden de objectiviteit te vuur en te zwaard.  Kansloze discussie wat mij betreft.

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #94 Gepost op: 11 juli 2024, 11:26:12 »
Overdemping schijnt inderdaad niet vlug voor te komen. Ik ben er toch wel een beetje huiverig voor.

Ergo; Het zit vooral tussen "jouw" oren. Geen verwijt en geen oordeel hé!

;)
Beyond high-end

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #95 Gepost op: 11 juli 2024, 11:27:31 »

Dick

Tja, ieder het zijne. Wie betaald, die bepaalt. Vrijheid, blijheid, etcetera.

;)
Beyond high-end

Dmt 15 mkII

• Hero Member
« Reactie #96 Gepost op: 11 juli 2024, 12:38:58 »

Dick

;)
heeft ruim 45 jaar drums en percussie gespeeld,daarnaast ook opname man, begonnen als tape operator, opgeklommen tot producer, gestopt in 2018, dus heel veel studios van binnen gezien en gehoord natuurlijk, regie kamers en studiovloer hebben altijd in goede (dure!)studios altijd een berekende galmtijd,kan je vertellen dat een dode galmvrije ruimte niet fijn is om muziek te luisteren, dus de angst om een te dode ruimte kan ik mij zeer goed voorstellen.  Ahhh,shit verkeerde bericht, moest op bericht van markus zijn over overdemping ruimtes.
« Laatst bewerkt op: 11 juli 2024, 15:11:56 door Dmt 15 mkII »

Carl

• Hero Member
« Reactie #97 Gepost op: 11 juli 2024, 12:58:55 »
Overdemping schijnt inderdaad niet vlug voor te komen. Ik ben er toch wel een beetje huiverig voor.

;)

Ik sta altijd voor kritiek open Markus - geen enkel probleem verder. Ik realiseer me wel dat het natuurlijk allemaal “My-Fi” is: als ik tevreden ben, is het gewoon goed. Daarnaast luister ik wel bij anderen en komen ze soms bij mij op bezoek. Kritiek wordt dan altijd meegenomen. Leuk voorbeeld is het laag. Ik heb nog nooit zo’n goed laag gehad. Toch zou het op papier dieper (niet meer) kunnen. Dan probeer ik gewoon een keer een sub te lenen van een vriendje of winkel. Maar op die sub kom ik nog wel terug 😀

« Laatst bewerkt op: 11 juli 2024, 13:35:15 door Hififreak »

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #98 Gepost op: 12 juli 2024, 14:24:23 »
Lekker doorgaan met genieten en aanrommelen met spullen , doosjes en kabeltjes.
Het oor wil wat maar het oog en het gevoel doen graag mee.

Als eten alleen maar lekker zou moeten zijn dan kon het toch ook altijd alleen maar geel of groen zijn en altijd op een wit bord liggen.
Dan hoefden we ook nooit naar een duur restaurant waar eten naast lekker ook een beleving kan zijn.
Mooi gedekte tafel met mooi bestek en glaswerk. Mooi opgemaakte borden.
Genieten van lekker eten en een avond uit.

Marcel

Bluesound Node (Qobuz) - Sony CDP XB 920 QS - Topping E30 - Philips CD100 - Lake People G103 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT 1990 pro  - Denon AH-D2000 (met Geekria earpads) - Hifiman HE400se - Hifiman Sundara.

Johndv

• Hero Member
  • Liever een Adam!
« Reactie #99 Gepost op: 12 juli 2024, 14:40:15 »

;)

Ik sta altijd voor kritiek open Markus - geen enkel probleem verder. Ik realiseer me wel dat het natuurlijk allemaal “My-Fi” is: als ik tevreden ben, is het gewoon goed. Daarnaast luister ik wel bij anderen en komen ze soms bij mij op bezoek. Kritiek wordt dan altijd meegenomen. Leuk voorbeeld is het laag. Ik heb nog nooit zo’n goed laag gehad. Toch zou het op papier dieper (niet meer) kunnen. Dan probeer ik gewoon een keer een sub te lenen van een vriendje of winkel. Maar op die sub kom ik nog wel terug 😀
Ik ben ook niet van de kabelverschillen, maar wens je veel plezier met alles Carl!
Vincent SA-T1 vv - Cambridge Audio azur 851W ev - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Tempus fugit, memento mori.
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #100 Gepost op: 12 juli 2024, 14:43:15 »
Ik hoef inderdaad ook niet naar een duur restaurant. Voor mij heeft dat niets met lekker eten te maken.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn FNE-NX9 met Tapatalk

Impulsresponsie: hernoem van "pdf" naar "7z", en uitpakken.
::
Downsampling: https://www.hififreaks.nl/index.php/topic,36.msg164041.html#msg164041
::
De dood is niet het einde, het is onderdeel van de levenscirkel.

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #101 Gepost op: 12 juli 2024, 14:50:36 »
Ik hoef inderdaad ook niet naar een duur restaurant. Voor mij heeft dat niets met lekker eten te maken.

Groet,
Jacco

Als de rekening voor me  ;) betaald wordt vind ik het best wel een leuke avondvulling.
Liflafjes eten met een leuke toestand er omheen.
ik vind het wel heel erg leuk om kleine gerechtjes te eten per bestelronde zoals bij Shabu shabu of Kyoshi te Veenendaal.
Kost effe wat meer dan een goede hamburger met friet en bier. Maar is leuk gezellig en lekker.

Marcel

Bluesound Node (Qobuz) - Sony CDP XB 920 QS - Topping E30 - Philips CD100 - Lake People G103 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT 1990 pro  - Denon AH-D2000 (met Geekria earpads) - Hifiman HE400se - Hifiman Sundara.

Audiofreak

• Hero Member
  • those oldies but goodies
« Reactie #102 Gepost op: 12 juli 2024, 15:30:18 »

Groet,
Jacco

Als de rekening voor me  ;) betaald wordt vind ik het best wel een leuke avondvulling.
Liflafjes eten met een leuke toestand er omheen.
ik vind het wel heel erg leuk om kleine gerechtjes te eten per bestelronde zoals bij Shabu shabu of Kyoshi te Veenendaal.
Kost effe wat meer dan een goede hamburger met friet en bier. Maar is leuk gezellig en lekker.

Marcel

Probeer ook eens Nakoyashi aan het Verlaat.
CD-speler: Sony XA5ES; Marantz CD-94/II; Pioneer PD-7700
Versterkers: Denon PRA-1500, Harman Kardon Citation 16a; Quad 44 en Quad 405-II; Sony V-7700
Luidsprekers: Celestion 3; Heybrook HB-2; Epos M12.2;  JPW ML510; Realistic Minimus 7
Sub-woofer: Elac Sub 2040 esp

Carl

• Hero Member
« Reactie #103 Gepost op: 12 juli 2024, 20:05:30 »

Dick

;)
heeft ruim 45 jaar drums en percussie gespeeld,daarnaast ook opname man, begonnen als tape operator, opgeklommen tot producer, gestopt in 2018, dus heel veel studios van binnen gezien en gehoord natuurlijk, regie kamers en studiovloer hebben altijd in goede (dure!)studios altijd een berekende galmtijd,kan je vertellen dat een dode galmvrije ruimte niet fijn is om muziek te luisteren, dus de angst om een te dode ruimte kan ik mij zeer goed voorstellen.  Ahhh,shit verkeerde bericht, moest op bericht van markus zijn over overdemping ruimtes.

Ik ben wel eens in een ruimte geweest die beslist overdempt was DMT. Dat was de ruimte van Hans van Liempd als je hem kent. Toen we aan het praten waren vond ik dat op zich niet storend. Toch zou ik zelf beslist niet overdempen vanwege angst voor lange termijn irritatie.

Mooi leven heb je gehad !!!

Carl

• Hero Member
« Reactie #104 Gepost op: 12 juli 2024, 20:08:00 »

;)

Ik ben ook niet van de kabelverschillen, maar wens je veel plezier met alles Carl!

Bedankt John. Ik druk me soms wel eens sterk uit maar dat is puur om de discussie wat scherper te krijgen. Alle respect.
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2024, 20:27:05 door Carl »