Ik speel met name vinyl. Een tijd zelfs geen CD speler gehad. Van een vriend uiteindelijk weer een weinig gebruikte Quad 67 speler overgenomen die na een servicebeurt weer goed functioneerde. Nieuwsgierig geworden er een paar DACs op uitgeprobeerd en uiteindelijk een Metrum ladderdac gekocht. Dat ding was aangesloten met een standaard kabel wat voor de functie zou voldoen (75 Ohm). Een kennis adviseerde om toch wat andere kabels uit te proberen en me daarbij niet te fixeren op 75 ohm, maar kiezen op klank. Om ook hier een lang verhaal kort te houden ik speel sinds het weekend met een gevlochten DIY kabel. Hij is gemaakt door iemand die de Array (bekende NL versterker) kabels heeft ontworpen. Naar zijn zeggen leent hij zijn kabels wel eens uit aan mensen met zeer dure kabels. Ze vragen hem dan later altijd of hij zo’n kabel voor ze kan maken. Dat doet hij voor bekenden wel eens op niet commerciële basis. Zou best kunnen dat het een toevalstreffer is , maar als mijn hifi systeem beter klinkt met een blik appelmoes waarom niet?