Auteur Topic: Wetenschappelijk bewijs?  (gelezen 5083 keer)

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
Wetenschappelijk bewijs?
« Gepost op: 28 mei 2024, 23:53:56 »
Leesvoer voor wie daar zin an heeft.

Scientific study prove expensive cables sound quality

:)
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2024, 23:56:23 door Markus »
Beyond high-end

Johnwx

• Trade Count: (0)
  • Full Member
Re: Wetenschappelijk bewijs?
« Reactie #1 Gepost op: 29 mei 2024, 11:36:54 »
Ga het lezen

Maar als een website die pretendeert dat 2 x mono luisteren op een koptelefoon ook stereo is mmmmmmm

:popcorn: :popcorn: :popcorn:
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio DUSON Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

Be Tweeter

• Hero Member
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #2 Gepost op: 29 mei 2024, 14:11:05 »
Kort en goed; hij heeft nog dieper gemeten dan men voorheen deed maar nergens wordt een dubbelblind vastegestelde hoorbaarheid van enige parameter benoemd en/of bevestigd.
Kortom: we weten de afstand tot de maan nu tot op 5 mm nauwkeurig maar dat zegt niets over of mensen dat met het blote oog konden vaststellen.
An inability to grasp science is no argument against it....

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 30 mei 2024, 00:11:47 »
Maan, dat is toch dat zangeresje, tja gezien ik altijd 10 vingers aan elke vrouw heb is afstand wel gewenst en dat komt niet op 5 millimeter aan kan ik je vertellen  ;)
Er mag elk bewijs komen, mensen die daar mee bezig zijn vind ik persoonlijk dat zij niet met muziek luisteren bezig zijn. Maar alleen continu bezig zijn met luisteren naar of ze verschillen horen. En dat vaak in een akoestiek om te huilen (uitzondering daar gelaten). Voor mij zijn akoestiek en luidsprekers de belangrijkste factor om naar te luisteren en vooral te genieten. Dus start gerust de 10.0000.000 kabel discussie, we gaan je elke keer uitleggen dat daar de winst niet zit.

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 30 mei 2024, 09:02:17 »
ahum,

'we'? Ik niet hoor. Daar ben ik wel klaar mee. Als ik iedereen die het niet met mij eens is of andere inzichten geniet van repliek moet gaan dienen, dan is er geen tijd meer voor andere zaken.

;)
Beyond high-end

Carl

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 12 juli 2024, 12:25:05 »
Die Peter Comeau is niet de minste en ik vond deze podcast zeer verhelderend.

https://darko.audio/2023/10/podcast-10-hi-fi-myths-busted-w-peter-comeau/

Voor wat betreft het onderdeel LS kabels zijn er voor hem wel degelijk verschillen waarneembaar. Dat uit zich dan in irritaties bij luisteren waardoor mensen bijvoorbeeld niet meer tevreden zijn met hun LS en niet doorhebben dat het eigenlijk aan de LS kabel ligt. Zelf evalueer(de) ik mijn hifi systeem door lang te luisteren naar een doorsnee van goed opgenomen muziek. Overigens hoeft voor Peter Comeau een LS kabel niet duur te zijn. Voor hem is van belang dat een aantal parameters (inductie, capaciteit) met elkaar in overeenstemming zijn. In die zin is het kopen van een goede LS kabel niet zo moeilijk.

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Tempus fugit, memento mori.
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #6 Gepost op: 12 juli 2024, 12:29:18 »
Nee, dat is helemaal niet moeilijk. Koop gewoon tweelingsnoer van voldoende diameter. De rest is onzin.

Wanneer stopt deze achterlijke circus?

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn FNE-NX9 met Tapatalk

Impulsresponsie: hernoem van "pdf" naar "7z", en uitpakken.
::
Downsampling: https://www.hififreaks.nl/index.php/topic,36.msg164041.html#msg164041
::
De dood is niet het einde, het is onderdeel van de levenscirkel.

Be Tweeter

• Hero Member
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #7 Gepost op: 12 juli 2024, 12:43:17 »
Het is niet voor niets dat platte aarde theorieën en aanverwante, niet meer dan gevoelsmatig aanwezig ervaren ideeën hoogtij vieren.

dickster

• Hero Member
« Reactie #8 Gepost op: 12 juli 2024, 16:18:34 »

Voor wat betreft het onderdeel LS kabels zijn er voor hem wel degelijk verschillen waarneembaar. Dat uit zich dan in irritaties bij luisteren waardoor mensen bijvoorbeeld niet meer tevreden zijn met hun LS en niet doorhebben dat het eigenlijk aan de LS kabel ligt. Zelf evalueer(de) ik mijn hifi systeem door lang te luisteren naar een doorsnee van goed opgenomen muziek. Overigens hoeft voor Peter Comeau een LS kabel niet duur te zijn. Voor hem is van belang dat een aantal parameters (inductie, capaciteit) met elkaar in overeenstemming zijn. In die zin is het kopen van een goede LS kabel niet zo moeilijk.

Waarom blijf jij schermen met "experts" die jou er kennelijk van overtuigen dat je echt wel verschillen kunt horen. Is het jou weleens opgevallen dat jouw "experts" allemaal links of rechtsom hun knaken verdienen in de hifi of high end industrie.
Dat lijkt erg op wij van wc eend adviseren ....
Heb je werkelijk dit soort experts nodig om je punt te maken in plaats van eens je eigen abx test te doen en af te stappen van na een tijdje luisteren hoor ik echt wel verschil.

Dick
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2024, 17:11:09 door dickster »
Advance Paris Myconnect 250
musical fidelity round table
everything but the box terra 2 en subterrenean 2
Dropveters als bekabeling

Johnwx

• Full Member
« Reactie #9 Gepost op: 12 juli 2024, 16:25:41 »

Nee die is CEO van :

Peter Comeau is the Director of Acoustic Design at IAG, the Chinese company that now owns and manages classic British hi-fi brands such as Wharfedale, Mission, Castle, Audiolab and Quad.

Dus moet hij veel mondjes voeden  8)

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/interview-with-peter-comeau-director-of-iag.49048/
Om een filter te doen werken moeten er natuurlijk wel storingen aanwezig zijn, Tja dat is wel een dingetje.

Cambridge Audio DUSON Pro-ject NOKIA Sony BRAVIA FXAudio

Be Tweeter

• Hero Member
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #10 Gepost op: 12 juli 2024, 17:05:40 »
Carl, ik heb nog steeds niets gehoord over het, in mijn ogen, rammelende OCOS karakteristieke impedantieverhaal en inmiddels is de volgende heel betrouwbare expert alweer voorbij komen fietsen die een verhaal bracht dat kennelijk bij je aansloeg. Ik vrees dat er toch meer tussen de oren zit dan veel audiofielen en aan kabels verdienende partijen wensen toe te geven.

Dmt 15 mkII

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: 12 juli 2024, 19:09:41 »
Carl zou een test moeten doen door beide luidsprekers naast elkaar te zetten, een mono singaal erdoor, 1 luidspreker met oscos en 1 luidspreker met tweeling snoer, zo wel eens een schokkende ervaring kunnen worden....

Carl

• Hero Member
« Reactie #12 Gepost op: 12 juli 2024, 19:19:15 »
Die Peter Comeau is wel een van de experts in Engeland op hifi gebied Be met bovendien een schat aan ervaring. Moet je niet licht over doen. Heb je zijn verhaal wel beluisterd? Ook erg leuk met zijn Engelse understatement.

Ik heb overigens wel contact gehad met Theo Wubbolts over Ocos. Hij heeft Ocos omdat de kabel mechanisch erg stevig was en lengteverschillen tussen links en rechts niets uitmaakte. Hij liet zich verder niet uit over techniek en klank.

Voor de rest is je kritiek dat ik die karakteristieke impedantie nog niet hebt uitgezocht volkomen terecht. Ik ga dat nog eens opzoeken in Gaastmeer (vakantieverblijf).

Carl

• Hero Member
« Reactie #13 Gepost op: 12 juli 2024, 19:48:27 »
Carl zou een test moeten doen door beide luidsprekers naast elkaar te zetten, een mono singaal erdoor, 1 luidspreker met oscos en 1 luidspreker met tweeling snoer, zo wel eens een schokkende ervaring kunnen worden....

Ik heb wel vergeleken met mijn ouder Kimber 4 TC DMT, maar dan niet in mono zoals je beschrijft. Ik heb trouwens een oude test LP heb waar eerst het mono muzieksignaal links zit en dan exact hetzelfde signaal rechts. Die mono test zal ik dus nog wel een keer doen als ik een andere kabel heb van goede lengte- is beloofd. Mijn belangrijkste keuze voor Ocos was dat ik gezien de benodigde lengte van net boven de 5 meter het  zekere voor het onzekere wilde nemen door een kabel te nemen die daar geen of weinig last van heeft.

Overigens heb ik op mijn leeftijd niet vaak schokkende ervaringen meer (haha). Het maakt me echt niets uit of ik gelijk of ongelijk heb. Het viel me wel op dat Comeau ervaringen had die ik herkende: slechte ervaring met CD in begintijd, dat een Quad 303 echt anders klinkt dan een 306 en dergelijke. Echt een leuk verhaal.

Carl

• Hero Member
« Reactie #14 Gepost op: 12 juli 2024, 19:59:51 »
Het loopt een beetje over met het Ocos topic Be, maar in dit artikel staan wat metingen https://6moons.com/audioreviews/ring/ring.html

Op advies van Cock van der Weide van Sonore heb ik de (rode) adapters eraf gehaald en er normale stekkers op gezet.
« Laatst bewerkt op: 12 juli 2024, 21:35:04 door Carl »