Auteur Topic: Luisteren in het oosten bij Dick  (gelezen 5913 keer)

mmuetst

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
Luisteren in het oosten bij Dick
« Gepost op: 23 maart 2024, 22:42:58 »
Vandaag met de trein richting Enschede vertrokken om de set van Dick te beluisteren. 
Dick had mij aangeboden om mij op te pikken van het station. Dus werd ik netjes door een taxi zonder taxi bordje naar zijn appartement gereden. Aangekomen stond daar een stapel audio op de eettafel, klaar om via Marktplaats te verkocht te worden. Voor de TV stond de laatste aanwinst, de Advance Paris versterker. Mooie verschijning en in werkelijkheid vind ik hem er nog sjieker uit zien. Makkelijk te bedienen  Lockedversterker en binnen een mum kon ik vanaf mijn telefoon de eerste blues de kamer in slingeren. WoW wat een mooi laag komt er uit deze T+A luidsprekers. Dick heeft voor koffie gezorgd met een lekker stukje gebak. Dat ging er wel in na de lange reis. Dick had me in de auto al gewaarschuwd dat hij momenteel extra huisdieren heeft. Een plaag met fruitvliegjes en geen idee waar die krengen van daan komen. We hebben de middag gezellig zitten te ouwehoeren en muziek geluisterd. Wat mij opviel bij deze T+A is dat de electrostaten best hoog zitten waardoor het soms lijkt dat de zanger/zangeres van boven komt. Vooral met zang val dit op.
Na een paar biertjes was het tijd om weer terug te gaan naar Utrecht en we zijn nog niet koud de straat uit of deze knurft komt er achter dat zijn jas nog bij Dick hangt  Daag
Ik vond het een zeer geslaagde middag. Dick is natuurlijk van harte welkom om in Utrecht te komen luisteren . Ik had voor Dick nog wat lekkere biertjes mee genomen, wat blijkt, hij ook voor mij  ;)
Die “All Black” heb ik al zitten proeven, lekker hoor.

dickster

• Hero Member
Re: Luisteren in het oosten bij Dick
« Reactie #1 Gepost op: 24 maart 2024, 11:10:36 »
Goedemorgen,

Het was zeker gezellig en wat ik altijd leuk vind aan dit soort bijeenkomsten is dat je weer nieuwe muziek aan je playlist kan toevoegen. Leuk om te horen dat de Advance Paris in het echt er beter uit ziet. Ik ben er erg blij mee. Je kunt het niet verzinnen of het zit er op,aan of in. Ik kom binnen afzienbare tijd een keertje jouw kant op om jouw luistergrot te komen bewonderen.
En je weet het. hier ben je altijd welkom.

gras dick
Advance Paris Myconnect 250
musical fidelity round table
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

dickster

• Hero Member
« Reactie #2 Gepost op: 10 juni 2024, 20:52:47 »
Hoi Michael,

Als je even de moeite genomen had om uit je stoel op te staan en even bij de speaker was gaan luisteren dan had je waargenomen dat 95% van de stemmen door de midden/hoog toner worden weergegeven. En weet je. Die midden/hoogtoner zit precies op oorhoogte.

gras Dick
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #3 Gepost op: 10 juni 2024, 22:44:00 »
Zat dit je nog steeds dwars  :D, het was gewoon mijn subjectieve ervaring op jou bank toen ik naar jou luidsprekers aan het luisteren was, niet meer en niet minder.
Cross over van jou luidsprekers is op 250 Hz, 2000 Hz
Dat houdt in dat de electrostaat het bij 2000 Hz overneemt.
Volgens wiki zitten stemmen zo:

Een mannenstem valt gewoonlijk binnen 110 en 440 hertz, een vrouwenstem binnen 200 en 900 hertz. Het bereik van een stem kan door training wel worden vergroot, maar het centrum van de eigen klankkleur blijft hetzelfde omdat deze vooral afhankelijk is van fysieke afmetingen

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zangstem

Dus je hebt gelijk, maar mijn subjectieve ervaring was anders.
« Laatst bewerkt op: 10 juni 2024, 22:57:55 door mmuetst »

Dmt 15 mkII

• Hero Member
« Reactie #4 Gepost op: 11 juni 2024, 00:51:42 »
Opvallend, hier dezelfde ervaring met de t&a criterion tmr 160,een vijf weg systeem met transmissielijn,mijn neef speelde ermee,wat opviel en echt irritant was dat de drie units die het mid en hoog verzorgden,niet homogeen was met de laagunits wat wijst op niet correct ontwikkeld crossover, en met name in het tijdsdomein,erg jammer,  op zich hele mooie luidsprekers,en wat mum schrijft komt dus overeen met mijn ervaringen met t&a,ook is het te verwijten aan het transmissielijn principe.

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #5 Gepost op: 11 juni 2024, 07:49:54 »
Had wel dat de luidsprekers kunnen verdwijnen dus fase zat wel goed en het laag van deze luidsprekers is zeer indrukwekkend. Misschien moet Dick gewoon een nieuwe bank kopen  ;) ééntje waar je niet in gaat hangen   ;D.
Er ontstaat misschien de indruk dat ik de luidsprekers niet mooi vond, maar dat is een verkeerd beeld. Ik heb echt genoten bij Dick en zou zo een set kopen als ik ze tegen kom op marktplaats.
« Laatst bewerkt op: 11 juni 2024, 08:20:41 door mmuetst »

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #6 Gepost op: 11 juni 2024, 10:15:47 »
Onderaan de streep doet het er alleen toe wat Dick ervan vind. Gelukkig maar.

:)

Dmt 15 mkII

• Hero Member
« Reactie #7 Gepost op: 11 juni 2024, 11:19:10 »
Onderaan de streep doet het er alleen toe wat Dick ervan vind. Gelukkig maar.

:)
zeker,geen twijfel over! zijn feesie, en 2 a 3 graden achterover kantelen zou wel eens verrassende verbetering kunnen geven,en azijnzijkers zoals mijn persoon moet je niets van aantrekken  :banana2:

Be Tweeter

• Hero Member
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #8 Gepost op: 11 juni 2024, 12:47:24 »
Hoi Michael,

Als je even de moeite genomen had om uit je stoel op te staan en even bij de speaker was gaan luisteren dan had je waargenomen dat 95% van de stemmen door de midden/hoog toner worden weergegeven. En weet je. Die midden/hoogtoner zit precies op oorhoogte.

gras Dick

Vvvv, ffffff en ssss klanken in stemmen kunnen in mijn beleving zeer wel bijdragen aan de 'plaatsing' van stemmen en ook zorgen voor een richtingsindruk omhoog of omlaag.
An inability to grasp science is no argument against it....

mmuetst

• Hero Member
« Reactie #9 Gepost op: 11 juni 2024, 17:55:39 »
Hoi Michael,

gras Dick

Vvvv, ffffff en ssss klanken in stemmen kunnen in mijn beleving zeer wel bijdragen aan de 'plaatsing' van stemmen en ook zorgen voor een richtingsindruk omhoog of omlaag.
vvvv,ffffff,ssssss nee dat hebben we niet gespeeld die middag  :rofl:

Be Tweeter

• Hero Member
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #10 Gepost op: 11 juni 2024, 18:28:33 »
Hebben jullie die cd niet?! ;)

"Sibilante klanken zijn luider dan hun niet-sibilante tegenhangers. Vaak hebben ze een hogere frequentie."

en daarmee komen ze bij de andere weergever terecht.
An inability to grasp science is no argument against it....

dickster

• Hero Member
« Reactie #11 Gepost op: 26 juli 2024, 19:05:02 »
Zat dit je nog steeds dwars  :D, het was gewoon mijn subjectieve ervaring op jou bank toen ik naar jou luidsprekers aan het luisteren was, niet meer en niet minder.
Cross over van jou luidsprekers is op 250 Hz, 2000 Hz
Dat houdt in dat de electrostaat het bij 2000 Hz overneemt.
Volgens wiki zitten stemmen zo:

Een mannenstem valt gewoonlijk binnen 110 en 440 hertz, een vrouwenstem binnen 200 en 900 hertz. Het bereik van een stem kan door training wel worden vergroot, maar het centrum van de eigen klankkleur blijft hetzelfde omdat deze vooral afhankelijk is van fysieke afmetingen

Bron: https://nl.wikipedia.org/wiki/Zangstem

Dus je hebt gelijk, maar mijn subjectieve ervaring was anders.
Er zit mij niks dwars, Ik geef alleen aan dat je perceptie niet strookt met wat er werkelijk weergegeven wordt.

Dick
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c