Auteur Topic: Wat staat er vandaag op het menu?  (gelezen 268233 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1275 Gepost op: 24 juli 2020, 19:11:24 »
Nu maar hopen dat het gaat lukken. Een soort combinatie van dit en dit. Pulled pork klaar binnen de 4 uur.

Net klaar met de barbecuesaus die wel heel erg over de top is geworden:


Enfin, de procureur is ontdooid en in dikke plakken gesneden. Dat versnelt het proces hopelijk nog verder. Lichtjes ingerubd en 12 minuten gerookt met kersenhout snippers op de bbq. Nu een kleine 4 uur in de oven geplaatste dutch oven. Op 140 graden.

Groet,
Jacco

Gezien de hoeveelheid aan ingrediënten kon dit nog weleens een heel prijzig hapje worden !
Ik zou het eens moeten uitrekenen, het is aan de gewaagde kant. Dit is overigens de pittige variant, misschien iets te pittig voor velen. De volgende gaat een zoetige variant worden, hoe dat moet weet ik nog niet precies.

Groet,
Jacco

Ik heb de eerste twee jaren van mijn pensioen in de keuken van een specialiteitenrestaurant gewerkt en vandaar mijn opmerking over de kosten van de ingrediénten !

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1276 Gepost op: 24 juli 2020, 19:14:18 »
Staat hier gewoon allemaal in de kast. Lang leve de sligro (groothandel) en Van Beekum online specerijen. En ook de supermarkt heeft het eea.

Groet,
Jacco

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1277 Gepost op: 24 juli 2020, 21:12:09 »
Nu maar hopen dat het gaat lukken. Een soort combinatie van dit en dit. Pulled pork klaar binnen de 4 uur.

Net klaar met de barbecuesaus die wel heel erg over de top is geworden:


Enfin, de procureur is ontdooid en in dikke plakken gesneden. Dat versnelt het proces hopelijk nog verder. Lichtjes ingerubd en 12 minuten gerookt met kersenhout snippers op de bbq. Nu een kleine 4 uur in de oven geplaatste dutch oven. Op 140 graden.

Groet,
Jacco

Gezien de hoeveelheid aan ingrediënten kon dit nog weleens een heel prijzig hapje worden !
Ik zou het eens moeten uitrekenen, het is aan de gewaagde kant. Dit is overigens de pittige variant, misschien iets te pittig voor velen. De volgende gaat een zoetige variant worden, hoe dat moet weet ik nog niet precies.

Groet,
Jacco
Nou, even een update vanuit de hol van de leeuw. Net met zijn tweeen zeg 650 gram van de pulled pork gegeten en de smaak is eigenlijk precies goed. Niks meer aan doen! De kardemom zit nu ergens ver achter op mijn tong, dus precies goed. Qua scherpte ook mooi in balans met de zoetheid die het ook heeft. Deze samenstelling gaat niet veranderen. Misschien gaat het nog wat varieren met de Leffe Ruby versus een Bernardus bruin of een Wetsmalle dubbel.

Als je het recept goed bekijkt, heb ik geprobeerd om de scherpe en de zoete ingredienten te balanceren. Het is alleen wat (te) veel geworden.

Pulled pork binnen de 3 uur is het geworden. Turbo dus. Kan ook met een mix van curry saus met wat mosterd, dunkt me. oid.

Groet,
Jacco

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1278 Gepost op: 24 juli 2020, 22:09:52 »
Het heeft gesmaakt en met een zoen en een griffel van de juf zeggen we hier.  ;D

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.153
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1279 Gepost op: 25 juli 2020, 08:57:12 »
Hier tussen de middag genoten, en dan bedoel ik niet alleen de bediening.   ;)



Echt genoten met je echtgenote.  Cool

Zeker.  Een prachtige locatie met alles wat je je maar kan wensen.  De Limburgse gasvrijheid beviel erg goed.  Daarnaast even gekeken naar de plekjes waar het eventueel goed toeven zou zijn om een paar dagen te gaan toeren in de kaploze.  Die hebben we ook gevonden, dus als we in de gelegenheid zijn dan weten we waar we naartoe kunnen.    8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1280 Gepost op: 25 juli 2020, 09:22:35 »
Zeker.  Een prachtige locatie met alles wat je je maar kan wensen.  De Limburgse gasvrijheid beviel erg goed.  Daarnaast even gekeken naar de plekjes waar het eventueel goed toeven zou zijn om een paar dagen te gaan toeren in de kaploze.  Die hebben we ook gevonden, dus als we in de gelegenheid zijn dan weten we waar we naartoe kunnen.    8)

Het kwam me al bekend voor, want daar zijn we verleden jaar nog met de motoren langs gekomen toen we de Mergelland route reden. Ik ben er overigens ook nog met oldtimerclub op de Zündapp geweest. We hadden toen de pech dat het een groot gedeelte van de route regende.
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2020, 09:29:19 door Hififreak »

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1281 Gepost op: 25 juli 2020, 11:26:47 »
Je kunt ook heerlijk fietsen in Limburg. Zo is er de grensroute van 64 km die je door Nederlands én Belgisch Limburg heen brengt: https://www.routeyou.com/nl-be/route/view/4823210/fietsroute/grensroute-belgisch-nederlands-limburg-64km

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1282 Gepost op: 25 juli 2020, 13:12:18 »
Ik vind de streek rond Voeren (Voerstreek) ook heel mooi.

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1283 Gepost op: 25 juli 2020, 14:46:54 »
Ja, die hoort bij Belgisch Limburg. Al is daar ook wel een Franstalige aanwezigheid en ligt Luik dichtbij.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1284 Gepost op: 25 juli 2020, 15:24:53 »
En natuurlijk Vlaamse frieten daar gaat dit draadje over.  :P

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1285 Gepost op: 25 juli 2020, 16:44:58 »
De lekkerste van allemaal en eeuwige schande dat dat in Engelstalige landen bekend staat als "french fries" terwijl ze uit België komen en NIET uit Frankrijk (dat is bewezen!).

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1286 Gepost op: 25 juli 2020, 17:00:03 »
Dat french komt ook niet van Frankrijk, maar de bewerking die de aardappel heeft ondergaan. En fries ook. Straks denkt men nog dat het uit het land van Doutzen komt...

Groet,
Jacco

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1287 Gepost op: 25 juli 2020, 17:29:36 »
Dat french komt ook niet van Frankrijk, maar de bewerking die de aardappel heeft ondergaan. En fries ook. Straks denkt men nog dat het uit het land van Doutzen komt...

Groet,
Jacco

Brood is ook geen vinding van Herman. ( Brood ).  ;D ::)

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1288 Gepost op: 25 juli 2020, 21:49:48 »
Dat french komt ook niet van Frankrijk, maar de bewerking die de aardappel heeft ondergaan. En fries ook. Straks denkt men nog dat het uit het land van Doutzen komt...
https://en.wikipedia.org/wiki/French_fries

Het komt dus wel degelijk van "op Franse wijze gebakken aardappelstaafjes".

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat staat er vandaag op het menu?
« Reactie #1289 Gepost op: 25 juli 2020, 22:01:41 »
https://nl.wikipedia.org/wiki/Friet
Er staat "In België zou de geschiedenis van friet beginnen rond 1680" België bestond toen nog niet, het was in die tijd nog Nederland.  :)  België ontstond na de Belgische Revolutie in 1830 toen het zich afscheidde van het Verenigd Koninkrijk der Nederlanden. https://nl.wikipedia.org/wiki/Belgi%C3%AB
« Laatst bewerkt op: 25 juli 2020, 22:11:22 door renes »
Eens buizen altijd buizen.