Ik snap sowieso niet dat jij je gaat verdiepen in een breedbander en er vervolgens achter komt dat die dingen niet voldoen. Fijn dat ze een mooi midden hebben maar waarom denk jij dat er tweeters en woofers zijn uitgevonden? En vervolgens ga jij naar een breedbander luisteren en je afvragen of het met een 8" beter kan klinken?
Heb jij je weleens afgevraagd waarom breedbanders niet de standaard zijn in audioland??? Ik kan je wel vertellen waarom hoor. Kom eens luisteren naar een echte speaker.
grts Dick
Jij hebt blijkbaar echt geen verstand van audio merk ik. Pfff!
Wat ik hier gehad heb.
-Focal Cobalt 816S (tweeter Electra series erin)
-Focal Electra 907BE
-Magnepan Mg12qr
-Martin Logan Clarity.
Enkel de Martin Logan had een heel iets hogere resolutie in het hoog/midden. Verder doen die Finale’s echt niet onder qua midden en hoog. Het speelt érg open en er is ruim voldoende hoog. Qua laag speelt de Finale erg strak en dynamisch. Je moet een erg serieuze woofer hebben wil je dit overtreffen qua resolutie.
Ik heb het nooit gehad over een 8cm in de zin van ‘beter klinken’ Als je dan commentaar hebt lees dan beter!
Jij doet echt bizar domme aannames over m’n speakers. 100% dat je met stomheid geslagen bent als je ze hoort. Net als iedereen die ze hoort.
De speaker klinkt meer dan príma omdat mijn ruimte normaal qua grootte is. Alles gaat om akoestiek en de speaker/ruimte verhoudingen.
Nogmaals, als jij dingen niet snapt (wat ik nu prima begrijp) en het nodig vindt om niet zo heel slim commentaar te leveren,.. stop daar dan. Je maakt echt je zelf belachelijk.