Auteur Topic: Wat is van belang?  (gelezen 23570 keer)

Dmt 15 mkII

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
Re: Wat is van belang?
« Reactie #30 Gepost op: 24 januari 2024, 12:02:41 »
Is het een idee om deze discussie via PM te voeren?

grts Dick
waarom? het valt toch allemaal in de vraagstelling die ts in de openings post past? tuurlijk mag en kan hij persoonlijke contact opnemen, mag zelfs mij bezoeken.

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #31 Gepost op: 24 januari 2024, 12:32:47 »

grts Dick
waarom? het valt toch allemaal in de vraagstelling die ts in de openings post past? tuurlijk mag en kan hij persoonlijke contact opnemen, mag zelfs mij bezoeken.

Gewoon doorgaan.  Wie het interesseert, kan er wellicht iets van opsteken.   8)

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dickster

• Hero Member
« Reactie #32 Gepost op: 24 januari 2024, 12:35:30 »

grts Dick

Gewoon doorgaan.  Wie het interesseert, kan er wellicht iets van opsteken.   8)
Dat lijkt me idd het geval. Niemand die zich verder mengt in deze thread.

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
musical fidelity round table
everything but the box terra 2 en subterranean 2
Dropveters als bekabeling

Be Tweeter

• Hero Member
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #33 Gepost op: 24 januari 2024, 12:44:11 »
Ik lees belangstellend mee.
An inability to grasp science is no argument against it....

dickster

• Hero Member
« Reactie #34 Gepost op: 24 januari 2024, 13:49:23 »
Doe dat.

grts Dick

Focal

• Hero Member
« Reactie #35 Gepost op: 24 januari 2024, 14:35:55 »

grts Dick
Ik weet ff niet hoe ik hierop moet reageren? 

Ik stel heel normale vragen binnen dit topic en zolang erg gewoon op gereageerd wordt snap ik niet waarom het jou tot last zou zijn, en ik over moet tot een privé gesprek.
Heel onzinnige reactie Dickster

Focal

• Hero Member
« Reactie #36 Gepost op: 24 januari 2024, 14:46:43 »
Dan zou je twee setjes 7cm tangband moeten nemen, 1set met lage Qts en 1 set met hoge Qts, dan hoor je meteen in de praktijk wat Q factor doet, maar blijft het een beetje zonde vinden,zelf zou ik dan voor de Fleugel horn gaan in de afmetingen voor 12cm Mark Audio, maar het is jou plan,zo wie ben ik Yeah.
Waarom dan een TangBand en geen MarkAudio?

En waarom een hele nieuwe speaker bouwen die ook nog eens veel te groot is?
vanwege de prijs,hoewel mark audio hun range uitgebreid hebben met zeer betaalbare units, B  je hoeft niet groter,kan zelfde afmetingen of zelfs kleiner,genoeg te vinden op het net, C gewoon zonde om een uitgebalanceerd systeem te versleutelen, D je kunt lekker wisselen van luidsprekers dit soort kasten is goed te verslepen het is maar een idee
Ja oké. Punt A:  TangBand is wat goedkoper dus. Het is ook zeker een goed merk en staat ook op m’n lijstje.
C: Ja het is dan uitgebalanceerd als je kijkt naar driver/kast combinatie.  Maar natuurlijk niet qua akoestiek al hier. 
Ik denk dat het prima te doen moet zijn een passende driver te vinden, helemaal gezien ik geen rekening hoef je houden met een scheidingfilter.  Daarin leek het mij vrij eenvoudig wat te experimenteren. Ik heb namelijk zelf niet zoveel met een ‘gebalanceerd systeem’ als in driver/kast combinatie.  Ik vind dat niet zo spannend. 

Maar goed.. het is voor nu ook maar gewoon een vraag en heb geen concrete plannen. Ik was enkel nieuwsgierig naar hóe ik bepaalde waarden moest zien zodat ik deze optie misschien in de toekomst kan uittesten
Want misschien gaat er eens een driver kapot en deze is niet meer bij te bestellen.

Focal

• Hero Member
« Reactie #37 Gepost op: 24 januari 2024, 14:51:47 »

grts Dick
Zou ik graag doen hoor!. We wonen alleen wel erg ver uit elkaar.

Maar ik ben al heel wat wijzer!  Dank!

Dmt 15 mkII

• Hero Member
« Reactie #38 Gepost op: 24 januari 2024, 15:23:36 »
Dan zou je twee setjes 7cm tangband moeten nemen, 1set met lage Qts en 1 set met hoge Qts, dan hoor je meteen in de praktijk wat Q factor doet, maar blijft het een beetje zonde vinden,zelf zou ik dan voor de Fleugel horn gaan in de afmetingen voor 12cm Mark Audio, maar het is jou plan,zo wie ben ik Yeah.
Waarom dan een TangBand en geen MarkAudio?

En waarom een hele nieuwe speaker bouwen die ook nog eens veel te groot is?
vanwege de prijs,hoewel mark audio hun range uitgebreid hebben met zeer betaalbare units, B  je hoeft niet groter,kan zelfde afmetingen of zelfs kleiner,genoeg te vinden op het net, C gewoon zonde om een uitgebalanceerd systeem te versleutelen, D je kunt lekker wisselen van luidsprekers dit soort kasten is goed te verslepen het is maar een idee
Ja oké. Punt A:  TangBand is wat goedkoper dus. Het is ook zeker een goed merk en staat ook op m’n lijstje.
C: Ja het is dan uitgebalanceerd als je kijkt naar driver/kast combinatie.  Maar natuurlijk niet qua akoestiek al hier. 
Ik denk dat het prima te doen moet zijn een passende driver te vinden, helemaal gezien ik geen rekening hoef je houden met een scheidingfilter.  Daarin leek het mij vrij eenvoudig wat te experimenteren. Ik heb namelijk zelf niet zoveel met een ‘gebalanceerd systeem’ als in driver/kast combinatie.  Ik vind dat niet zo spannend. 

Maar goed.. het is voor nu ook maar gewoon een vraag en heb geen concrete plannen. Ik was enkel nieuwsgierig naar hóe ik bepaalde waarden moest zien zodat ik deze optie misschien in de toekomst kan uittesten
Want misschien gaat er eens een driver kapot en deze is niet meer bij te bestellen.
snap je punt, zelfs de Visaton frs 70 van een paar euro zou je kunnen proberen, zolang je de zaag niet in de kasten zet,kun je altijd weer naar originele configuratie, en indeed jammer van de afstand, bezoek vink leuk.

dickster

• Hero Member
« Reactie #39 Gepost op: 24 januari 2024, 16:59:40 »

grts Dick

Ik stel heel normale vragen binnen dit topic en zolang erg gewoon op gereageerd wordt snap ik niet waarom het jou tot last zou zijn, en ik over moet tot een privé gesprek.
Tja. Ik vind het sowieso onzinnig om een breedband speaker te gebruiken en wat ik al helemaal onzinnig vindt is dat je dan gaat verzinnen om een 7 inch voor een 8 inch te willen wisselen.
Koop gewoon een speaker die het allemaal probleemloos kan weergeven.

grts Dick

Focal

• Hero Member
« Reactie #40 Gepost op: 24 januari 2024, 17:13:38 »

grts Dick

Tja. Ik vind het sowieso onzinnig om een breedband speaker te gebruiken en wat ik al helemaal onzinnig vindt is dat je dan gaat verzinnen om een 7 inch voor een 8 inch te willen wisselen.
Koop gewoon een speaker die het allemaal probleemloos kan weergeven.

grts Dick
Wederom een écht domme opmerking! Sorry dat ik het zo zeg, maar wordt hier wel geïrriteerd van!

Hoezo is het onzinnig om een breedband speaker te gebruiken?  Klinkklare onzin! Deze enkele speaker geeft beter weer dan m’n vorige Focal Electra 907BE.  De mate van resolutie is erg hoog bij de breedbander, en daarbij is deze erg fase correct én meer dynamisch. Dusja?  Waarom onzinnig?

Ik ga helemaal niet van een 7 naar 8cm. Ik zei alleen dat een 8cm ook wel zou kunnen. Meer niet.

En deze speaker geeft zowat alles probleemloos weer. Onder de 50Hz is er natuurlijk niks, maar da’s logisch.  M’n sub staat expres niet aan omdat de Finalé’s een veel strakker/accurater laag weergeven.

En Dick, als een topic je niet bevalt? scroll dan in het vervolg door en houdt je onzinnige commentaar voor je! 
Van mij hoef je verder ook niet meer te reageren op dit topic.

dickster

• Hero Member
« Reactie #41 Gepost op: 24 januari 2024, 17:24:12 »
Ik snap sowieso niet dat jij je gaat verdiepen in een breedbander en er vervolgens achter komt dat die dingen niet voldoen. Fijn dat ze een mooi midden hebben maar waarom denk jij dat er tweeters en woofers zijn uitgevonden?  En vervolgens ga jij naar een breedbander luisteren en je afvragen of het met een 8" beter kan klinken???? Heb jij je weleens afgevraagd waarom breedbanders niet de standaard zijn in audioland??? Ik kan je wel vertellen waarom hoor. Kom eens luisteren naar een echte speaker.

grts Dick

Paul

• Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Doet mij maar buisjes
« Reactie #42 Gepost op: 24 januari 2024, 17:27:23 »
Moeimaker Dick.  Daag

Focal

• Hero Member
« Reactie #43 Gepost op: 24 januari 2024, 17:38:42 »
Ik snap sowieso niet dat jij je gaat verdiepen in een breedbander en er vervolgens achter komt dat die dingen niet voldoen. Fijn dat ze een mooi midden hebben maar waarom denk jij dat er tweeters en woofers zijn uitgevonden?  En vervolgens ga jij naar een breedbander luisteren en je afvragen of het met een 8" beter kan klinken???? Heb jij je weleens afgevraagd waarom breedbanders niet de standaard zijn in audioland??? Ik kan je wel vertellen waarom hoor. Kom eens luisteren naar een echte speaker.

grts Dick
Jij hebt blijkbaar echt geen verstand van audio merk ik. Pfff!

Wat ik hier gehad heb.
-Focal Cobalt 816S (tweeter Electra series erin)
-Focal Electra 907BE
-Magnepan Mg12qr
-Martin Logan Clarity.

Enkel de Martin Logan had een heel iets hogere resolutie in het hoog/midden. Verder doen die Finale’s echt niet onder qua midden en hoog. Het speelt érg open en er is ruim voldoende hoog.  Qua laag speelt de Finale erg strak en dynamisch. Je moet een erg serieuze woofer hebben wil je dit overtreffen qua resolutie.

Ik heb het nooit gehad over een 8cm in de zin van ‘beter klinken’    Als je dan commentaar hebt lees dan beter!

Jij doet echt bizar domme aannames over m’n speakers. 100% dat je met stomheid geslagen bent als je ze hoort. Net als iedereen die ze hoort.
De speaker klinkt meer dan príma omdat mijn ruimte normaal qua grootte is.  Alles gaat om akoestiek en de speaker/ruimte verhoudingen.

Nogmaals, als jij dingen niet snapt (wat ik nu prima begrijp) en het nodig vindt om niet zo heel slim commentaar te leveren,.. stop daar dan. Je maakt echt je zelf belachelijk.

Be Tweeter

• Hero Member
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #44 Gepost op: 24 januari 2024, 18:03:49 »
Er zijn meer wegen die naar Rome leiden....en sommige mensen willen misschien niet eens naar Rome.
« Laatst bewerkt op: 24 januari 2024, 18:10:06 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....