Aan de andere kant, waarom moet het een ribbon zijn? Ik ben even verder aan het kijken geweest en Visaton heeft best een aardig alternatief voor de G 25 FFL. Die laatste heeft deze grafiek (waarbij het zij opgemerkt dat anno 1998 de grafiek er anders uit zag (!)):

En een high end alternatief zou dit dan worden (zegge en schrijve 175 euro):

Ja, dit is dan bij 1 watt op 1 meter afstand. Wellicht dat het anders cq dramatisch gaat worden bij hoge belastingen. Ik zou nu even niet weten waarom ik uberhaupt een ribbon zou willen?
Groet,
Jacco
waarom een ribbon? Die vraag kun je alleen zelf beantwoorden, de getoonde visaton tweeter is een hele mooie, maar wel vreemd dat je 175 euro voor een unit uit wil geven,met de vraag in je opening post voor "goedkoope" oplossing, vind namelijk behoorlijk aan de prijs,zeker met de visaton ws 130 als laagdriver,zeker een goed woofertje hoor,zelf altijd in mijn auto' gebruikt,zou zelf dan een klasse betere woofer paken,een SBS b.v,ga je toch nog een ribbon als optie bekijken,dan zou je is naar de Fountek NeoCd 2.0 (169euro)kijken,enorm rendement 97db die je dus behoorlijk moet dempen, verhoogt behoorlijk de belastbaarheid en reduceert de vervorming, gaat immers met twee vingers in de neus spelen,zijn maar wat gedachtes hoor,wie ben ik! grtz uit rotjeknor