Auteur Topic: Loopwerk Marantz CD 6006  (gelezen 7646 keer)

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Loopwerk Marantz CD 6006
« Gepost op: 02 april 2023, 11:58:26 »
Hallo,

Het loopwerk van mijn cdspeler was stuk, en is vervangen voor een Traverse loopwerk, bij Audioservice in Elst. Sindsdien heb ik het idee dat het geluid meer details heeft, zeg maar strakkere bassen en andere geluidjes die beter klinken. Ligt dat aan mij of kan een ander loopwerk werkelijk een ander geluidsbeeld geven. Ik hoor het graag. De cd speler is 6 jaar oud.

   Groeten eip.
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167

Ener

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 411
Re: Loopwerk Marantz CD 6006
« Reactie #1 Gepost op: 02 april 2023, 12:58:33 »
Dat ligt aan jou. Wat zou een loopwerk, mits het niet dramatisch slecht is, kunnen toevoegen?
Feiten geven niets om gevoelens.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Loopwerk Marantz CD 6006
« Reactie #2 Gepost op: 02 april 2023, 18:28:20 »
Mee eens, dat zit tussen de oren.
An inability to grasp science is no argument against it....

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.078
Re: Loopwerk Marantz CD 6006
« Reactie #3 Gepost op: 02 april 2023, 22:29:11 »
Als je iets in je audioketen vervangt is er altijd de hoop dat je installatie daarna beter zal klinken. Die vlieger gaat op voor je analoge bronnen zoals je platenspeler en je weergevers. De verschillen in je digitale audio bestaan alleen op papier en zijn in zulke kleine marges gespecificeerd dat ze voor het menselijk gehoor niet waar te nemen zijn. Nu zijn er genoeg audiofeilen die beweren dat ze die verschillen wel degelijk horen maar mijn ervaring is dat ze bij dubbelblind vergelijken eigenlijk altijd door de mand vallen. Mijn advies zou zijn. Luister met plezier naar je installatie en dan niet naar wat je niet hoort maar naar wat je wel hoort.
Dat houd je hifi hobby betaalbaar en het blijft ook echt een hobby.

grts Dick
« Laatst bewerkt op: 03 april 2023, 00:31:59 door dickster »
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Loopwerk Marantz CD 6006
« Reactie #4 Gepost op: 02 april 2023, 22:50:41 »
Als je iets in je audioketen vervangt is er altijd de hoop dat je installatie daarna beter zal klinken. Die vlieger gaat op voor je analoge bronnen zoals je platenspeler en je weergevers. De verschillen in je digitale audio bestaan alleen op papier en zijn in zulke kleine marges gespecificeerd dat ze voor het menselijk gehoor niet waar te nemen zijn. Nu zijn er genoeg audiofeilen die beweren dat ze die verschillen wel degelijk horen maar mijn ervaring is dat ze dubbelblind vergelijken eigenlijk altijd door de mand vallen. Mijn advies zou zijn. Luister met plezier naar je installatie en dan niet naar wat je niet hoort maar naar wat je wel hoort.
Dat houd je hifi hobby betaalbaar en het blijft ook echt een hobby.

grts Dick

 Good Posting

Eip

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 202
Re: Loopwerk Marantz CD 6006
« Reactie #5 Gepost op: 24 mei 2023, 18:01:26 »
Bedankt allemaal voor jullie reacties. De cd speler doet het weer helemaal top, naar de reparatie en ik heb al een hoop cd's gedraaid en hij is geen enkele keer overgeslagen. En ook niet halverwege het nummer overgegaan naar een volgend nummer. Het is te hopen dat ie het nog een aantal jaren volhoud.

  Groeten Eip. 
Marantz SR5023
Elac BS203.2
Marantz CD6006
Panasonic DMP-BDT167

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Loopwerk Marantz CD 6006
« Reactie #6 Gepost op: 24 mei 2023, 20:13:07 »
Mooi! :wave:
An inability to grasp science is no argument against it....

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.078
Re: Loopwerk Marantz CD 6006
« Reactie #7 Gepost op: 24 mei 2023, 22:03:22 »
Als je iets in je audioketen vervangt is er altijd de hoop dat je installatie daarna beter zal klinken. Die vlieger gaat op voor je analoge bronnen zoals je platenspeler en je weergevers. De verschillen in je digitale audio bestaan alleen op papier en zijn in zulke kleine marges gespecificeerd dat ze voor het menselijk gehoor niet waar te nemen zijn. Nu zijn er genoeg audiofielen die beweren dat ze die verschillen wel degelijk horen maar mijn ervaring is dat ze dubbelblind vergelijken eigenlijk altijd door de mand vallen. Mijn advies zou zijn. Luister met plezier naar je installatie en dan niet naar wat je niet hoort maar naar wat je wel hoort.
Dat houd je hifi hobby betaalbaar en het blijft ook echt een hobby.

grts Dick

 Good Posting
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Loopwerk Marantz CD 6006
« Reactie #8 Gepost op: 25 mei 2023, 10:09:28 »
Bedankt allemaal voor jullie reacties. De cd speler doet het weer helemaal top, naar de reparatie en ik heb al een hoop cd's gedraaid en hij is geen enkele keer overgeslagen. En ook niet halverwege het nummer overgegaan naar een volgend nummer. Het is te hopen dat ie het nog een aantal jaren volhoud.

  Groeten Eip.

Best mogelijk dat de Marantz cd-speler het nog jaren volhoudt. Mijn Marantz CD-94/II cd-speler gaat inmiddels al zo'n 33 jaar mee ! ik heb de bijpassende DAC er ook nog bij gehad, maar dat voegde niets toe.