Auteur Topic: Wat heb je vandaag gedaan?  (gelezen 2198039 keer)

Audiofreak

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • those oldies but goodies
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #18435 Gepost op: 12 maart 2025, 12:22:36 »
Dat willen we graag ervaren ;D

Voor enkele jaren terug tijdens een discussie op dit forum voor de grap deze glazen objecten opgevoerd als verbetering van de weergave, wat op zich natuurlijk de grootste kolder is.

Er was destijds een winkel in de buurt met leuke glazen objecten en ik heb toen ter decoratie een paar glazen ontwerpen gekocht. Deze objecten hebben iets weg van een muzieksleutel.

Je geheugen is prima René  Toppie!
« Laatst bewerkt op: 12 maart 2025, 16:39:55 door Audiofreak »
CD-speler: Sony XA5ES; Marantz CD-94/II; Pioneer PD-7700
Versterkers: Denon PRA-1500, Harman Kardon Citation 16a; Quad 44 en Quad 405-II; Sony V-7700
Luidsprekers: Celestion 3; Heybrook HB-2; Epos M12.2;  JPW ML510; Realistic Minimus 7
Sub-woofer: Elac Sub 2040 esp; Tuner: Quad FM-4

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #18436 Gepost op: 12 maart 2025, 12:46:46 »
Kreeg weer een nep medicijn i.p.v. de door de huisarts op recept uitgeschreven medicatie. Klacht ingediend bij de zorgverzekeraar, want het was eerder wel toegekend.

Verder IMG en NCG maar weer eens een mail gestuurd wat de status is. Laatste mail was van 5 Feb dat ze er mee aan de slag zouden gaan.

Verder in overweging om mijn Imac weg te doen. Het werken met mappen en bestanden blijf ik lastig vinden met een Mac. In Linux werkte het voor mij veel handiger. Ik heb n.l. een hoop te ordenen in al mijn data.

Ik lees alleen maar gedoe... :(
Mislukt audiofiel, geslaagd veterstrikker en beëdigd apparatuurtuurder

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #18437 Gepost op: 12 maart 2025, 13:33:35 »
Kreeg weer een nep medicijn i.p.v. de door de huisarts op recept uitgeschreven medicatie. Klacht ingediend bij de zorgverzekeraar, want het was eerder wel toegekend.

Verder IMG en NCG maar weer eens een mail gestuurd wat de status is. Laatste mail was van 5 Feb dat ze er mee aan de slag zouden gaan.

Verder in overweging om mijn Imac weg te doen. Het werken met mappen en bestanden blijf ik lastig vinden met een Mac. In Linux werkte het voor mij veel handiger. Ik heb n.l. een hoop te ordenen in al mijn data.

Ik lees alleen maar gedoe... :(

Ja, je hebt van die dagen... Smashfreak
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac; FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #18438 Gepost op: 12 maart 2025, 14:38:58 »

Voor enkele jaren terug tijdens een discussie op dit forum voor de grap deze glazen objecten opgevoerd als verbetering van de weergave, wat op zich natuurlijk de grootste kolder is.

Er was destijds een winkel in de buurt met leuke glazen objecten en ik heb toen ter decoratie een paar glazen ontwerpen gekocht. Deze objecten hebben iets weg van een muzieksleutel.

Je gehuegen is prima René  Toppie!
Die discussie herinnerde ik mij vandaar de dat ik jouw glazen objecten noemde.
Ben wel eens bij iemand geweest luisteren die Totem luidsprekers had en ook die dingetjes van metaal die dan op de luidsprekers moeste staan.
Eens buizen altijd buizen.

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #18439 Gepost op: 12 maart 2025, 15:50:19 »

Je gehuegen is prima René  Toppie!
Die discussie herinnerde ik mij vandaar de dat ik jouw glazen objecten noemde.
Ben wel eens bij iemand geweest luisteren die Totem luidsprekers had en ook die dingetjes van metaal die dan op de luidsprekers moeste staan.

Koeienbel? :rofl:
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac; FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #18440 Gepost op: 13 maart 2025, 07:22:25 »
Het goede van deze dag is dat vanmiddag mijn weekend begint.
Ondanks dat ik een RMA aangemaakt had voor mijn B60R, functioneerde gisteravond ineens alles als nieuw en klonk ze erg organisch!   worship1

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #18441 Gepost op: 13 maart 2025, 07:35:31 »
Vanmorgen mijn laatste antibiotica pil ingenomen. Vanmiddag nog een en dan hopelijk het lijf weer terug naar normaal. Noodzakelijk kwaad, maar het werkt wel, gelukkig.

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Hero Member
    • www.hififreak.nl
« Reactie #18442 Gepost op: 13 maart 2025, 07:41:18 »
Dat laatste is het belangrijkste Frits.   8)

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Johndv

• Hero Member
  • Liever een Adam!
« Reactie #18443 Gepost op: 13 maart 2025, 10:42:38 »
Vanmorgen mijn laatste antibiotica pil ingenomen. Vanmiddag nog een en dan hopelijk het lijf weer terug naar normaal. Noodzakelijk kwaad, maar het werkt wel, gelukkig.
Ik hoop met je mee Frits.
Vincent SA-T1 vv - Cambridge Audio azur 851W ev - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

• Hero Member
  • Liever een Adam!
« Reactie #18444 Gepost op: 13 maart 2025, 10:45:15 »
Het goede van deze dag is dat vanmiddag mijn weekend begint.
Ondanks dat ik een RMA aangemaakt had voor mijn B60R, functioneerde gisteravond ineens alles als nieuw en klonk ze erg organisch!   worship1
Dit zijn de berichten waarde Hififreak!

En een prettig weekend!
Vincent SA-T1 vv - Cambridge Audio azur 851W ev - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

• Hero Member
  • Liever een Adam!
« Reactie #18445 Gepost op: 13 maart 2025, 10:52:44 »
Zal de buurman even een berichtje sturen of hij vanmiddag op de zaak of thuis werkt. Ga het huis schoonmaken en dat gaat meestal gepaard met twee driftig werkende Pencil's. Hij vind het helemaal niet erg, maar vind het fijner als hij niet thuis is.

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #18446 Gepost op: 13 maart 2025, 11:40:29 »
Montis Chaplin stoel gekocht met wielen voor in de cave i.p.v. de Marko bureaustoel. Zit prima vopor achter de PC en een slag gedraaid veel beter om naar de audio te luisteren.

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Hero Member
    • www.hififreak.nl
« Reactie #18447 Gepost op: 13 maart 2025, 11:53:29 »
Mooi stoelen.  Wij hebben er zes bij de eettafel en het grotere broertje, Charly is ook ruim voorhanden.  Zelfs in mijn luisterruimte. 

Hockertje erbij scoren en dan ben je helemaal klaar.

renes

• Hero Member
« Reactie #18448 Gepost op: 13 maart 2025, 12:05:18 »
Noodzakelijk kwaad, maar het werkt wel, gelukkig.
Daar gaat het om, maar je hebt wel gelijk met noodzakelijk kwaad.

renes

• Hero Member
« Reactie #18449 Gepost op: 13 maart 2025, 12:07:02 »
Goede stoel bij het luisteren naar muziek is wel heel fijn, ik doe het met een rookstoel van mijn opa. Kussentje in de nek, heerlijk luisteren.