Auteur Topic: Wat heb je vandaag gedaan?  (gelezen 2030612 keer)

renes

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #18060 Gepost op: 29 november 2024, 21:38:59 »
Vandaag even met de Caab naar Woerden gereden voor een versnellingsbak flush. Wel enige verbetering merkbaar. Daarna nog even tijd gehad om langs Freakuance te gaan. Dat was een leuke kennismaking, erg vriendelijke en gastvrije ontvangst en heel leuk ingericht met mooie luisterruimtes. Nog even geluisterd naar Hegel en Monitor Audio Platinum. Erg fraai. Op de terugreis nog even gegeten in Joure. Gezellig daar en goed eten.
Inderdaad in Joure kun je goed eten. Monitor Audio Platinum ken ik, de hele serie ooit eens beluisterd in Apeldoorn bij een hifiwinkel aldaar.
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #18061 Gepost op: 29 november 2024, 22:23:47 »
Voor relatief weinig is dit de oplossing.  Lekker compact en vele mogelijkheden tegen een geweldige prijs.  Afgelopen week gekocht en een prima ding.

https://www.bol.com/nl/nl/p/panthera-vouwladder-4-x-4-treden-met-platform/9300000173163943/

Ik was bezig op een klus en moest nog ergens een stekker in stoppen, als enige/laatste. En ik wilde de klus wel afmaken. De Action Packers zitten vol met kabels en dus best zwaar. Het stond best wel stabiel zo…

Groeten, Ando.

Veiligheid voor alles.  Als je er onverhoopt afvalt en je breekt je enkel, heb je spijt en een groter negatief saldo dan 175,00 euro.   ;)

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Be Tweeter

• Hero Member
    • ARJANKU.IT service
« Reactie #18062 Gepost op: 30 november 2024, 08:56:30 »
Ook te koop op TelSell ( of zoiets), ongeveer even duur maar vier sporten minder   :rofl:
« Laatst bewerkt op: 01 december 2024, 09:13:09 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #18063 Gepost op: 30 november 2024, 19:25:50 »
Vandaag een dagje Maastricht gedaan.

Al slenterend valt ineens je oog op een klein winkeltje. 
Binnen gekomen zie je er veel vinyl en kunst.  Muziek klinkt op de achtergrond middels een HK6300, Technics SL1200 en Kalkman Kolibri speakertjes.
De eigenaar blijkt de zoon van de fabrikant van de speakertjes te zijn.  De speakers heb ik zelf ook geruime tijd gehad en dat schept natuurlijk een band.

Voor meer info: https://kalkmanrecords.com/

« Laatst bewerkt op: 30 november 2024, 19:27:31 door Hififreak »

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Tempus fugit, memento mori.
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #18064 Gepost op: 30 november 2024, 21:54:59 »
Vanochtend en begin van de middag naar hartelust gerekend en getekend aan PVC buizen, om er speakers van te maken. Was een leuke bezigheid. Daarna wat opgeruimd hier beneden en de rest van de audiocomponenten aangesloten op het mengpaneel. Morgen komt er een vriendin langs die (ik hoop) een groot deel van de haakspullen komt ophalen. Dan door naar een verjaardagsfeestje van iemand die Abraham is geworden, daar was de kleine grote held ook. Zie ik die ook weer eens. Meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om de erfenis te verdelen, de vereffening is deze week voltooid. Weer iets van het lijstje.

En verder Daan de kat een beetje in de gaten gehouden, die is ziek. Dat is ie wel vaker en gaat meestal vanzelf over, we gaan het meemaken.

Groet,
Jacco
Impulsresponsie: hernoem van "pdf" naar "7z", en uitpakken.
::
Downsampling: https://www.hififreaks.nl/index.php/topic,36.msg164041.html#msg164041
::
De dood is niet het einde, het is onderdeel van de levenscirkel.

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #18065 Gepost op: 30 november 2024, 22:21:42 »
Voor mijn doen een drukke dag. Ontbijt met een kop thee en een broodje en daarna naar Veenoord naar kameraad Frens om de vvs op te halen, gerepareerd en getest. Volgens Frens ken ik deze niet weer, geen ruis en gekraak meer. Na de middag naar Nieuw-Amsterdam om daar een soort Sinterklaas te vieren met een uitgebreide lunch en spelletjes met de gehele familie, die is niet groot meer 12 personen, bij mijn zus. Tegen 17:30 naar Coevorden waar mijn oudste dochter een waterpolo wedstrijd moest spelen. Een enerverende wedstrijd, na een 5-0 achterstand toch nog gewonnen met 7-6.
Nu thuis nog even op het forum nadat we een Krimi hebben gekeken, kortom een mooie zaterdag.
« Laatst bewerkt op: 01 december 2024, 14:52:06 door renes »
Eens buizen altijd buizen.

Ando

• Hero Member
    • De andere hobby...
« Reactie #18066 Gepost op: 01 december 2024, 14:37:52 »
Lichtstreng in de pruimenboom gehangen, hoop gepruts op een trap, werkte dat ding natuurlijk niet. Had ik ook van te voren moeten testen. Adapter gaf spanning. Draad 10cm na de connector doorgeknipt, ook spanning. Draden weer even aan elkaar gedraaid: geen spanning meer, dus waarschijnlijk kortsluiting. Draad doorgeknipt na de eerste LED in de streng, nog steeds geen spanning. Eerste LED van de streng geknipt, spanning. Streng aangesloten zonder de eerste LED: alles werken. Een geluk dat het de eerste LED was, anders stond ik nog in die boom te tobben..

Solderen, Krimpkousje erom en klaar.

Groeten, Ando.
Science is no democracy