Auteur Topic: Wat heb je vandaag gedaan?  (gelezen 2108051 keer)

Marcel Dali

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #17250 Gepost op: 02 april 2024, 06:16:49 »
Zondagmiddag druk bezig geweest met hotels boeken voor de heen en terugreis Stockholm.  Is gelukt.

1500 kilometer in 1 keer rijden is me toch wat te heftig en is dat voor mijn beste helft veel te lang om in de auto te zitten.
Heen overnachten we in Kolding Denemarken en in Jönköping Zweden en dan zijn we een paar dagen / nachten in Stockholm.
Terug overnachten we in Malmö.  Terug doen we in twee ritten.

Allemaal Scandic hotels. 

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Sony CDP XB 920 QS - Topping E30 - Philips CD100 - Lake People G103 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT 1990 pro  - Denon AH-D2000 (met Geekria earpads) - Hifiman HE400se - Hifiman Sundara.

Bryston power

• Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • Een dag niet genoten is een dag niet geleefd!!
« Reactie #17251 Gepost op: 02 april 2024, 12:15:46 »
Zondagmiddag druk bezig geweest met hotels boeken voor de heen en terugreis Stockholm.  Is gelukt.

1500 kilometer in 1 keer rijden is me toch wat te heftig en is dat voor mijn beste helft veel te lang om in de auto te zitten.
Heen overnachten we in Kolding Denemarken en in Jönköping Zweden en dan zijn we een paar dagen / nachten in Stockholm.
Terug overnachten we in Malmö.  Terug doen we in twee ritten.

Allemaal Scandic hotels. 

Marcel

Lekker vooruitzicht...
Roksan Attessa - Dynaudio Emit 30 - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #17252 Gepost op: 02 april 2024, 12:38:11 »
Zeker mooi en met goede hotels. Ook fijn.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac; FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

renes

• Hero Member
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
« Reactie #17253 Gepost op: 02 april 2024, 13:13:14 »
Het is vooral niet vervelend om door Denemarken te rijden. Als je bij Flensburg de grens overgaat komt de rust je tegemoet, heel anders dan op de Deutsche Autobahn. Geen gedoe en geen stress.
Eens buizen altijd buizen.

dickster

• Hero Member
« Reactie #17254 Gepost op: 02 april 2024, 14:22:14 »
Scandinavie is prachtig, jammer dat het prijzige landen zijn om vakantie te vieren.

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
musical fidelity round table
everything but the box terra 2 en subterrenean 2
Dropveters als bekabeling

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #17255 Gepost op: 02 april 2024, 15:08:49 »
Scandinavie is prachtig, jammer dat het prijzige landen zijn om vakantie te vieren.

grts Dick
Boek maar eens een weekje Nederland.  Je zult je verbazen dat het elkaar niet veel ontwijkt (Scandinavië - Nederland).

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dickster

• Hero Member
« Reactie #17256 Gepost op: 02 april 2024, 17:40:16 »

grts Dick
Boek maar eens een weekje Nederland.  Je zult je verbazen dat het elkaar niet veel ontwijkt (Scandinavië - Nederland).
Ik ga regelmatig weekendjes of weekjes weg in Nederland en dat is ook niet goedkoop maar Scandinavië is echt een heel stuk duurder. Zeker als je niet in een glaasje alcohol spuugt.
Mijn ouders deden vroeger niet voor niks de jenever en sherry inblikken ;D ;D ;D

grts  Dick
Advance Paris Myconnect 250
musical fidelity round table
everything but the box terra 2 en subterrenean 2
Dropveters als bekabeling

Frits Denon

• Hero Member
  • Elac addict
« Reactie #17257 Gepost op: 02 april 2024, 18:47:53 »
Valt wel mee Dick. Ben destijds daar geweest om mijn zoon weer op te halen na het afronden van zijn 2de masterstudie uit Uppsala. In de " alcohol" winkel daar was de wijn niet eens zoveel duurder dan hier bij ons.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac; FS 249.3, Vela BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Accuphase DP 410, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Tempus fugit, memento mori.
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #17258 Gepost op: 02 april 2024, 19:51:25 »
Sterke drank is misschien wat lastig te vergelijken, althans: wat kies je als referentie. Maar met het zonnetje in den bol voor het aanstaande weekend kom ik voor een litertje Hoegaarden wit in de Albert Heijn hier op 3,75. In Zweden wordt dat een systembolaget.se "winkel" (is overigens het goedkoopste witbier) en zit dan op omgerekend 4,96. Valt wel mee inderdaad.

Groet,
Jacco
Impulsresponsie: hernoem van "pdf" naar "7z", en uitpakken.
::
Downsampling: https://www.hififreaks.nl/index.php/topic,36.msg164041.html#msg164041
De dood is niet het einde, het is onderdeel van de levenscirkel.

renes

• Hero Member
« Reactie #17259 Gepost op: 02 april 2024, 19:52:22 »
Wij gaan al jaren naar het noorden op vakantie en ons valt het elke keer weer mee hoe duur het is. Je moet niet elke dag uit eten willen met de nodige drank erbij. Lukt in Noorwegen ook niet want je bent al blij als je een supermarkt tegenkomt. We zoeken de bewoonde wereld en drukte niet echt op daarom zullen we het ook wel niet zo duur vinden. Denemarken is goedkoper als Noorwegen, Zweden hebben we geen ervaring mee, nooit geweest. Onze insteek is ook dat we niet kijken naar hoe duur het is, de vakantie moet mooi zijn.
Laatste jaren wel ervaren dat het drukker wordt in Noorwegen, vooral de camperbewoners zijn veelvuldig aanwezig. Aangezien de wegen niet breed zijn in Noorwegen zorgen ze voor opstoppingen. Daar heb je in Denemarken geen last van want de wegen zijn daar breder.
Het is wel zo dat de Noren met de boot over komen naar Denemarken en daar drank en frisdrank  inkopen en dan weer met de volgende boot terug gaan. Een hele belevenis dat met de veerboot want je vaart met meer dan 60 km per uur. Je kunt niet naar buiten want ze zijn bang dat je van de boot afwaait. Je mag alleen aan de achterkant naar buiten om het motorgeweld te aanschouwen en te horen.
« Laatst bewerkt op: 02 april 2024, 19:57:57 door renes »

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #17260 Gepost op: 02 april 2024, 19:57:58 »
Jack Daniel's - Old No. 7 70cl: hier 21,99 euro en in Zweden 29,43. Tsja, is toch bijna 34% duurder. (bij nadere berekening is die Hoegaarden dat ook)

Groet,
Jacco
Downsampling: https://www.hififreaks.nl/index.php/topic,36.msg164041.html#msg164041

renes

• Hero Member
« Reactie #17261 Gepost op: 02 april 2024, 20:01:18 »
Daarom gaat men hier naar Duitsland om dat in te slaan. Wij niet maar gaan voor anderen producten, o.a. thee, pasta, bakproducten ( spelt=Dinkel) en producten voor de persoonlijke verzorging.

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #17262 Gepost op: 02 april 2024, 20:05:15 »
Is vanuit Steenbergen NB een beetje ver rijden, maar ik zou het ook doen.

Trouwens, over voordeeltjes gesproken. Vandaag Brouwers bier in halve liter blikken gekocht. Normaal staan die blikken los in het karton en tas die ik 1-voor-1 over in een leeg Orval krat. Vallen ze niet om, vooral niet bij het weer inleveren van de lege blikken. Nu beprijp ik waarom die plastic wikkel met sticker er af is: het blikje wordt er goedkoper van: 0,69 versus 0,666 cent. Kijk, dat is mooi meegenomen. De streepjescode op het karton heb ik nog niet uitgeprobeerd.

Groet,
Jacco

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #17263 Gepost op: 02 april 2024, 21:49:23 »
Netjes en ruim opgezet.

Ahhh ja ..  nice job.

Gisteren wat gelummeld en de speakerkabels van de Elacjes voorzien van een sleeve. 
Ze vielen zo op qua kleur. 
Nu wordt mijn aandacht niet meer afgeleid van de muziek.   ;)

Foto zegt meer dan 1000 woorden

Als je de foto uitvergroot zie je tussen het grijze rack en de Elac speakers een bosje kabels met sleeve liggen.  Ze vallen geliukkig niet meer op.

Netjes hoor!

Groeten, Ando.

Bedankt mannen.   8)
« Laatst bewerkt op: 02 april 2024, 21:51:17 door Hififreak »

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #17264 Gepost op: 03 april 2024, 06:04:56 »
Het is voor ons ongeveer 20 jaar geleden dat we in Zweden zijn geweest.
Ik vond de prijzen toen wel heel erg meevallen.
In de supermarkt staan de prijzen van de producten per kilogram of per liter aangegeven. De prijs van wat je werkelijk koopt staat er in kleine cijfertjes naast.
Toen kon je bier met een laag alcoholgehalte gewoon in de super kopen.
Bier met meer dan 5% alcohol en sterke drank en wijn moest of moet je in de staatswinkels kopen.  Geen idee wat de prijzen van alcohol toen waren.
De benzineprijs zou op dit moment iets van €1,82 zijn volgens het www.

Maar het is een erg mooi vooruitzicht om weer eens door Denemarken en Zweden te toeren.
Ik heb al voorpret over het feit dat ik de bruggen weer over mag rijden.  Storebealt en de Oresund.  Schitterende dingen om te zien en te beleven.
Kost wat , maar dan heb je ook wat.  De tol voor de bruggen laat ik door epass24 regelen.  Dan kan ik gewoon doorrijden en zie ik de rekening vanzelf.
Ook de congestiebelasting in Stockholm gaat via kenteken en loopt dan via epass24.  Dat zou max €6,- per dag moeten zijn. Beetje afhankelijk van de tijdstippen dat je de stad in en uit rijd.

Maar eerst nog naar Berlijn deze maand.  Ook altijd een fijn vooruitzicht.

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Sony CDP XB 920 QS - Topping E30 - Philips CD100 - Lake People G103 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT 1990 pro  - Denon AH-D2000 (met Geekria earpads) - Hifiman HE400se - Hifiman Sundara.