Auteur Topic: Wat heb je vandaag gedaan?  (gelezen 1749016 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16245 Gepost op: 04 juni 2023, 18:42:12 »
Noorwegen is echt mooi. Ik ben er veel geweest. Jammer dat de drank en de boodschappen er zo duur zijn. Mijn vader liet vroeger bij de slager zijn jenever inblikken en dan ging er een doperwtenwikkel omheen. En s'avonds genoot hij dan van zijn doperwtensap ;D ;D ;D

grts Dick
Klopt, maar de schoonheid van de natuur is onbetaalbaar. Plaatje hierboven is vanaf de camping geschoten.

Is een buitenaards plaatje toch.
Wij zitten te verzinnen om eind augustus 2 weken met de camper naar Noorwegen af te reizen. Ik kan mij vooral Geiranger erg goed herinneren omdat we daar met een watervliegtuigje een rondvlucht gemaakt hebben. Dat is voor een 6jarige echt een ervaring die je nooit vergeet.

grts Dick
zoiets    ;)


« Laatst bewerkt op: 04 juni 2023, 21:20:00 door mmuetst »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16246 Gepost op: 04 juni 2023, 18:44:09 »
We hebben dit jaar super veel sneeuw, het is een prachtig gezicht.


« Laatst bewerkt op: 04 juni 2023, 21:18:33 door mmuetst »

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.088
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16247 Gepost op: 04 juni 2023, 21:33:49 »
Noorwegen is echt mooi. Ik ben er veel geweest. Jammer dat de drank en de boodschappen er zo duur zijn. Mijn vader liet vroeger bij de slager zijn jenever inblikken en dan ging er een doperwtenwikkel omheen. En s'avonds genoot hij dan van zijn doperwtensap ;D ;D ;D

grts Dick
Klopt, maar de schoonheid van de natuur is onbetaalbaar. Plaatje hierboven is vanaf de camping geschoten.

Is een buitenaards plaatje toch.
Wij zitten te verzinnen om eind augustus 2 weken met de camper naar Noorwegen af te reizen. Ik kan mij vooral Geiranger erg goed herinneren omdat we daar met een watervliegtuigje een rondvlucht gemaakt hebben. Dat is voor een 6jarige echt een ervaring die je nooit vergeet.

grts Dick
zoiets    ;)


Onvoorstelbaar mooi!!!

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.121
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16248 Gepost op: 05 juni 2023, 05:27:46 »
Nice!!!!

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Sony CDP 920 QS - Topping E30 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Philips CD100 - Lake People G103 - Denon AH-D2000.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16249 Gepost op: 05 juni 2023, 09:47:27 »
Schitterend !!!

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.088
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16250 Gepost op: 05 juni 2023, 10:53:22 »
Noorwegen is echt mooi. Ik ben er veel geweest. Jammer dat de drank en de boodschappen er zo duur zijn. Mijn vader liet vroeger bij de slager zijn jenever inblikken en dan ging er een doperwtenwikkel omheen. En s'avonds genoot hij dan van zijn doperwtensap ;D ;D ;D

grts Dick
Klopt, maar de schoonheid van de natuur is onbetaalbaar. Plaatje hierboven is vanaf de camping geschoten.

Is een buitenaards plaatje toch.
Wij zitten te verzinnen om eind augustus 2 weken met de camper naar Noorwegen af te reizen. Ik kan mij vooral Geiranger erg goed herinneren omdat we daar met een watervliegtuigje een rondvlucht gemaakt hebben. Dat is voor een 6jarige echt een ervaring die je nooit vergeet.

grts Dick
zoiets    ;)


Onvoorstelbaar mooi!!! Dat is het zicht op Geiranger. Hoe heb je die foto genomen?? Is dit vanaf flydalsjuvet?

grts Dick
« Laatst bewerkt op: 05 juni 2023, 10:55:52 door dickster »
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16251 Gepost op: 06 juni 2023, 08:33:14 »
Citaat
Onvoorstelbaar mooi!!! Dat is het zicht op Geiranger. Hoe heb je die foto genomen?? Is dit vanaf flydalsjuvet?

grts Dick
Ja Flydalsjuvet view point, langs weg 63. De andere kant (weg 63 weer naar boven) hebben we ook weer gereden, Waar we nu zitten in de buurt van Stryn is ook een plaatje.
We hebben nu een appartement met een uizicht, man, zo wil ik elke dag wel wakker worden.

« Laatst bewerkt op: 06 juni 2023, 08:39:23 door mmuetst »

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.088
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16252 Gepost op: 06 juni 2023, 09:48:24 »
Dat is een beter uitzicht dan dat ik heb op de lokale LIDL ;D ;D Ik word steeds enthousiaster over het idee om eind Augustus naar Noorwegen te gaan ;D

grts dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16253 Gepost op: 06 juni 2023, 10:11:51 »
Dat is een beter uitzicht dan dat ik heb op de lokale LIDL ;D ;D Ik word steeds enthousiaster over het idee om eind Augustus naar Noorwegen te gaan ;D

grts dick
We zijn er gisteren achter gekomen dat het huren van accomodaties via airbnb loont in Noorwegen (mits je in hutten wilt verblijven en niet met een camper op vakantie gaat). Het is een stuk goedkoper en beter onderhouden dan menig hutje die je op de campings kan huren. Maar ik las dat je zelf met een camper gaat. Heb je zelf een camper of ga je die huren? Sandra en ik hebben al wel eens een camper gehuurd in Australië en dat beviel eigenlijk wel. Behalve dan dat de laatste camper die we daar hadden (VW busje) daar moest je van de banken een bed maken, maar voelde je alle scharnierpunten in je rug, niet echt prettig. We betalen in Noorwegen voor een hut met douche en toilet op de campings +/- €100 per nacht. Deze hutten zijn meestal bedoelt voor meerdere personen 5 a 6. De airbnb’s die we nu hebben geboekt gaan van €40 tot €70 per nacht. Kan ik toch weer een paar van die lekkere IPA’s voor kopen voor bij het haardvuur   ;). Voordeel van een Camper is dat je ook onderweg mag blijven staan en mag overnachten. We kwamen een Belg tegen die op een bergpas bleef staan met zijn camper met een prachtig uitzicht. Wij hebben daar alleen onze lunch opgegeten.

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.088
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16254 Gepost op: 06 juni 2023, 10:21:42 »
Wij hebben zelf een camper. In Noorwegen geldt het allemansrecht en mag je eigenlijk overal staan zolang je maar 150m uit de buurt van een woning blijft. Je mag dan max 3 etmalen blijven staan.
We gaan er eens met de vriendin over delibereren.

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16255 Gepost op: 06 juni 2023, 17:37:43 »
Wij hebben zelf een camper. In Noorwegen geldt het allemansrecht en mag je eigenlijk overal staan zolang je maar 150m uit de buurt van een woning blijft. Je mag dan max 3 etmalen blijven staan.
We gaan er eens met de vriendin over delibereren.

grts Dick
De overtocht vanuit Duitsland via Holland/Noorwegen lijn ging trouwens best goed. We zijn vertrokken vanuit Cuxhaven, maar zullen terug komen via Emden, waar deze dienst ook zal vertrekken voortaan (Cuxhaven was tijdelijk). Prima dienst. Vroeger gingen we altijd helemaal naar Hirsthals in Denemarken met een extra overnachting halverwege Denemarken en één in Hirtshals zelf. Dit is een stuk sneller naar ons einddoel Noorwegen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16256 Gepost op: 07 juni 2023, 12:39:20 »
Vanochtend bij een kennis naar twee sets B&O speakers geluisterd, t.w. de B&O M70 en de B&O M150. De speakers klinken totaal verschillend van elkaar, maar beide speakers hebben zo hun charme.
Zelf heb ik me nooit verdiept in B&O apparatuur, maar wat ik vanochtend hoorde viel mij niet tegen.
Mij eerste fabrieksversterker in 1969 was overigens een Deense Arena F210, toendertijd een concurrent van B&O.

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.088
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16257 Gepost op: 07 juni 2023, 14:17:34 »
Vanochtend bij een kennis naar twee sets B&O speakers geluisterd, t.w. de B&O M70 en de B&O M150. De speakers klinken totaal verschillend van elkaar, maar beide speakers hebben zo hun charme.
Zelf heb ik me nooit verdiept in B&O apparatuur, maar wat ik vanochtend hoorde viel mij niet tegen.
Mij eerste fabrieksversterker in 1969 was overigens een Deense Arena F210, toendertijd een concurrent van B&O.
Ik heb vroeger best wel wat aan B&O spullen gehad waaronder de Penta's wat gewoon uitstekende speakers zijn. B&O moet het hebben van design en daar vragen ze waanzinnige prijzen voor.
Ik denk ook dat B&O helemaal niet geïnteresseerd is in de audiofiele markt. B&O moet het hebben van mensen met diepe zakken die vooral het design mooi vinden. B&O heeft het ook moeilijk op het moment want ze zijn qua pricing echt uit de bocht gevlogen.
Ik heb een B&O moment gehad die nieuw €2200 kostte en was gebaseerd op een tablet van €69. De problemen van dat ding waren gigantisch. En zo is het met meer van de huidige spullen. Vroeger deden ze aan in house ontwikkeling en tegenwoordig pimpen ze bestaande apparaten. En daar gaan ze regelmatig de mist mee in.

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.573
  • Liever een Adam!
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16258 Gepost op: 07 juni 2023, 15:10:17 »
Vanmiddag twee versnellingsbakken gehaald voor mijn garage in hun bedrijfsauto. Het is een leuk tijdverdrijf en het mag op mijn tempo en uurtjes. Als het niet lukt door mijn gemoedstoestand is het ook niet erg. Zonder druk en moeten wat betekenen voor mijn garagehouder en met mensen omgaan is voor mij erg fijn.

Diegene die normaal altijd de haal en breng klusjes doet, kan het niet meer doen. Dus ik beteken echt weer iets voor de burgermaatschappij. En maak de garagehouder ook erg blij! Super toch?!
« Laatst bewerkt op: 07 juni 2023, 15:12:08 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #16259 Gepost op: 07 juni 2023, 15:50:32 »
Vanmiddag twee versnellingsbakken gehaald voor mijn garage in hun bedrijfsauto. Het is een leuk tijdverdrijf en het mag op mijn tempo en uurtjes. Als het niet lukt door mijn gemoedstoestand is het ook niet erg. Zonder druk en moeten wat betekenen voor mijn garagehouder en met mensen omgaan is voor mij erg fijn.

Diegene die normaal altijd de haal en breng klusjes doet, kan het niet meer doen. Dus ik beteken echt weer iets voor de burgermaatschappij. En maak de garagehouder ook erg blij! Super toch?!

Dat lijkt mij een prima activiteit John !!!