Auteur Topic: Wat heb je vandaag gedaan?  (gelezen 1747584 keer)

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15345 Gepost op: 27 november 2022, 23:08:35 »
Eigenlijk maar 2 tips. 1. Gebruik hele goede patentbloem. Goede oliebollen begint bij de beste bloem. Ze heten oliebollen maar je wilt geen oliehoudendebollen want dat is het gevaar, je wilt geen vette zooi. 2. Gebruik goede neutrale olie die goed tegen hoge temperatuur kan. Vooral geen olijfolie gebruiken.
Eens buizen altijd buizen.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15346 Gepost op: 27 november 2022, 23:17:57 »
Ja, die twee punten zijn onder controle. En zijn inderdaad heel belangrijk. Ik ben bezig met de stap naar het volgende level, hoe die bollen goed te maken met zuurdesemstarter. Volgens mij moet ik sowieso even wat langer de tijd nemen om de boel te laten rijzen. Maar ook weer niet teveel...

Groet,
Jacco

sterremuur

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 244
  • Ja, ik ook hier!
    • Sterremuur!
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15347 Gepost op: 27 november 2022, 23:39:34 »
Ik heb een jaren 80 inbouwoven. Hoger wil even niet.
Ik wil wel een rijskast voor 3 broden. Ik heb eentje gemaakt van een koelbox met elektrisch kattendekentje met een thermostaat, maar daar past er maar een in. Dus ik gebruik de oven zelf als rijskast. Gaat precies goed als de thermostaat net aan klikt.
Ook actief met tapedeckforum

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15348 Gepost op: 28 november 2022, 06:42:01 »
Het moeilijke met een rijskast is dat de temperatuur en de luchtvochtigheid met elkaar overeen moeten komen. Het te rijzen deegstuk/brood moet geen vel krijgen door uitdroging.
Op de meeste inbouwovens zit zo'n rijsstand. Voor de narijs heb je er niets aan want je wilt gelijk na de narijs bakken en dan staat de oven nog in de rijsstand en is niet op baktemperatuur. Ik gebruik wel eens een grote tempexdoos als rijskast, kopje warm water erbij in en rijzen maar. Weet niet of er 3 bakblikken in gaan.
Eens buizen altijd buizen.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15349 Gepost op: 28 november 2022, 06:52:44 »
Ja, die twee punten zijn onder controle. En zijn inderdaad heel belangrijk. Ik ben bezig met de stap naar het volgende level, hoe die bollen goed te maken met zuurdesemstarter. Volgens mij moet ik sowieso even wat langer de tijd nemen om de boel te laten rijzen. Maar ook weer niet teveel...

Groet,
Jacco
Vandaar ook goede bloem met de goede eiwit gebruiken, het deeg moet sterk zijn. Als je de bollen in de olie schept moet het niet in elkaar vallen, is de lucht weg worden ze niet gaar.
Eens buizen altijd buizen.

sterremuur

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 244
  • Ja, ik ook hier!
    • Sterremuur!
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15350 Gepost op: 28 november 2022, 13:16:14 »
Het moeilijke met een rijskast is dat de temperatuur en de luchtvochtigheid met elkaar overeen moeten komen. Het te rijzen deegstuk/brood moet geen vel krijgen door uitdroging.
Op de meeste inbouwovens zit zo'n rijsstand. Voor de narijs heb je er niets aan want je wilt gelijk na de narijs bakken en dan staat de oven nog in de rijsstand en is niet op baktemperatuur. Ik gebruik wel eens een grote tempexdoos als rijskast, kopje warm water erbij in en rijzen maar. Weet niet of er 3 bakblikken in gaan.
Ik heb dat wel gedaan in de afwasmachine.
De blikken bovenin en een pannetje warm water onderin.
Maar ja, de afwasmachine is soms nogal vol...
Ook actief met tapedeckforum

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15351 Gepost op: 28 november 2022, 13:48:37 »
Afwasmachine, onmisbaar in de keuken een multifunctionele machine. ;D
Eens buizen altijd buizen.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15352 Gepost op: 28 november 2022, 17:28:35 »
Een dik vloerkleed over de tapijttegels gelegd. Geen wereld van verschil maar het klinkt iets duidelijker vooral de instrumenten en zachte  geluiden .
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15353 Gepost op: 28 november 2022, 18:27:18 »
Een dik vloerkleed over de tapijttegels gelegd. Geen wereld van verschil maar het klinkt iets duidelijker vooral de instrumenten en zachte  geluiden .

In ieder geval ook lekker warm aan de voeten Peter !  ;) Ik heb ook een groot en dik vloerkleed in mijn luisterruimte liggen want de vloer bestaat uit (hard) beukenlaminaat.
« Laatst bewerkt op: 28 november 2022, 18:29:09 door Audiofreak »

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15354 Gepost op: 28 november 2022, 18:48:36 »
Mooi en functioneel zullen we maar zeggen. ;)
I love vintage.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15355 Gepost op: 28 november 2022, 19:08:31 »
Mooi en functioneel zullen we maar zeggen. ;)

Ja, dat is goed geformuleerd !  Toppie!

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15356 Gepost op: 28 november 2022, 20:51:15 »
Ja, die twee punten zijn onder controle. En zijn inderdaad heel belangrijk. Ik ben bezig met de stap naar het volgende level, hoe die bollen goed te maken met zuurdesemstarter. Volgens mij moet ik sowieso even wat langer de tijd nemen om de boel te laten rijzen. Maar ook weer niet teveel...

Groet,
Jacco
Vandaar ook goede bloem met de goede eiwit gebruiken, het deeg moet sterk zijn. Als je de bollen in de olie schept moet het niet in elkaar vallen, is de lucht weg worden ze niet gaar.
Veel sterker dan dit kon ik niet vinden  ;D

Eiwitgehalte 14,5% en een W-waarde tegen de 400 aan.

Groet,
Jacco

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15357 Gepost op: 29 november 2022, 16:56:08 »
Voor junior een setje Elac BS 403 met stands, wit in mint conditie opgehaald uit Die Heimat. Ze zijn van September 2022 en door de verkoper nog niet gebruikt. Vrouwlief vond het te link op de stands met kleine kinderen. Hij heeft Focal vloerstaanders ervoor in de plaats gekocht. Ik ga vanavond wat mee stoeien met de Vela's Ben benieuwd hoeveel deze anders klinken dan mijn oudere BS 403.


En zojuist mijn BS 244.3 ingeleverd bij een UPS inleverpunt. Die gaan naar een liefhebber in Die Heimat. ;D

(Groter maken wil weer eens niet :()
« Laatst bewerkt op: 29 november 2022, 16:59:04 door Frits Denon »
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15358 Gepost op: 29 november 2022, 17:03:25 »
Voor junior een setje Elac BS 403 met stands, wit in mint conditie opgehaald uit Die Heimat. Ze zijn van September 2022 en door de verkoper nog niet gebruikt. Vrouwlief vond het te link op de stands met kleine kinderen. Hij heeft Focal vloerstaanders ervoor in de plaats gekocht. Ik ga vanavond wat mee stoeien met de Vela's Ben benieuwd hoeveel deze anders klinken dan mijn oudere BS 403.



En zojuist mijn BS 244.3 ingeleverd bij een UPS inleverpunt. Die gaan naar een liefhebber in Die Heimat. ;D

Goed bezig Frits ! Morgen heb ik ook drie paar Elac luidsprekers staan ! Ik ben zeer benieuwd hoe de nieuwe aanwinst klinkt t.o.v. de Elac BS 403 die je al had.  :think:

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Wat heb je vandaag gedaan?
« Reactie #15359 Gepost op: 01 december 2022, 19:10:53 »
Niet heel veel.  Ik heb een paar dagen rust genomen.

Gisteren naar de huisarts geweest omdat de kuur van anderhalve week terug niets geholpen heeft.

Op het afgesproken tijdstip hoorde ik in de praktijk mijn naam en stond ik een moment later oog in oog met de vrouw met wie ik een afspraak had.
In een oogopslag constateerde ik dat zij vooraan had gestaan bij alle uiterlijke schoonheden die de Schepper met gulle hand uitgedeeld had en die een man als ik kan waarderen.  Ze stelde vragen, onderzocht me en op mijn vraag of ze mijn oren wilde bekijken omdat mijn betere helft vindt dat ik slechts naar haar luister, keek ze me vragend aan.  Ik gaf aan dat die wens van mijn betere helft niet in vervulling zal gaan, maar dat de oogverblindende schoonheid er, indien nodig, wel voor kan zorgen dat het horen verbeterd wordt.  Haar glimlach was bescheiden maar ontroerde me.  Bij het afscheid merkte ze op dat ik een mistroostige indruk maakte.  Omdat ik me altijd gedraag als een heer, heb ik maar niet uitgesproken wat me enigszins somber maakte.   ;)  Haar hand was zacht is wat ik me ook nog herinner.   ;D

De kuur doet blijkbaar zijn werk want mijn lijf is in alles anders.  :o


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.