Auteur Topic: Mijn nieuwe setje.  (gelezen 3608 keer)

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #15 Gepost op: 28 januari 2023, 17:45:12 »
Ook toevallig Dickster, ik maak in m'n mancave ook gebruik van dezelfde Yaqin MC-5881A buizenversterker. Aanvankelijk ergerde ik me lichtelijk aan de groen/blauwe buisjes van de MC-5881A, die oplichten en lijken mee te dansen op de maat van de muziek, maar ik heb er vrede mee gesloten...  ;) ;D

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.078
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #16 Gepost op: 28 januari 2023, 20:04:07 »
Ik vind ze wel gezellig maar ik moet er ook gelijk bij zeggen dat ik nooit zo hard draai dus dat flikkeren zie ik niet heel vaak ;D ;D
Ik vind het verder een prima versterker op mijn martin Logans.

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #17 Gepost op: 29 januari 2023, 14:11:41 »
Ik vind ze wel gezellig maar ik moet er ook gelijk bij zeggen dat ik nooit zo hard draai dus dat flikkeren zie ik niet heel vaak ;D ;D
Ik vind het verder een prima versterker op mijn martin Logans.

grts Dick
De laatste tijd luister ik voornamelijk muziek in m'n woonkamer en het is alweer enige tijd geleden dat ik de Yaqin in mijn woonkamer opgesteld had staan. Mijn ervaring is dat de muziek niet hard hoeft aan te staan om de ledjes aan het dansen te krijgen. Goed om te lezen dat de Yaqin ook prima presteert op een paar Martin Logans...

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.078
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #18 Gepost op: 29 januari 2023, 16:18:22 »
Ik vind het idd een leuke versterker Het enige wat ik mis is een afstandsbediening.

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #19 Gepost op: 29 januari 2023, 16:26:52 »
Ik vind het idd een leuke versterker Het enige wat ik mis is een afstandsbediening.

grts Dick
Daar zijn kastjes voor te krijgen Dick, die kan je dan bv tussen voor en eindversterker zetten en met een afstandsbediening regel je dan het geluidsniveau.

Die gebruikte ik ook bij mijn Vincent voor en eindversterker, erg handig en zeker niet duur.
Hififreak kan je zo de link geven als je dat wilt.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #20 Gepost op: 29 januari 2023, 16:50:53 »
Ik vind het idd een leuke versterker Het enige wat ik mis is een afstandsbediening.

grts Dick
Daar zijn kastjes voor te krijgen Dick, die kan je dan bv tussen voor en eindversterker zetten en met een afstandsbediening regel je dan het geluidsniveau.

Die gebruikte ik ook bij mijn Vincent voor en eindversterker, erg handig en zeker niet duur.
Hififreak kan je zo de link geven als je dat wilt.
Alleen is deze buizenversterker geen eindversterker maar een geïntrigeerde versterker.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #21 Gepost op: 29 januari 2023, 17:13:48 »
Ik vind het idd een leuke versterker Het enige wat ik mis is een afstandsbediening.

grts Dick
Daar zijn kastjes voor te krijgen Dick, die kan je dan bv tussen voor en eindversterker zetten en met een afstandsbediening regel je dan het geluidsniveau.

Die gebruikte ik ook bij mijn Vincent voor en eindversterker, erg handig en zeker niet duur.
Hififreak kan je zo de link geven als je dat wilt.
Alleen is deze buizenversterker geen eindversterker maar een geïntrigeerde versterker.
Stom, niet naar gekeken.

Dan kan hij tussen de cd-speler en versterker in. Of waar Dick maar het meest bedraad naar luistert.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Fourplay

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 824
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #22 Gepost op: 29 januari 2023, 20:19:47 »
Ik vind het idd een leuke versterker Het enige wat ik mis is een afstandsbediening.
grts Dick
Daar zijn kastjes voor te krijgen Dick, die kan je dan bv tussen voor en eindversterker zetten en met een afstandsbediening regel je dan het geluidsniveau.
Die gebruikte ik ook bij mijn Vincent voor en eindversterker, erg handig en zeker niet duur.
Hififreak kan je zo de link geven als je dat wilt.
Alleen is deze buizenversterker geen eindversterker maar een geïntrigeerde versterker.
Stom, niet naar gekeken.
Dan kan hij tussen de cd-speler en versterker in. Of waar Dick maar het meest bedraad naar luistert.
Ik stream m'n muziek op de Yaqin met een BlueSound streamer. Met de hierbij behorende BlueSound app (die ik gemakshalve op m'n Ipad en smartphone geïnstalleerd heb) kan ik de volume van de Yaqin softwarematig regelen.

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.078
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #23 Gepost op: 29 januari 2023, 22:11:41 »
Met streamen heb ik ook geen probleem. dat kan ik regelen op mijn telefoon of via mijn argon streamer. Het is nou ook weer niet onoverkomelijk :) :) :)

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #24 Gepost op: 30 januari 2023, 23:25:16 »
Met streamen heb ik ook geen probleem. dat kan ik regelen op mijn telefoon of via mijn argon streamer. Het is nou ook weer niet onoverkomelijk :) :) :)

grts Dick
Plus het houdt de Corona kilo’s een beetje in toom als je helemaal naar je versterker moet lopen op hem harder of zachter te zetten  ;)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #25 Gepost op: 31 januari 2023, 10:08:50 »
Mooie set ! Met zo'n set valt het goed vol te houden  :)

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.078
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #26 Gepost op: 31 januari 2023, 10:17:45 »
Met streamen heb ik ook geen probleem. dat kan ik regelen op mijn telefoon of via mijn argon streamer. Het is nou ook weer niet onoverkomelijk :) :) :)

grts Dick
Plus het houdt de Corona kilo’s een beetje in toom als je helemaal naar je versterker moet lopen op hem harder of zachter te zetten  ;)
Het is inderdaad nogal een behoorlijke onderneming om de 3 meter naar mijn versterker af te leggen. En dan moet ook nog eens dat hele stuk in omgekeerde volgorde af leggen zwaaizwaai zwaaizwaai zwaaizwaai

grts dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #27 Gepost op: 31 januari 2023, 10:28:59 »
Met streamen heb ik ook geen probleem. dat kan ik regelen op mijn telefoon of via mijn argon streamer. Het is nou ook weer niet onoverkomelijk :) :) :)

grts Dick
Plus het houdt de Corona kilo’s een beetje in toom als je helemaal naar je versterker moet lopen op hem harder of zachter te zetten  ;)
Het is inderdaad nogal een behoorlijke onderneming om de 3 meter naar mijn versterker af te leggen. En dan moet ook nog eens dat hele stuk in omgekeerde volgorde af leggen zwaaizwaai zwaaizwaai zwaaizwaai

grts dick

Hele kleine stapjes maken, Dick. Dan red je het wel. ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

dickster

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.078
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #28 Gepost op: 31 januari 2023, 10:52:05 »
Tssssss

Jij bagatelliseert de hele onderneming >:( >:( >:(

grts Dick
Advance Paris Myconnect 250
pro-ject debut pro
T+A criterion TCI 2E
Cardas quadlink 5c

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Mijn nieuwe setje.
« Reactie #29 Gepost op: 31 januari 2023, 11:29:59 »
Tssssss

Jij bagatelliseert de hele onderneming >:( >:( >:(

grts Dick

 :rofl:
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.