Auteur Topic: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?  (gelezen 15058 keer)

mmuetst

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #105 Gepost op: 28 oktober 2023, 12:58:12 »
Iets volledig zintuigelijk ervaren en objectiviteit verhouden zich veelal lastig tot elkaar.

Bovenstaande dus. ;)
Klopt en worden daarom te snel als waarheid ervaren, en dat is jammer.

Bloom

• Hero Member
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
« Reactie #106 Gepost op: 29 oktober 2023, 19:07:05 »
Mijn antwoord op de topicvraag is: geen enkele. Ik doe alles zelf en lokaal. Op mijn centraal opslagsysteem staat zo'n 6,5 TB aan muziek opgeslagen, waaronder mijn circa 8000 cd's.
Dat is meer dan genoeg om me permanent van muziek te voorzien zonder behoefte aan wat anders.

Mijn grootste bezwaar tegen muziekclouddiensten is trouwens dat je niet weet waarvoor je betaalt. Je hebt geen enkele controle over de kwaliteit van wat je toegezonden krijgt en de uitbater garandeert meestal ook niks buiten een "best effort" (hij doet dus "zijn best").

dickster

• Hero Member
« Reactie #107 Gepost op: 04 november 2023, 18:31:56 »
Mijn antwoord op de topicvraag is: geen enkele. Ik doe alles zelf en lokaal. Op mijn centraal opslagsysteem staat zo'n 6,5 TB aan muziek opgeslagen, waaronder mijn circa 8000 cd's.
Dat is meer dan genoeg om me permanent van muziek te voorzien zonder behoefte aan wat anders.

Mijn grootste bezwaar tegen muziekclouddiensten is trouwens dat je niet weet waarvoor je betaalt. Je hebt geen enkele controle over de kwaliteit van wat je toegezonden krijgt en de uitbater garandeert meestal ook niks buiten een "best effort" (hij doet dus "zijn best").
Dat is natuurlijk je goed recht maar  als je al die cd's zelf gekocht hebt dan praat je bij een investering bij 2 tientjes per cd al over een bedrag van €160.000 en als je 4 tientjes per cd betaalt hebt praat je over het dubbele.
Als ik dat afzet tegen wat de gemiddelde streaming dienst aan content biedt en loopt in de miljoenen opnames ben ik met een investering van gemiddeld €15 per maand stukken minder kwijt. Verder is niet alles wat je via een streamingdienst luistert van goede tot uitstekende kwaliteit maar ik heb tussen mijn cd's toch ook aardig wat middelmatige opnames zitten.
Even voor de volledigheid. Dit is geen aanval. maar de reden waarom ik wel naar streamingdiensten luister.

grts Dick
« Laatst bewerkt op: 04 november 2023, 21:55:48 door dickster »
Yaqin mc-5881-A
Yaqin SD-35-A
pro-ject debut pro
Martin Logan Aeon I
Cocktail audio X35

Hififreak

• www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
« Reactie #108 Gepost op: 05 november 2023, 10:58:24 »
Ik stream niet maar ga van tijd tot tijd naar de kringloopwinkel, waar ook nog wel eens pareltjes te vinden zijn voor een eurootje. 
Daarnaast koop ik nog wel eens wat bij Variaworld en koop regelmatig bij https: //n--cd-andr-cxa.de/index.php in Duitsland. 
Gezellig dagje ervan maken en iedereen gelukkig.

Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dickster

• Hero Member
« Reactie #109 Gepost op: 05 november 2023, 11:46:08 »
Ik haal ook regelmatig cd's op bij de kringloop. En heel soms LP's maar daar hebben ze er over het algemeen niet zo veel van.

grts Dick
Yaqin mc-5881-A
Yaqin SD-35-A
pro-ject debut pro
Martin Logan Aeon I
Cocktail audio X35

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #110 Gepost op: 05 november 2023, 11:49:12 »
Ik ga terug naar speuren op marktplaats en kringloop en tweede hands winkeltjes.
Bij mij was streamen het eigenlijk helemaal, maar.......................
Ik miste toch op een of andere manier mijn zilveren schijfjes.

Qobuz en Tidal zijn echt goede diensten en je haalt , als de bron klopt, echt wel goede kwaliteit in huis.
En met een goed streaming audio apparaat heb je serieus goed muziek.

Maar toch.

Marcel
Sony CDP XB920QS - Lake People G111 - Beyerdynamic DT1990 pro.
Philips CD 100 - Lake People G103 - Beyerdynamic DT1990 pro.

dickster

• Hero Member
« Reactie #111 Gepost op: 05 november 2023, 11:52:31 »
Dat ben ik helemaal met je eens. Het hele proces van een cdtje uitzoeken en in de cdspeler schuiven en op de afstandsbediening op play drukken en luisteren heeft zeker wel wat.
Ik gebruik beide.

grts Dick
Yaqin mc-5881-A
Yaqin SD-35-A
pro-ject debut pro
Martin Logan Aeon I
Cocktail audio X35

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #112 Gepost op: 05 november 2023, 12:21:47 »
Ik doe het allemaal.  ::)
Waarbij de platenspeler mij het meest doet in veel gevallen. Waarbij het er vaak naar neigt, dat het er niet toe doet.
Als het gaat om de muziek an sich, is dat natuurlijk ook zo.

Arcam FMJ A22, Array Quartz S1, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion C-TWO