Auteur Topic: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?  (gelezen 25807 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #90 Gepost op: 10 april 2023, 18:02:13 »

Nederlands jongen die in zijn beste Engels best leuke info geeft en laat horen.
Hij heeft het ook ergens over de master voor streamingdiensten die wat meer dynamiek krijgen.
Vandaar dat streaming misschien soms beter klinkt dan de CD.

De conclusie is dat Tidal en Qobuz het goed doen.
Tidal in ieder geval voor 16 bit 44.1 kHz

Marcel
Bedankt voor delen van dit filmpje, nul test is altijd mooi om te zien of er verschil is. Jammer dat hij geen MQA heeft kunnen testen, maar goed, waarom zou ik bij Tidal meer betalen als hifi al net zo goed is als de master!
« Laatst bewerkt op: 11 april 2023, 00:05:06 door mmuetst »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #91 Gepost op: 11 april 2023, 06:20:02 »
Graag gedaan.
Inderdaad jammer dat MQA niet getest is op dezelfde manier met een nul meting.
Ik ben eigenlijk wel erg nieuwsgierig wat daar uit zou komen.
Maar nog meer of er iets uit komt als je een origineel MQA bestand als 16 bit 44.1 kHz zou luisteren omdat je "slechts" het Hifi abbo hebt.

Maar als het om origineel 16 bit of zelfs 24 bit 44,1 kHz hebt dan doen Tidal en Qobuz het helemaal goed.
Op dit moment gebruik ik Tidal en Qobuz naast elkaar.
Ik kijk welke van de twee het meest comfortabel is in gebruik , in acht nemende dat Qobuz duurder is, welke ik blijf gebruiken.

Maar..............best fijn om te horen dat Tidal en Qobuz inderdaad 16 bit 44.1 kHz leveren.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes

Carlo

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 43
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #93 Gepost op: 14 april 2023, 18:02:44 »
Ik gebruik nu Spotify en Apple music op mijn Dynaudio focus 50 luidsprekers en in de auto. Andere streamingsdiensten kunnen ook op de Focus maar ik ben tevreden met de kwaliteit van Apple music naast al mijn CD/SACD's.
Woonkamer: Pioneer LX800, Dynaudio focus 50
kantoorruimte Musical Fidelity KW 500, Marantz SA11 3, Adam Column MK III Meridian 502/504/506.24/557,Densen B420+, technics SL 1200 MKII, Grado ref element, Audio Physic Tempo VI

Ener

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 411
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #94 Gepost op: 17 april 2023, 17:49:14 »
Tidal opgezegd en abo op Qobuz genomen.
Feiten geven niets om gevoelens.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #95 Gepost op: 17 april 2023, 18:57:13 »
Tidal opgezegd en abo op Qobuz genomen.

Zou best eens kunnen dat ik dat ook ga doen.
Ik ben wel happy met de manier waarop Bluesound en Qobuz met elkaar werken.
Goed overzichtelijk.  En voor een paar euro meer heb je tot en met 24 bit 192 kHz streaming audio.  Alles gewoon in FLAC.
Tidal gaat ook over op alles in FLAC maar dan moet ik 20 euro per maand aftikken. Nu 14,99 euro.
Tsja, waarom zou je meer willen dan 16 bit 44,1 kHz?  Ach gewoon omdat het kan.
Laat ik het zo zeggen, de gemoedstoestand luister hersencel wordt er gelukkig van en dan klinkt het beterder.
Bij Qobuz heb je van een artiest een lijst met albums en sommigen zijn HR en sommigen zijn CD kwaliteit.
Bij Tidal heb je soms van 1 album de keuze uit CD en HR en nog een keer dezelfde in HR en nog een keer een verbouwde versie in CD en HR , of master zoals ze dat bij Tidal noemen.
Ik ga een keuze maken op gebruiksgemak en overzichtelijkheid.  Is me dat 5 euro per maand meer waard. Ja.

Marcel

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #96 Gepost op: 16 juni 2023, 09:21:20 »
Hier Tidal en Qobuz. Wanneer ik via Roon naar muziek wil luisteren doe ik dat het liefst bij Qobuz.  Hun kwaliteit vind ik net even mooier klinken. Tidal lijkt wat aangezet in de lagere regionen.
Maar luister ik mobiel gaat m’n voorkeur absoluut uit naar Tidal omdat de Qubuz applicatie echt bizar slecht is.  Heb er in jaren al meerdere mails met screenvideo’s naartoe gestuurd, maar die idiote Fransen vinden het prima werken.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #97 Gepost op: 18 juni 2023, 14:17:27 »
Hier Tidal en Qobuz. Wanneer ik via Roon naar muziek wil luisteren doe ik dat het liefst bij Qobuz.  Hun kwaliteit vind ik net even mooier klinken. Tidal lijkt wat aangezet in de lagere regionen.
Heb je bovenstaande filmpje ook bekeken? De nul test geeft toch duidelijk aan dat jou waarneming subjectief is. Of je moet te maken hebben met verschillende masters, dat zou nog kunnen. Maar het sprookje dat Tidal iets toevoegt aan de muziek is een fabel.

Focal

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 496
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #98 Gepost op: 18 juni 2023, 14:33:24 »
Hier Tidal en Qobuz. Wanneer ik via Roon naar muziek wil luisteren doe ik dat het liefst bij Qobuz.  Hun kwaliteit vind ik net even mooier klinken. Tidal lijkt wat aangezet in de lagere regionen.
Heb je bovenstaande filmpje ook bekeken? De nul test geeft toch duidelijk aan dat jou waarneming subjectief is. Of je moet te maken hebben met verschillende masters, dat zou nog kunnen. Maar het sprookje dat Tidal iets toevoegt aan de muziek is een fabel.
Ik ken het filmpje. Al is het even geleden dat ik dat gezien heb.
Als ik direct Tidal en Qobuz vergelijk hoor ik dan weer niks geks.
Luister ik een tijdje naar Tidal (van allerlei muziek) en dan weer eens wat op Qobuz krijg ik altijd weer het idee dat Qobuz iets cleaner klinkt.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #99 Gepost op: 19 juni 2023, 06:02:38 »
Tot nu toe ben ik helemaal tevreden met Qobuz.
De appp van Qobuz gebruik ik bijna helemaal niet.
De Bluesound app werkt uitstekend met Qobuz.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

audioruud

  • Trade Count: (0)
  • Newbie
  • *
  • Berichten: 2
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #100 Gepost op: 27 oktober 2023, 16:01:28 »
Ik ben ook heel tevreden met Qobuz. De kwaliteit is echt goed (beter dan Tidal, waar ik tot 1,5 geleden ook een abo op had) en het aanbod is prima, ik kan alles vinden wat ik zoek. Met Bluesound is het kiezen van muziek super makkelijk en overzichtelijk. En ik kreeg een maand voor het aflopen van het jaarcontract een keurig mailtje waarin duidelijk stond hoe op te zeggen als je niet zou willen verlengen. Maar ik wel dat zeker wel want ik ben helemaal tevreden.

Ik gebruik Qobuz zo ongeveer van af het begin, ook toen in de winkel bij Speakerland.

Groeten

Ruud Jansen

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #101 Gepost op: 28 oktober 2023, 09:34:47 »
Ik ben ook heel tevreden met Qobuz. De kwaliteit is echt goed (beter dan Tidal, waar ik tot 1,5 geleden ook een abo op had) en het aanbod is prima, ik kan alles vinden wat ik zoek.
Groeten

Ruud Jansen
Beste Ruud, dat verschil is dus subjectief. Zie het filmpje met de nul test. Er is geen verschil, aangetoond door een nul test. Ik blijf bij Tidal, betaald de artiesten goed (staat op nummer 2 na Napster) en heeft meer titels dan Qobuz waar ik sommige mooie albums niet kan vinden.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #102 Gepost op: 28 oktober 2023, 10:49:44 »
Ik ben ook heel tevreden met Qobuz. De kwaliteit is echt goed (beter dan Tidal, waar ik tot 1,5 geleden ook een abo op had) en het aanbod is prima, ik kan alles vinden wat ik zoek.
Groeten

Ruud Jansen
Beste Ruud, dat verschil is dus subjectief. Zie het filmpje met de nul test. Er is geen verschil, aangetoond door een nul test.

Nou en?
Iets volledig zintuigelijk ervaren en objectiviteit verhouden zich veelal lastig tot elkaar.

Life sucks...



Hifi ook!

 :P


Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #103 Gepost op: 28 oktober 2023, 11:46:49 »
Nou en?
Iets volledig zintuigelijk ervaren en objectiviteit verhouden zich veelal lastig tot elkaar.

Life sucks...



Hifi ook!

 :P
Niks nou en, er worden teveel broodjes aap de wereld in geslingerd. Dat Tidal iets doet met het geluid enz. Dat is door die nul test bewezen dat dit puur onzin is.
Iemand verzint dit op een forum en vervolgens wordt het als waarheid aangenomen.
Ik kan mij voorstellen dat een streamingdienst makkelijker in gebruik is als je bijvoorbeeld muziek zoekt in het klassieke domein. Al die verhalen dat het beter klinkt zitten puur tussen de oren en zijn aangepraat. Het enige wat kan is verschil in aangeleverde master aan die streaming dienst, maar dat verschil acht ik zeer klein.
En in dat geval is het veroorzaakt door de partij die de muziek aanlevert aan de streamingdienst en niet de streamingdienst zelf.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.065
Re: Streaming diensten. Welke gebruik je? waarom?
« Reactie #104 Gepost op: 28 oktober 2023, 12:34:18 »
Nou en?
Iets volledig zintuigelijk ervaren en objectiviteit verhouden zich veelal lastig tot elkaar.

Life sucks...



Hifi ook!

 :P
Niks nou en, er worden teveel broodjes aap de wereld in geslingerd. Dat Tidal iets doet met het geluid enz. Dat is door die nul test bewezen dat dit puur onzin is.
Iemand verzint dit op een forum en vervolgens wordt het als waarheid aangenomen.

Iets volledig zintuigelijk ervaren en objectiviteit verhouden zich veelal lastig tot elkaar.

Bovenstaande dus. ;)
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300