Auteur Topic: Elac luidsprekers  (gelezen 11233 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.572
  • Liever een Adam!
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #30 Gepost op: 05 januari 2023, 23:20:56 »
De Adam's staan ook in een akoesties onverantwoorde situatie, vooral als je kijkt waar ze uitgekomen zijn. Maar ik ben er super tevreden mee en het idee dat het nog beter kan, vind ik alleen maar leuk.
« Laatst bewerkt op: 05 januari 2023, 23:49:16 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #31 Gepost op: 05 januari 2023, 23:36:44 »
Een grot verantwoord  ?  :rofl:

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #32 Gepost op: 05 januari 2023, 23:54:12 »
Voor mijzelf heb ik wel de optelsom gemaakt: Als ik ooit mijn luisterruimte op zou moeten geven, dan ga ik over tot de aanschaf van een goede koptelefoon.
Daar zeg je wat, het staat natuurlijk niet al morgen op de agenda maar op een bepaald moment gaat leeftijd toch meespelen en waar je op dat moment woont. Moet er niet aan denken te verhuizen en ben het ook niet van plan het ooit te doen maar je hebt niet alles in de hand. Maand of 3 terug had ik niet gedacht dat ik min of meer aan huis gebonden zou zijn en thuiszorg langs komt.
Het is heel lekker om je met de koptelefoon op te onttrekken aan de dagelijkse beslommeringen en in je eigen afgesloten wereld te genieten en kippenvel te krijgen van muziek. Kan net zo hard als je wil op elk moment van de dag, ook in de aanleunwoning. De hele set gaat niet weg, de cd-speler blijft, een goede versterker voor de koptelefoon en een soort van streamingdienst die erop moment zijn. De Thorens gaat wel weg.
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #33 Gepost op: 06 januari 2023, 03:33:26 »
Ik kan nog effe vooruit RenĂ©.  ;D   We hebben destijds onze woning aangepast/rolstoeltoegankelijk gebouwd en ik zou altijd nog een deel van de garage aan kunnen passen tot luisterruimte.  Mogelijkheden te over, maar ik sta er wel zo in dat mijn huidige luisterruimte bij mij wel bijdraagt tot het plezier in de hobby.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #34 Gepost op: 06 januari 2023, 07:07:08 »
Ik hoop het voorlopig te houden zo als het nu is, maar het dagelijkse leven kan zo maar een onverwachte wending nemen.
Tot nu toe geniet ik nog steeds van de weergave in mijn luisterruimte.
Het "nieuwe" paartje Elac FS 247 luidsprekers geeft ook weer een extra dimensie aan het geheel.
« Laatst bewerkt op: 06 januari 2023, 08:04:14 door Audiofreak »

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.111
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #35 Gepost op: 06 januari 2023, 07:37:19 »
Voor mijzelf heb ik wel de optelsom gemaakt: Als ik ooit mijn luisterruimte op zou moeten geven, dan ga ik over tot de aanschaf van een goede koptelefoon.
Daar zeg je wat, het staat natuurlijk niet al morgen op de agenda maar op een bepaald moment gaat leeftijd toch meespelen en waar je op dat moment woont. Moet er niet aan denken te verhuizen en ben het ook niet van plan het ooit te doen maar je hebt niet alles in de hand. Maand of 3 terug had ik niet gedacht dat ik min of meer aan huis gebonden zou zijn en thuiszorg langs komt.
Het is heel lekker om je met de koptelefoon op te onttrekken aan de dagelijkse beslommeringen en in je eigen afgesloten wereld te genieten en kippenvel te krijgen van muziek. Kan net zo hard als je wil op elk moment van de dag, ook in de aanleunwoning. De hele set gaat niet weg, de cd-speler blijft, een goede versterker voor de koptelefoon en een soort van streamingdienst die erop moment zijn. De Thorens gaat wel weg.

Als ik het goed begrijp luister ik al naar een bejaardenset.   :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
CD speler hoofdtelefoonversterker en een streamingdienst.   :o :o

 :rofl: :rofl:

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #36 Gepost op: 06 januari 2023, 07:54:46 »
:rofl: Yeah:

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #37 Gepost op: 06 januari 2023, 08:33:02 »
Voor mijzelf heb ik wel de optelsom gemaakt: Als ik ooit mijn luisterruimte op zou moeten geven, dan ga ik over tot de aanschaf van een goede koptelefoon.
Daar zeg je wat, het staat natuurlijk niet al morgen op de agenda maar op een bepaald moment gaat leeftijd toch meespelen en waar je op dat moment woont. Moet er niet aan denken te verhuizen en ben het ook niet van plan het ooit te doen maar je hebt niet alles in de hand. Maand of 3 terug had ik niet gedacht dat ik min of meer aan huis gebonden zou zijn en thuiszorg langs komt.
Het is heel lekker om je met de koptelefoon op te onttrekken aan de dagelijkse beslommeringen en in je eigen afgesloten wereld te genieten en kippenvel te krijgen van muziek. Kan net zo hard als je wil op elk moment van de dag, ook in de aanleunwoning. De hele set gaat niet weg, de cd-speler blijft, een goede versterker voor de koptelefoon en een soort van streamingdienst die erop moment zijn. De Thorens gaat wel weg.

Als ik het goed begrijp luister ik al naar een bejaardenset.   :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
CD speler hoofdtelefoonversterker en een streamingdienst.   :o :o

 :rofl: :rofl:

Marcel
Ja, voor mij een set voor in de aanleunwoning. Goede muziek, goede kwaliteit en geeft geen overlast voor de medebewoners. Je zult maar naast een muziekliefhebber wonen van dik in de 80 met luidsprekers, dan ben je wel gehoorbescherming nodig in je eigen huis.
Eens buizen altijd buizen.

Markus

  • Trade Count: (4)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 8.079
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #38 Gepost op: 06 januari 2023, 10:33:36 »
Voor mijzelf heb ik wel de optelsom gemaakt: Als ik ooit mijn luisterruimte op zou moeten geven, dan ga ik over tot de aanschaf van een goede koptelefoon.
Daar zeg je wat, het staat natuurlijk niet al morgen op de agenda maar op een bepaald moment gaat leeftijd toch meespelen en waar je op dat moment woont. Moet er niet aan denken te verhuizen en ben het ook niet van plan het ooit te doen maar je hebt niet alles in de hand. Maand of 3 terug had ik niet gedacht dat ik min of meer aan huis gebonden zou zijn en thuiszorg langs komt.
Het is heel lekker om je met de koptelefoon op te onttrekken aan de dagelijkse beslommeringen en in je eigen afgesloten wereld te genieten en kippenvel te krijgen van muziek. Kan net zo hard als je wil op elk moment van de dag, ook in de aanleunwoning. De hele set gaat niet weg, de cd-speler blijft, een goede versterker voor de koptelefoon en een soort van streamingdienst die erop moment zijn. De Thorens gaat wel weg.

Als ik het goed begrijp luister ik al naar een bejaardenset.   :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl: :rofl:
CD speler hoofdtelefoonversterker en een streamingdienst.   :o :o

 :rofl: :rofl:

Marcel

Nee, een belegen set. Belegen dus.

 :cheers:
Marantz NR1603, Sony CDP-XB 930 QS, C.E.C. ST-930/AT 33 PTG, Celestion 300

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #39 Gepost op: 06 januari 2023, 12:57:27 »
Ik kan nog effe vooruit RenĂ©.  ;D   We hebben destijds onze woning aangepast/rolstoeltoegankelijk gebouwd en ik zou altijd nog een deel van de garage aan kunnen passen tot luisterruimte.  Mogelijkheden te over, maar ik sta er wel zo in dat mijn huidige luisterruimte bij mij wel bijdraagt tot het plezier in de hobby.
Ik heb het er nog niet aan toe hoor, eerst geven trapliften voldoende uitkomst om de hifihobby te beleven, 1 naar boven en 1 naar zolder. De luisterzolder is wel degelijk een groot woongenot wat ik niet meer zou willen missen, net als de hengelsport. Je moet een hobby of hobby's hebben anders wordt je heel snel oud.
Voor het dragen van het spul van en naar zolder is gezorgd, er zijn inmiddels 2 kleinzonen en voor nu zijn er schoonzonen. ;D
Eens buizen altijd buizen.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #40 Gepost op: 06 januari 2023, 17:14:45 »
Al dat oude mannen geleuter.... ;) Je bent zo oud als je je voelt. En mijn audio liefde houdt mij wel jong. ;D

Wat vonden jullie van de video's?
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.804
  • Doet mij maar buisjes
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #41 Gepost op: 06 januari 2023, 17:44:26 »
ELAC = Eerst Luisteren Anders Concluderen

Jan

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 874
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #42 Gepost op: 21 februari 2023, 16:54:27 »

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #43 Gepost op: 22 februari 2023, 02:04:20 »
Ik ben benieuwd.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Bryston power

  • Trade Count: (2)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.526
  • Lid van de Adam's family
Re: Elac luidsprekers
« Reactie #44 Gepost op: 22 februari 2023, 19:32:53 »
Zo krijgt u een aardig idee hoe de speaker reageert op diverse versterkers.

Een goed ontworpen versterker doen allemaal hetzelfde toch? Met andere woorden het moet geen reet uitmaken.......of  Anyone
Bryston BP 25 - Adam Compact MK 3 - Cambridge DAC Magic - Beyerdynamic DT 990 - Thecus NAS Evo 2200