Auteur Topic: Denon-link 4-th generation - upgrade met Audioquest  (gelezen 5955 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Denon-link 4-th generation - upgrade met Audioquest
« Reactie #15 Gepost op: 19 september 2022, 21:33:14 »
Even een aanvulling, en dan met name betrekking hebbend op shielded bekabeling.

Laatst een fantastisch eenvoudige demonstratie gehad in het kader van basis-EMC maatregelen. Het eerste wat je doet bij een shielded "verbinding" is juist die shielding controleren. Daar wordt een milli- of zelfs micro ohmmeter voor gebruikt en het zal je verbazen hoeveel kant-en-klare kabels door de mand vallen. Gewoon door de ohmse weerstand te meten.

Groet,
Jacco
Bedoel je daarmee dat de shielding er niet is? Of van slechte kwaliteit?
Ja, dat laatste. We hebben op het werk er dan ook prompt twee van dergelijke meters besteld. Goede shielding begint en eindigt in de milli-ohms.

Groet,
Jacco
Heb in de praktijk (gebouw bekabeling) nog nooit shielded gezien. Is natuurlijk ook zeer kostbaar. We gebruiken in het datacenter wel hoge snelheid koper kabels twinax kabels. Die zullen wel afgeschermd zijn. Maar dat is natuurlijk geen UTP.
PS:
There are 10 types of people in this world, those who understand binary and those who dont
« Laatst bewerkt op: 19 september 2022, 21:36:12 door mmuetst »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Denon-link 4-th generation - upgrade met Audioquest
« Reactie #16 Gepost op: 19 september 2022, 21:45:11 »
En als ik het me goed herinner, spreek je dat uit als "one - zero". Niet als "tien".

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Denon-link 4-th generation - upgrade met Audioquest
« Reactie #17 Gepost op: 19 september 2022, 21:54:55 »
En als ik het me goed herinner, spreek je dat uit als "one - zero". Niet als "tien".

Groet,
Jacco
Ah, jij snapt het  :D