Auteur Topic: Schitterende Audiostatic DCM3-T7 op basis van ES-300  (gelezen 2693 keer)

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Schitterende Audiostatic DCM3-T7 op basis van ES-300
« Gepost op: 20 augustus 2022, 11:21:10 »


Weer volledig hersteld en van nieuwe membranen voorzien zodat ze weer 30 jaar meekunnen. Dit zijn de beste Audiostatic luidsprekers die ik ooit in mijn leven gehoord heb.
Ook hun uiterlijk is niet zoals Audiostatic ze normaal maakt. Het lijken wel Magnepans!
Ze zijn 1m88 groot en 46 cm breed maar slechts 5 cm diep. Ze zijn afgewerkt in prachtig donker kersenhout en zwart luidsprekerdoek. Je kunt er dus niet doorheen kijken.

Waarom doe ik ze van de hand als ze de allerbeste zijn? Omdat ik tegenwoordig niet meer fullrange speel en dus toekom met een kleiner paneel. Maar fullrange zijn ze onovertroffen. Desgewenst kan ik een geschikte eindversterker meeleveren: de Musical Fidelity P270.2 die 2x300W/4Ω levert en waarmee ik deze luidsprekers vele jaren lang aangestuurd heb. De luidsprekers hebben een gemiddelde impedantie van 4 Ω die dipt tot een minimum van 2,7 Ω en een gevoeligheid van 89 dB/2,83V/1m.
Qua prijs moet je voor de luidsprekers richting 3000 euro denken, al kan er wel nog onderhandeld worden. Voor de eindversterker vraag ik normaal 1950 euro, maar als je die samen met de luidsprekers koopt mag je hem meehebben voor 1000.
Let wel: je moet de ruimte hebben om ze goed op te stellen en de akoestiek om ze tot hun recht te doen komen.