Auteur Topic: Ervaringen Schiit voorversterkers.  (gelezen 5759 keer)

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Ervaringen Schiit voorversterkers.
« Gepost op: 23 juni 2022, 13:35:59 »
Iemand ervaringen met Schiit voorversterkers, vooral de Freya + interesseert me.
« Laatst bewerkt op: 25 juni 2022, 11:58:07 door JuKe Box »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Ervaringen voorversterkers.
« Reactie #1 Gepost op: 24 juni 2022, 08:14:00 »
Geen ervaring mee maar de man achter dit merk heeft een rijke audiogeschiedenis.
Voor Shiitt was hij de grote man bij Theta en daarvoor bij Angstrom (Angstrom Audiolab is geen voorzetting van het merk van Mike Moffat).


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Ervaringen Schiit voorversterkers.
« Reactie #2 Gepost op: 25 juni 2022, 13:55:56 »
Blijkbaar is schiit zo'n merk waar regelmatig positief over word verhaalt maar bijna niemand bezit.
Te goedkoop misschien ... niet voldoende audiofiel gehalte ... ik zou het niet weten.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Ervaringen Schiit voorversterkers.
« Reactie #3 Gepost op: 30 juni 2022, 06:21:04 »
Er is hier in Europa niet heel makkelijk aan te komen.
Op de site van de vertegenwoordiging hier stond of staat nog steeds dat er geen voorraad is en nieuwe aanvoer onzeker is.

En de prijs is inderdaad niet audiofiel.
Helaas is audiofiel denken ook meestal denken dat het heel erg veel geld moet kosten anders kan het toch niets zijn.

Maar ik ben toch echt van mening dat mijn Lake People hoofdtelefoonversterkers niet onder doen voor de heel erg veel duurdere Violectric hoofdtelefoonversterkers.  8) ;D

Ik wilde graag een keer een DAC en een hoofdtelefoonversterker van Shiit hebben maar ik kon ze niet bestellen.
Dus ben ik nu erg tevreden met twee apparaten van een ander merk.

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Ervaringen Schiit voorversterkers.
« Reactie #4 Gepost op: 30 juni 2022, 21:53:29 »
Er is hier in Europa niet heel makkelijk aan te komen.
Op de site van de vertegenwoordiging hier stond of staat nog steeds dat er geen voorraad is en nieuwe aanvoer onzeker is.

Inderdaad, heb ik ook gelezen.
In Duitsland staat er een tweedehands Freya+ te koop (hifishark) maar uiteindelijk zit de verkoper in Kroatiƫ en zijn vraagprijs is hoger dan nieuwprijs.

En de prijs is inderdaad niet audiofiel.
Helaas is audiofiel denken ook meestal denken dat het heel erg veel geld moet kosten anders kan het toch niets zijn

Ik ben ook van mening dat duurder niet voor beter hoeft te staan ... het bewijs hier is een Aiyima a.07 mini eindversterkertje ... benaderd schrikwekkend de kwaliteit van veel duurdere versterkers.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 710
Re: Ervaringen Schiit voorversterkers.
« Reactie #5 Gepost op: 03 juli 2022, 22:59:41 »
Ik heb ervaring met de schiit modi 3 DAC. Leuk klein dacje met een relatief goede sound (prijs kwaliteit).

Het verschil met de cxn V2 van Cambridge audio is dan wel opmerkelijk te noemen. De cxn geeft een veel mooier klankbeeld weer en heeft een meer aangename klankkleur dan de schiit.

Prijs kwaliteit zijn het goede apparaten. Zou ik ze nog kopen? Persoonlijk niet. Hun eindtrappen hebben me net te weinig vermogen en er is beter voor minder te vinden op de 2dehandsmarkt.

Verstuurd vanaf mijn 2201116PG met Tapatalk


Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes


Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Ervaringen Schiit voorversterkers.
« Reactie #9 Gepost op: 08 juli 2022, 20:38:01 »
Er staan meerdere reviews van Schiit versterkers op Youtube.
« Laatst bewerkt op: 08 juli 2022, 21:03:30 door Audiofreak »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Ervaringen Schiit voorversterkers.
« Reactie #10 Gepost op: 08 juli 2022, 21:10:13 »
Het leuke van die voorversterker is dat je kunt wisselen tussen passief, actief transistor en actief buizen.
Zo kun je de verschillen met elkaar vergelijken. Hij heeft netjes gebalanceerde aansluitingen en het broertje van deze versterker (zonder buizen) kwam meettechnisch goed uit de bus bij ASR.
Wel jammer dat de versterker zo slecht leverbaar is in Nederland. Het zou ook voor mij een leuke vervanger zijn voor mijn huidige buizen voorversterker.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Ervaringen Schiit voorversterkers.
« Reactie #11 Gepost op: 08 juli 2022, 21:14:40 »
Primaluna pre met mm phono trapje, niks mis mee.




Verstuurd vanaf mijn SM-A127F met Tapatalk


JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Ervaringen Schiit voorversterkers.
« Reactie #12 Gepost op: 09 juli 2022, 01:49:28 »
De aanbieding van een Freya plus via een duitse site heeft mijn interesse, maar ik ben argwanend omdat de verkoper blijkbaar uit Kroatiƫ zou zijn.
En, bijkomende kosten bij levering, invoerrechten e.d.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Ervaringen Schiit voorversterkers.
« Reactie #13 Gepost op: 31 juli 2022, 11:23:14 »
Er staat nu een uitgebreide test op ASR, maar ik weet niet of deze kritische beoordeling je blij gaat maken  ;)
Amir is geen voorstander van buizen en de solid State ontwerp van deze versterker is minder van kwaliteit dan zijn broertje de Freya S. Meet technisch zal de buis het altijd moeten afleggen t.o.v. Solid State.
Standaard wordt deze versterker met JJ buizen geleverd (JJ 6SN7) en ik denk dat er wel betere merken zijn die dit type buis maken.
Zie hier de review

JuKe Box

  • Trade Count: (0)
  • Full Member
  • ***
  • Berichten: 134
Re: Ervaringen Schiit voorversterkers.
« Reactie #14 Gepost op: 31 juli 2022, 15:53:13 »
@mmuetst

Bedankt voor reactie en link, de schiit freya plus had ik intussen al van mijn lijstje geschrapt.