Auteur Topic: Klipsch 75th Anniversary  (gelezen 9236 keer)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #30 Gepost op: 06 juni 2022, 09:29:44 »
In de jaren zestig waren er bijvoorbeeld heel veel grote luidsprekers en verreweg de meesten waren afkomstig uit Amerika.

Om er een paar te noemen: JBL Paragon; JBL Everest; JBL OLympus; Bozak; Altec Lansing Voice of the theatre; Electrovoice Sentry, Klipschorn Cornwall, Klipsch Gala etc.

Vele Amerikaanse huizen hadden grotere woonkamers dan de gemiddelde Europese woonkamers.

Bijkomend voordeel is dat het daar vaak houtskeletbouw is t.o.v. de betonnen celletjes hier.

Wat is daar het voordeel van? Meeslingerende wanden? Headbanging
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #31 Gepost op: 06 juni 2022, 09:35:22 »
Beter binnenklimaat en het is mijn ervaring dat het galmend effect veel minder is dan bij een betonnen celletje.

Wij hebben ons huis traditioneel gebouwd, maar met de voorwaarde dat het binnenklimaat moest "voelen" als een houtskeletbouw huis.
Wat mij betreft is dat gelukt.   8)  I.p.v. wonen in een huis, voelt het als thuis.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #32 Gepost op: 06 juni 2022, 09:40:03 »
Beter binnenklimaat en het is mijn ervaring dat het galmend effect veel minder is dan bij een betonnen celletje.

Wij hebben ons huis traditioneel gebouwd, maar met de voorwaarde dat het binnenklimaat moest "voelen" als een houtskeletbouw huis.
Wat mij betreft is dat gelukt.   8)  I.p.v. wonen in een huis, voelt het als thuis.   ;D

Dat kan ik wel beaamen. Wij wonen in een 30-er jaren huis. Geen beton hier, houten vloeren en plafonds en gips wanden.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #33 Gepost op: 06 juni 2022, 09:42:22 »
Beter binnenklimaat en het is mijn ervaring dat het galmend effect veel minder is dan bij een betonnen celletje.

Wij hebben ons huis traditioneel gebouwd, maar met de voorwaarde dat het binnenklimaat moest "voelen" als een houtskeletbouw huis.
Wat mij betreft is dat gelukt.   8)  I.p.v. wonen in een huis, voelt het als thuis.   ;D

Dat kan ik wel beaamen. Wij wonen in een 30-er jaren huis. Geen beton hier, houten vloeren en plafonds en gips wanden.

Kijk, die houten vloeren hebben we hier gelukkig niet.  Ik krijg de kap hier wel in beweging als ik "een beetje" geluid maak, maar de vloer geeft geen krimp.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #34 Gepost op: 06 juni 2022, 10:49:40 »
In de jaren zestig waren er bijvoorbeeld heel veel grote luidsprekers en verreweg de meesten waren afkomstig uit Amerika.

Om er een paar te noemen: JBL Paragon; JBL Everest; JBL OLympus; Bozak; Altec Lansing Voice of the theatre; Electrovoice Sentry, Klipschorn Cornwall, Klipsch Gala etc.

Vele Amerikaanse huizen hadden grotere woonkamers dan de gemiddelde Europese woonkamers.

Bijkomend voordeel is dat het daar vaak houtskeletbouw is t.o.v. de betonnen celletjes hier.

Wat is daar het voordeel van? Meeslingerende wanden? Headbanging
Daar zijn hel verhalen over te lezen op het internet. Ik denk dat men in die tijd voor een "grote" luidspreker ook een grote ruimte verkoos.

ik heb in de zestiger jaren een paar grote JBL luidsprekers in een Hollandse doorzon woning zien staan en een paar van die kolossen nemen toch wel veel ruimte in.
« Laatst bewerkt op: 06 juni 2022, 21:16:57 door Audiofreak »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #35 Gepost op: 06 juni 2022, 11:24:10 »
Je zou voor de gein eens moeten gaan kijken bij de open dagen van Johannus orgelbouw.  Als ze in de grote zaal alle registers opentrekken en wat zoiets met de wanden doet en hoe het geluid in die ruimte verandert als je het beluistert vanaf verschillende plekken.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #36 Gepost op: 06 juni 2022, 11:28:06 »
Bestaat dat nog ?
Ja hoor in Nederland heb je best wel grote huizen, maar je hebt ook veel geld nodig om die te kopen  ;)

Ligt er maar aan waar je vandaan komt en naar welke regio je gaat verkassen.
Als je vanuit Midden-Nederland naar het noorden gaat, is dat een plakje koek.
Om maar een voorbeeld te noemen.  ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #37 Gepost op: 06 juni 2022, 20:04:07 »
Bestaat dat nog ?
Ja hoor in Nederland heb je best wel grote huizen, maar je hebt ook veel geld nodig om die te kopen  ;)

Ligt er maar aan waar je vandaan komt en naar welke regio je gaat verkassen.
Als je vanuit Midden-Nederland naar het noorden gaat, is dat een plakje koek.
Om maar een voorbeeld te noemen.  ;)
Het is ook waar je komt in het noorden, in de provincie Groningen zijn de huizen inderdaad erg goedkoop. Maar kijk maar eens in Drenthe, dan wordt het verhaal al heel anders.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #38 Gepost op: 06 juni 2022, 20:10:19 »
Bestaat dat nog ?
Ja hoor in Nederland heb je best wel grote huizen, maar je hebt ook veel geld nodig om die te kopen  ;)

Ligt er maar aan waar je vandaan komt en naar welke regio je gaat verkassen.
Als je vanuit Midden-Nederland naar het noorden gaat, is dat een plakje koek.
Om maar een voorbeeld te noemen.  ;)
Het is ook waar je komt in het noorden, in de provincie Groningen zijn de huizen inderdaad erg goedkoop. Maar kijk maar eens in Drenthe, dan wordt het verhaal al heel anders.

Nou John, ik zou eens op Funda in Grunn gaan kijken. De prijsstijgingen zijn / waren niet mis.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #39 Gepost op: 06 juni 2022, 20:26:49 »
Als ik het vergelijk John is dat nog altijd goedkoper. Een perceel en woning  in Assen, enigszins vergelijkbaar met ons Hans en Grietjehuis, scheelt heel veul centen.


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #40 Gepost op: 06 juni 2022, 22:45:41 »
Huizen zijn in het noorden inderdaad een stuk goedkoper, gelukkig maar.
Eens buizen altijd buizen.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #41 Gepost op: 06 juni 2022, 23:39:33 »
Als ik het vergelijk John is dat nog altijd goedkoper. Een perceel en woning  in Assen, enigszins vergelijkbaar met ons Hans en Grietjehuis, scheelt heel veul centen.
Dat is zeker!
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.528
  • Liever een Adam!
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #42 Gepost op: 06 juni 2022, 23:40:26 »
Bestaat dat nog ?
Ja hoor in Nederland heb je best wel grote huizen, maar je hebt ook veel geld nodig om die te kopen  ;)

Ligt er maar aan waar je vandaan komt en naar welke regio je gaat verkassen.
Als je vanuit Midden-Nederland naar het noorden gaat, is dat een plakje koek.
Om maar een voorbeeld te noemen.  ;)
Het is ook waar je komt in het noorden, in de provincie Groningen zijn de huizen inderdaad erg goedkoop. Maar kijk maar eens in Drenthe, dan wordt het verhaal al heel anders.

Nou John, ik zou eens op Funda in Grunn gaan kijken. De prijsstijgingen zijn / waren niet mis.
Oke, dat wist ik niet Frits.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #43 Gepost op: 07 juni 2022, 07:55:14 »
En............zo zitten we maar ineens op de huizenmarkt i.p.v. op Klipsch 75th Anniversary  ;)

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Klipsch 75th Anniversary
« Reactie #44 Gepost op: 07 juni 2022, 11:02:13 »
Nog even en we gaan het over waterstof hebben.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn G3221 met Tapatalk