Auteur Topic: Continu 1000watt uit het stopcontact?  (gelezen 5783 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Gepost op: 17 mei 2022, 19:21:41 »
We hebben een stroomrekening van meer dan €1000 gekregen en ben wat rond aan het kijken, waar de grootverbruikers in huis staan.

Nu weet ik dat de Vincent zijn best ook doet, die staat 12uur per dag of meer aan. Ik heb gekeken wat hij aan stroom consumeert en kwam dit tegen. Het is geen klasse A versterker, maar waneer haalt hij die 1000watt uit het stopcontact? Continu of op oorlogssterkte?

Vast een domme vraag mannen, maar ik kan het even niet helder voor de geest krijgen.

Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Reactie #1 Gepost op: 17 mei 2022, 19:50:06 »
Mozeskriebel, welke hersenloze heeft dat vertaald?
'Kleppen' moet worden herleid tot 'valves', hetgeen tevens ' buizen' kan betekenen.
De 12 transformatoren zullen naar alle waarschijnlijkheid transistoren zijn en afvlakken is met enige fantasie wel als laagdoorlaatfiltering te beschouwen maar wordt nooit zo genoemd.
Bij klasse AB zal het genoemde verbruik alleen bij oorverdovend lawaai optreden maar waarschijnlijker is dat alleen de transformator die waarde haalt. Een beetje hoog gebiaste eindtrap met zoveel transistoren zal best een deftig verbruik hebben.
Een verbruiksmeter geeft uitsluitsel over het precieze verbruik.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2022, 19:52:41 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Reactie #2 Gepost op: 17 mei 2022, 22:09:41 »
Crisis  :o  €1000,- bijbetalen op de eindafrekening.
Das een boel.

Maar die Vincent staat toch niet continu 1000 watt weg te tanken.
Dat kan ik me niet voorstellen.  Het verhaaltje geeft aan dat die trafo 1000 watt zou kunnen leveren.
Maar als het apparaat niet op meer dan oorlogsterkte staat te spelen dan hoeven er echt geen 1000 watt opgenomen te worden.

Is je prijs per kWh zo omhoog gegaan?

Marcel

Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Reactie #3 Gepost op: 17 mei 2022, 22:28:54 »
Aparaten die veel verbruiken zijn: oven, magnetron, wasmachine/droger, stofzuiger, haarfohn, waterkoker, broodrooster.
Waarvan de laatste vier natuurlijk kort aanstaan.
Dan heb je aparaten die continu aanstaan zoals koelkast en vriezers.
Energie slurpers die lang aan staan zijn bijvoorbeeld ook elektrische kachels.
Eigenlijk op jacht gaan naar apparaten waar een warmte element in zit, die slurpen energie.
Jou installatie verbruikt wel wat vermogen (dat doen alle aparaten waar een stekker aan zit) maar zal niet de oorzaak zijn van de hoge energie rekening.
Het wordt een zoektocht John wat er bij jou loopt te slurpen uit het stopcontact.
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2022, 22:36:50 door mmuetst »

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.159
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Reactie #4 Gepost op: 17 mei 2022, 22:32:51 »
Hier als de zon schijnt (we hebben zonnepanelen) een netto bedrag van ik dacht 0,43 euro per dag. Dat is inclusief gasgebruik.

Groet,
Jacco

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Reactie #5 Gepost op: 17 mei 2022, 22:42:23 »
Aparaten die veel verbruiken zijn: oven, magnetron, wasmachine/droger, stofzuiger, haarfohn, waterkoker, broodrooster.
Waarvan de laatste vier natuurlijk kort aanstaan.
Dan heb je aparaten die continu aanstaan zoals koelkast en vriezers.
Energie slurpers die lang aan staan zijn bijvoorbeeld ook elektrische kachels.
Eigenlijk op jacht gaan naar apparaten waar een warmte element in zit, die slurpen energie.
Jou installatie verbruikt wel vermogen (dat doen alle aparaten waar een stekker aan zit) maar zal niet de oorzaak zijn van de hoge energie rekening.
Het wordt een zoektocht John wat er bij jou loopt te slurpen uit het stopcontact.
We zijn al bij een grootverbruiker terecht gekomen Michael en dat is dvjunior met zijn elektrische kachel. Zijn garage feestjes werden verwarmd met dat ding, ook zijn slaapkamer, word vaak tot tropische temperaturen opgestookt.

Maar inderdaad, jij noemde al de grootverbruikers op, plus dat vrouwdv ook thuiswerkt sinds de Corona tijd.

Het absoluut een klap geld Marcel.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Ener

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 411
Re: Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Reactie #6 Gepost op: 17 mei 2022, 22:46:48 »
Hier als de zon schijnt (we hebben zonnepanelen) een netto bedrag van ik dacht 0,43 euro per dag. Dat is inclusief gasgebruik.

Groet,
Jacco
Nog wel.
Feiten geven niets om gevoelens.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Reactie #7 Gepost op: 17 mei 2022, 22:50:31 »
We zijn al bij een grootverbruiker terecht gekomen Michael en dat is dvjunior met zijn elektrische kachel. Zijn garage feestjes werden verwarmd met dat ding, ook zijn slaapkamer, word vaak tot tropische temperaturen opgestookt.

Maar inderdaad, jij noemde al de grootverbruikers op, plus dat vrouwdv ook thuiswerkt sinds de Corona tijd.

Het absoluut een klap geld Marcel.
Wil natuurlijk niet aansporen naar criminele praktijken, maar als junior die energie nu had gebruikt om van die pretplanten te kweken dan had je de opbrengst kunnen gebruiken voor de rekening  ;) Maar nu serieus, kostgeld doet wonderen John, leren ze dat alles in de wereld geld kost. Het geven van feestjes in een warme garage is niet gratis! Maar goed, dit zijn jou zaken en zal deze snotneus zich niet mee bemoeien. Doe maar met de tip wat je wilt  ;)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Reactie #8 Gepost op: 17 mei 2022, 23:04:49 »
We zijn al bij een grootverbruiker terecht gekomen Michael en dat is dvjunior met zijn elektrische kachel. Zijn garage feestjes werden verwarmd met dat ding, ook zijn slaapkamer, word vaak tot tropische temperaturen opgestookt.

Maar inderdaad, jij noemde al de grootverbruikers op, plus dat vrouwdv ook thuiswerkt sinds de Corona tijd.

Het absoluut een klap geld Marcel.
Wil natuurlijk niet aansporen naar criminele praktijken, maar als junior die energie nu had gebruikt om van die pretplanten te kweken dan had je de opbrengst kunnen gebruiken voor de rekening  ;) Maar nu serieus, kostgeld doet wonderen John, leren ze dat alles in de wereld geld kost. Het geven van feestjes in een warme garage is niet gratis! Maar goed, dit zijn jou zaken en zal deze snotneus zich niet mee bemoeien. Doe maar met de tip wat je wilt  ;)
We hebben hem het bedrag verteld en daar was hij best van onder de indruk Michael. We hebben tegen hem gezegd, dat we samen moeten proberen te zien, of dat bedrag naar beneden kan.
Als dat niet lukt is het ook geen probleem, maar steek het geld liever ergens anders in.

Ik moest vroeger kostgeld betalen, heb daar slechte herinneringen aan. Wat mij thuis is overkomen, zal die jongen nooit meemaken.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Reactie #9 Gepost op: 17 mei 2022, 23:23:25 »
We hebben hem het bedrag verteld en daar was hij best van onder de indruk Michael. We hebben tegen hem gezegd, dat we samen moeten proberen te zien, of dat bedrag naar beneden kan.
Als dat niet lukt is het ook geen probleem, maar steek het geld liever ergens anders in.

Ik moest vroeger kostgeld betalen, heb daar slechte herinneringen aan. Wat mij thuis is overkomen, zal die jongen nooit meemaken.
Snap ik John, mijn ervaring is anders, vond het normaal om mijn ouders kostgeld te betalen toen ik zelf geld ging verdienen. Mijn vader verdiende in zijn eentje het geld voor het hele gezin en hij werkte hard die ouwe. Kreeg elke jaar weer een rotberoerte als hij de kosten zag voor mijn MTS opleiding (HBO had hij waarschijnlijk niet overleefd  ; ) ). Ik ben hem altijd dankbaar gebleven dat ik deze opleiding mocht volgen, en ben uiteindelijk goed terecht gekomen. Helaas is mijn vader op 55ste gaan hemelen en heeft nooit meegemaakt hoe ik mij verder heb ontwikkeld. Heb wel een ding van hem geleerd, niks is gratis….Tijden veranderen en deze oude lul is natuurlijk van de oude stempel  ;)

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2022, 00:05:29 »
Ik zou zeggen, eruit met die kachel.
En kostgeld betalen is niks mis mee, zeker niet als ze zelf ook verdienen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk

The music sounds better, when you know who's playing it

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Reactie #11 Gepost op: 18 mei 2022, 11:03:54 »
 Good Posting


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Reactie #12 Gepost op: 18 mei 2022, 11:04:23 »
We hebben hem het bedrag verteld en daar was hij best van onder de indruk Michael. We hebben tegen hem gezegd, dat we samen moeten proberen te zien, of dat bedrag naar beneden kan.
Als dat niet lukt is het ook geen probleem, maar steek het geld liever ergens anders in.

Ik moest vroeger kostgeld betalen, heb daar slechte herinneringen aan. Wat mij thuis is overkomen, zal die jongen nooit meemaken.
Snap ik John, mijn ervaring is anders, vond het normaal om mijn ouders kostgeld te betalen toen ik zelf geld ging verdienen. Mijn vader verdiende in zijn eentje het geld voor het hele gezin en hij werkte hard die ouwe. Kreeg elke jaar weer een rotberoerte als hij de kosten zag voor mijn MTS opleiding (HBO had hij waarschijnlijk niet overleefd  ; ) ). Ik ben hem altijd dankbaar gebleven dat ik deze opleiding mocht volgen, en ben uiteindelijk goed terecht gekomen. Helaas is mijn vader op 55ste gaan hemelen en heeft nooit meegemaakt hoe ik mij verder heb ontwikkeld. Heb wel een ding van hem geleerd, niks is gratis….Tijden veranderen en deze oude lul is natuurlijk van de oude stempel  ;)

 Good Posting


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Reactie #13 Gepost op: 18 mei 2022, 13:09:05 »
We hebben hem het bedrag verteld en daar was hij best van onder de indruk Michael. We hebben tegen hem gezegd, dat we samen moeten proberen te zien, of dat bedrag naar beneden kan.
Als dat niet lukt is het ook geen probleem, maar steek het geld liever ergens anders in.

Ik moest vroeger kostgeld betalen, heb daar slechte herinneringen aan. Wat mij thuis is overkomen, zal die jongen nooit meemaken.
Snap ik John, mijn ervaring is anders, vond het normaal om mijn ouders kostgeld te betalen toen ik zelf geld ging verdienen. Mijn vader verdiende in zijn eentje het geld voor het hele gezin en hij werkte hard die ouwe. Kreeg elke jaar weer een rotberoerte als hij de kosten zag voor mijn MTS opleiding (HBO had hij waarschijnlijk niet overleefd  ; ) ). Ik ben hem altijd dankbaar gebleven dat ik deze opleiding mocht volgen, en ben uiteindelijk goed terecht gekomen. Helaas is mijn vader op 55ste gaan hemelen en heeft nooit meegemaakt hoe ik mij verder heb ontwikkeld. Heb wel een ding van hem geleerd, niks is gratis….Tijden veranderen en deze oude lul is natuurlijk van de oude stempel  ;)
Hij verdient nog niet zelf Michael, hij leert voor verpleegkundige voor in het ziekenhuis.

Maar ik verneem wel, dat jij het best fijn hebt gehad in je jonge jaren. Ik wil mijn zoon ook maar geen % hetzelfde gevoel geven, dan wat ik vroeger heb gehad. Dus als hij weer een bijbaantje gevonden heeft, of over een aantal jaren in het ziekenhuis werkt, mag hij al zijn geld houden. Niet dat het erg is om kostgeld te betalen, maar om het gevoel wat ik er bij gehad heb. Hij zal niet meemaken, wat ik heb meegemaakt.

« Laatst bewerkt op: 18 mei 2022, 13:11:00 door Johndv »
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Continu 1000watt uit het stopcontact?
« Reactie #14 Gepost op: 18 mei 2022, 13:13:13 »
Good Posting
In jou ogen wel, maar in de mijne niet
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.