Auteur Topic: Oude koeien uit de sloot  (gelezen 3396 keer)

JohnK

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 6.089
  • Luistert naar muziek, niet naar opnames
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #15 Gepost op: 17 mei 2022, 08:47:54 »
Hier wel een aparte groep voor de audio


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Sommige mensen maken 30 jaar dezelfde fout en
noemen dat “ervaring”…

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.332
  • Elac addict
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #16 Gepost op: 17 mei 2022, 10:43:36 »
Hier een aparte ruimte voor de audio. ;D

Geen ruimte voor Yomanda's, heb ik helemaal niks mee.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #17 Gepost op: 17 mei 2022, 10:58:52 »
Destijds bij de bouw had ik er al rekening mee gehouden.  Mijn toenmalige eindversterkers zorgen er iedere keer bij inschakeling voor dat ik kortstondig in het donker zat.  Vandaar dat ik toen een aparte groep heb aangelegd in mijn luisterruimte.  Ik wil nooit meer anders.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #18 Gepost op: 17 mei 2022, 11:05:54 »
Hier krachtstroom, 380V, laten aanleggen voor de hobby.
Eens buizen altijd buizen.

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #19 Gepost op: 17 mei 2022, 11:33:08 »
Hier krachtstroom, 380V, laten aanleggen voor de hobby.

Heb ik ook, maar niet voor de hobby.   ;D


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Kwabbernoot

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.300
  • heeft een stijgende lijn te pakken.
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #20 Gepost op: 17 mei 2022, 11:38:19 »
Ik heb een 1000 kVA aggregaat naast de luisterstoel staan.  8)

Groeten...

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.157
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #21 Gepost op: 17 mei 2022, 11:39:21 »
Ik heb een 1000 kVA aggregaat naast de luisterstoel staan.  8)

Groeten...

Mazzelpik.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.076
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2022, 12:11:28 »
Hier krachtstroom, 380V, laten aanleggen voor de hobby.

Heb ik ook, maar niet voor de hobby.   ;D
Niet voor de audiohobby maar voor de keramiekhobby van Stieneke. De keramiekoven heeft 380V nodig om 1300C te halen. Voor de audio steek ik de stekker in het stopcontact welke voorhanden is op de plek waar nodig. Apparaat snoeren van Mettler, beter zijn er niet. 8)
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2022, 12:14:16 »
Gewoon zonder enig probleem 240V en een aparte ruimte voor de hobby.

Ener

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 411
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #24 Gepost op: 17 mei 2022, 13:09:40 »
Ik heb een 1000 kVA aggregaat naast de luisterstoel staan.  8)

Groeten...

 :rofl:
Feiten geven niets om gevoelens.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #25 Gepost op: 17 mei 2022, 21:16:00 »
Per ongeluk een aparte groep, maar dat komt dat er een extra stoppenkast in ons bijgebouw zit. Dit ook omdat daar onze droger, wasmachine, zwembad installatie en zonnepanelen omvormer op zit.
Toch mooi als mensen beweren dat ik het niet kan horen omdat ik geen aparte groep heb (daar gaan ze dan voorzichtig vanuit) dat ik dan onbewust wel een aparte groep heb  :D
Ik vertrouw op de voeding in mijn apparatuur en luister niet naar het lichtnet maar naar muziek. (Lichtnet is trouwens heel eentonige toon van 50 hz). Maar ook hier geld weer, als jij het beter vind klinken met een extra zekering in je meterkast, doe je ding.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #26 Gepost op: 17 mei 2022, 21:22:33 »
Omvormers voor zonnepanelen, ik zat er al op te wachten. Die vervuilen de boel flink, is daar al een gadget voor? Een audiofiele omvormer-tegengeluid-structuurinformatie-herschik-polarisatiefilter?

Moet wel heul duur zijn natuurlijk.

Groet,
Jacco

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.369
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #27 Gepost op: 17 mei 2022, 21:32:56 »
Omvormers voor zonnepanelen, ik zat er al op te wachten. Die vervuilen de boel flink, is daar al een gadget voor? Een audiofiele omvormer-tegengeluid-structuurinformatie-herschik-polarisatiefilter?

Moet wel heul duur zijn natuurlijk.

Groet,
Jacco
Ik ben nog niet zo’n audiofile oplossing tegen gekomen Jacco, gat in de markt. Moeten we alleen nog wat mooie kreten verzinnen die de audiofiele dreuzels niet snappen zodat ze echt geloven dat het werkt. Naast omvormer-tegengeluid-structuurinformatie-herschik-polarisatiefilter, zou ik ook het woord jitter gebruiken, gewoon omdat het kan, een onsje jitter doet het altijd goed bij de dreuzels  ;). En dan brengen we gelijk een dure special versie op de markt die cryogeen is behandeld.
Kun je altijd een paar €100,- meer voor vragen. En niet vergeten HF, het moet HF blokkeren, vooral de HF die van die zonnepanelen komt…Ik zou die nieuwe Mercedes al vast gaan uitzoeken Jacco, wordt een goudmijntje  :cheers:

Ener

  • Trade Count: (0)
  • Sr. Member
  • ****
  • Berichten: 411
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #28 Gepost op: 17 mei 2022, 21:39:26 »
Wat ik ook bizar vind, is dat als je gewoon metingen laat zien, ASR via YouTube, dat het dan nog ontkent wordt. Er wordt dan bv storing op een stroomkabel gezet, met en zonder filter, en aangetoond dmv een peperduur meetapparaat dat er geen verschil is. Ze blijven gewoon beweren dat ze verbetering horen. Smashfreak
Feiten geven niets om gevoelens.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.226
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Oude koeien uit de sloot
« Reactie #29 Gepost op: 17 mei 2022, 21:54:06 »
Omvormers voor zonnepanelen, ik zat er al op te wachten. Die vervuilen de boel flink, is daar al een gadget voor? Een audiofiele omvormer-tegengeluid-structuurinformatie-herschik-polarisatiefilter?

Moet wel heul duur zijn natuurlijk.

Groet,
Jacco
Ik ben nog niet zo’n audiofile oplossing tegen gekomen Jacco, gat in de markt. Moeten we alleen nog wat mooie kreten verzinnen die de audiofiele dreuzels niet snappen zodat ze echt geloven dat het werkt. Naast omvormer-tegengeluid-structuurinformatie-herschik-polarisatiefilter, zou ik ook het woord jitter gebruiken, gewoon omdat het kan, een onsje jitter doet het altijd goed bij de dreuzels  ;). En dan brengen we gelijk een dure special versie op de markt die cryogeen is behandeld.
Kun je altijd een paar €100,- meer voor vragen. En niet vergeten HF, het moet HF blokkeren, vooral de HF die van die zonnepanelen komt…Ik zou die nieuwe Mercedes al vast gaan uitzoeken Jacco, wordt een goudmijntje  :cheers:
Done. SEL 450 6.9

Voor de liefhebber heb ik er hier een aantal tegen de introductieprijs van 390 euro liggen. Dat is dan een modulair systeem die het liefst elke maand uitgebreid dient te worden. Als je nu reageert, snelle beslissers hebben meer korting, zijn de eerste 3 upgrades gratis (bij een verplichte afname van 36 maanden).

Groet,
Jacco
« Laatst bewerkt op: 17 mei 2022, 21:55:46 door dekkersj »