Auteur Topic: Luisteren bij Audiofreak  (gelezen 16392 keer)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.331
  • Elac addict
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #15 Gepost op: 16 mei 2022, 15:05:49 »
De ruimte waarin luidsprekers staan is alles bepalend vanuit de akoestiek en ja, er is nogal wat verschil tussen buizen en transistor versterkers heb ik gemerkt.

Vanuit mijn ervaring bij Mmuetst zou ik niet zo snel voor een buizenversterker gaan, temeer daar er nogal wat verschil in klankkleur kan zijn, wat we trouwens ook gemerkt hebben met de 2 verschillende buizen amps die hij heeft. De Primaluna past minder goed bij de Elac's.

Mogelijk kan ik het ook nog eens een keer bij Rene testen op zijn buizen amp. Zijn ruimte komt ook meer overeen met die van mij.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.799
  • Doet mij maar buisjes
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #16 Gepost op: 16 mei 2022, 16:47:13 »
Op zolder ligt je kerstboom en eventueel je trouwfoto's.

 :rofl:

 Leuk verslag van Marcel kan zo op een audio site, zoveel mensen zoveel meningen en zal in deze niet anders zijn.



renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.072
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #17 Gepost op: 16 mei 2022, 21:04:09 »
De ruimte waarin luidsprekers staan is alles bepalend vanuit de akoestiek en ja, er is nogal wat verschil tussen buizen en transistor versterkers heb ik gemerkt.

Vanuit mijn ervaring bij Mmuetst zou ik niet zo snel voor een buizenversterker gaan, temeer daar er nogal wat verschil in klankkleur kan zijn, wat we trouwens ook gemerkt hebben met de 2 verschillende buizen amps die hij heeft. De Primaluna past minder goed bij de Elac's.

Mogelijk kan ik het ook nog eens een keer bij Rene testen op zijn buizen amp. Zijn ruimte komt ook meer overeen met die van mij.
Ik kan op dit moment alleen een buizen vv met een Rotel 980 aanbieden om naar te luisteren. Wel kan er vergeleken worden tussen, B&W, JMR, Mission en jouw Elac luidsprekers. Kan wat mij betreft komende woensdag al.
Eens buizen altijd buizen.

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.109
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #18 Gepost op: 16 mei 2022, 21:53:36 »
Op zolder ligt je kerstboom en eventueel je trouwfoto's.

 :rofl:

 Leuk verslag van Marcel kan zo op een audio site, zoveel mensen zoveel meningen en zal in deze niet anders zijn.

Staat toch op een audiosite?   :o   ;D ;D ;D

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #19 Gepost op: 16 mei 2022, 22:20:45 »
Op zolder ligt je kerstboom en eventueel je trouwfoto's.

 :rofl:

 Leuk verslag van Marcel kan zo op een audio site, zoveel mensen zoveel meningen en zal in deze niet anders zijn.

Staat toch op een audiosite?   :o   ;D ;D ;D

Marcel

 Good Posting :rofl:

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.364
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #20 Gepost op: 16 mei 2022, 22:30:01 »
Is dit een audio forum? Ik dacht dat dit een forum is voor auto’s, bier (heel belangrijk), Whisky, polshorloges, enge ziektes, lekkere gerechten en BBQ tips. Waar soms mensen ook een leuke review plaatsen van een luistersessie bij een mede forum lid  ;)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.568
  • Liever een Adam!
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #21 Gepost op: 16 mei 2022, 23:17:19 »
Ik heb een slechte akoestische ruimte, maar gek genoeg voelen mijn Adam luidsprekers zich er in thuis.
Het is me toch een rare hobby mannen.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.799
  • Doet mij maar buisjes
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #22 Gepost op: 17 mei 2022, 05:39:38 »
Is dit een audio forum? Ik dacht dat dit een forum is voor auto’s, bier (heel belangrijk), Whisky, polshorloges, enge ziektes, lekkere gerechten en BBQ tips. Waar soms mensen ook een leuke review plaatsen van een luistersessie bij een mede forum lid  ;)

 Good Posting

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #23 Gepost op: 17 mei 2022, 09:35:23 »
Frits en ik hebben inmiddels een leuk contact met Elac in Kiel en recentelijk kregen we een link naar hun Cara Subwoofer test CD toegezonden.

« Laatst bewerkt op: 17 mei 2022, 09:37:21 door Audiofreak »

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.331
  • Elac addict
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #24 Gepost op: 17 mei 2022, 10:41:13 »
Frits en ik hebben inmiddels een leuk contact met Elac in Kiel en recentelijk kregen we een link naar hun Cara Subwoofer test CD toegezonden.

Ja, erg behulpzame techneuten heb je daar. Klantvriendelijk bedrijf. Zou er graag eens naar toe gaan voor een factory visit. Combineren met een weekendje Kiel.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Nostra

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 712
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #25 Gepost op: 24 mei 2022, 21:04:03 »
Back on topic:

Leuk dat Marcel er een leuke namiddag bij Jan er op heeft zitten en dat de nieuwe sub goed geïntegreerd is in de set. Waar ik zelf ook van hou.

Verstuurd vanaf mijn M2004J19C met Tapatalk


chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #26 Gepost op: 25 mei 2022, 07:56:21 »
Ik heb een slechte akoestische ruimte, maar gek genoeg voelen mijn Adam luidsprekers zich er in thuis.
Het is me toch een rare hobby mannen.

Ik ken weinig luidsprekers die zich prettig voelen in een akoestisch mindere ruimte. De mens daarentegen wel. Het maakt verder ook niet uit, als je maar geniet.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #27 Gepost op: 25 mei 2022, 16:40:25 »
In een woonkamer zal het altijd een compromis zijn, zeker als er een manninne en kids rondlopen.   ;)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Wilco

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 940
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #28 Gepost op: 25 mei 2022, 17:26:36 »
Het hele leven is vaak een compromis.
Zowel prive/hobby/werk.
Anders wordt het moeilijk.
Maar om af te sluiten met de standaard dooddoener, maakt niet uit als je maar geniet.

Verstuurd vanaf mijn SM-G398FN met Tapatalk

The music sounds better, when you know who's playing it

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.568
  • Liever een Adam!
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #29 Gepost op: 25 mei 2022, 19:02:02 »
Ik heb een slechte akoestische ruimte, maar gek genoeg voelen mijn Adam luidsprekers zich er in thuis.
Het is me toch een rare hobby mannen.

Ik ken weinig luidsprekers die zich prettig voelen in een akoestisch mindere ruimte. De mens daarentegen wel. Het maakt verder ook niet uit, als je maar geniet.

Gr. Hans
Het klinkt hier echt niet verkeerd, dan kunnen we mischien wel zeggen, dat de akoestiek hier helemaal niet zo slecht is.
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.