Auteur Topic: VORTEX HIFI POWER CAP SIGMA  (gelezen 11658 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: VORTEX HIFI POWER CAP SIGMA
« Reactie #30 Gepost op: 07 mei 2022, 19:19:36 »
Mijn Zwager heeft etiketten gemaakt voor biertjes:
Larens bier. Misschien kan hij ook een etiket maken voor audiofiel bier…iets met een zwarte achtergrond en meer lucht tussen de noten  :D.





mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: VORTEX HIFI POWER CAP SIGMA
« Reactie #31 Gepost op: 07 mei 2022, 19:21:55 »
Of een audiofiele onderzetter voor je drankje ?  ::)
Zeker, een beetje kurk kan bij sommigen hun hart sneller laten kloppen.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: VORTEX HIFI POWER CAP SIGMA
« Reactie #32 Gepost op: 07 mei 2022, 19:31:20 »
Of een audiofiele onderzetter voor je drankje ?  ::)
Zeker, een beetje kurk kan bij sommigen hun hart sneller laten kloppen.

Een mooi uitbreiding voor bv de Efteling,  het audio sprookjesbos.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: VORTEX HIFI POWER CAP SIGMA
« Reactie #33 Gepost op: 07 mei 2022, 19:37:20 »
Mijn Zwager heeft etiketten gemaakt voor biertjes:
Larens bier. Misschien kan hij ook een etiket maken voor audiofiel bier…iets met een zwarte achtergrond en meer lucht tussen de noten  :D.




En dat terwijl genealogisch gezien de naam Muetstege (Meutstege) uit de Achterhoek  (Gelderland) komt.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: VORTEX HIFI POWER CAP SIGMA
« Reactie #34 Gepost op: 07 mei 2022, 20:31:06 »
En dat terwijl genealogisch gezien de naam Muetstege (Meutstege) uit de Achterhoek  (Gelderland) komt.
Het klopt wel wat je zegt Jan, maar met een zwembad in mijn tuin waan ik me toch een beetje in het Gooise Utrecht  ;).
Familie, alleen arme sloebers. Onze naam komt van een boerderij Lochem. Mijn voorvader was daar boeren knecht.
https://www.boerderijdemuetstege.nl
Kun je nu huren.
De betekenis van mijn naam:

Meutstege, Muetstege - erve ter Muetstege bij Dochteren, Lochem; waarschijnlijk hetzelfde als Moitstegehe bij Zuidlo, Bathmen. Het Oudsaksisch kende mota = 'vrije tijd', in het Middelnederlands nog moete = 'tussenpoos bij het werk'. Het erve zou dan bij een steeg gelegen hebben waar men samenkwam om te rusten. Het Middelhoogduits kende het woord mute = 'tol'. Dan zou er sprake geweest zijn van een 'tolsteeg' welke naam ook bij Utrecht voorkwam. De verklaring is bevredigender dan die van de rustplaats. Een derde mogelijkheid is, dat hier ontmoetingen, samenkomsten plaats vonden, om over rechtskwesties te praten. In die betekenis kwam mote in het Oudengels voor.

PS mijn zwager is aangetrouwd, dus heeft niks met onze familie naam te maken en komt uit Amsterdam.
« Laatst bewerkt op: 07 mei 2022, 20:37:47 door mmuetst »

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: VORTEX HIFI POWER CAP SIGMA
« Reactie #35 Gepost op: 07 mei 2022, 21:05:58 »
We zijn laatst in Lochem geweest. Hele mooie plaats en omgeving. Een bezoek zeker de moeite waard met een verblijf in 't Hof van Gelre.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: VORTEX HIFI POWER CAP SIGMA
« Reactie #36 Gepost op: 07 mei 2022, 21:13:37 »
We zijn laatst in Lochem geweest. Hele mooie plaats en omgeving. Een bezoek zeker de moeite waard met een verblijf in 't Hof van Gelre.
Om toch nog een beetje on topic te blijven, zo’n relax uitje zorgt er misschien ook weer voor dat je installatie bij terug komst beter klinkt.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: VORTEX HIFI POWER CAP SIGMA
« Reactie #37 Gepost op: 07 mei 2022, 22:39:29 »
En dat terwijl genealogisch gezien de naam Muetstege (Meutstege) uit de Achterhoek  (Gelderland) komt.
Het klopt wel wat je zegt Jan, maar met een zwembad in mijn tuin waan ik me toch een beetje in het Gooise Utrecht  ;).
Familie, alleen arme sloebers. Onze naam komt van een boerderij Lochem. Mijn voorvader was daar boeren knecht.
https://www.boerderijdemuetstege.nl
Kun je nu huren.
De betekenis van mijn naam:

Meutstege, Muetstege - erve ter Muetstege bij Dochteren, Lochem; waarschijnlijk hetzelfde als Moitstegehe bij Zuidlo, Bathmen. Het Oudsaksisch kende mota = 'vrije tijd', in het Middelnederlands nog moete = 'tussenpoos bij het werk'. Het erve zou dan bij een steeg gelegen hebben waar men samenkwam om te rusten. Het Middelhoogduits kende het woord mute = 'tol'. Dan zou er sprake geweest zijn van een 'tolsteeg' welke naam ook bij Utrecht voorkwam. De verklaring is bevredigender dan die van de rustplaats. Een derde mogelijkheid is, dat hier ontmoetingen, samenkomsten plaats vonden, om over rechtskwesties te praten. In die betekenis kwam mote in het Oudengels voor.

PS mijn zwager is aangetrouwd, dus heeft niks met onze familie naam te maken en komt uit Amsterdam.

Onze familienaam is ergens in 1770 ontstaan in Zuidloo bij Bathmen en deze naam is ontleend aan de naam van de boerderij waar men destijds ging wonen. Deze boerderij werd in 1530 al in de archieven vermeld en de bewoners hadden speciale rechten in de "Marke".
Verleden jaar ben ik met een neef bij de huidige bewoners van de (herbouwde) boerderij op bezoek geweest.
Later heeft men generaties lang in dezelfde boerderij in Laren (Gelderland) gewoond.
« Laatst bewerkt op: 08 mei 2022, 07:58:08 door Audiofreak »

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: VORTEX HIFI POWER CAP SIGMA
« Reactie #38 Gepost op: 07 mei 2022, 23:52:51 »
We zijn laatst in Lochem geweest. Hele mooie plaats en omgeving. Een bezoek zeker de moeite waard met een verblijf in 't Hof van Gelre.
Om toch nog een beetje on topic te blijven, zo’n relax uitje zorgt er misschien ook weer voor dat je installatie bij terug komst beter klinkt.

Dat is bij mij altijd zo, Michael.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.