Hee, een bekende op de radio.

Op mijn 11e kreeg ik een transistorradio van mijn oma, een kleine Telefunken. Daarmee werd de kiem gelegd om muziek te ontdekken. Er was meer dan de Zuiderzeeballade, Heintje, Wilma en de Zelvera's kwam ik achter. Radio Noordzee ( favoriet, omdat iedereen Veronica het beste vond), radio Veronica en soms radio Caroline. In de avond Luxemburg voor de Amerikaanse muziek, hadden last van het wegvallen en weer terug komen, een golfbeweging.
@ lees net dat dat een naam heeft, moduleren.Later kwam Hilversum 3 op FM en daarmee de cassetterecorders want de geluidskwaliteit ging met sprongen omhoog. Opnemen ging via een tafelradio en een DIN-kabel, was daar hele middagen mee bezig.
Jaar of 5 later was kameraad Frens al bezig met het bouwen van geheime zenders voor de middengolf en wat later voor op FM. Op die manier had ik tijdens vakantiewerk in de avond bij bakkerij Hendriks mijn eigen muziek op de radio. Nam bandjes op en die werden dan gedraaid.
Radio heeft voor mij nog steeds wat, keek verbaast op dat de uitzendingen van de Wereldradio ineens niet meer te vinden waren, uit de ether. Heb nu zo'n DABradio, moet er nog aan wennen, in het buitenland ( D, DK en N) weinig zenders te vinden en geen Tour de France.
De tuners vind ik mooie apparaten, een Kenwood KT1100 was mijn wenstuner maar hoeft niet meer, het analoge gaat toch helemaal weg?, erg jammer.
In de taxibus, wens van de passagiers, Radio 100%NL. Zonder de kinderen erin Radio 1, 2 en radio Veronica. In de avond regelmatig deze op de laptop
https://grollooradio.nl/grolloo-radio-player/ , jawel Johan Derksen.