Auteur Topic: Beeld en geluid anders dan met een TV?  (gelezen 2837 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Beeld en geluid anders dan met een TV?
« Reactie #15 Gepost op: 18 november 2023, 15:12:33 »
Wij waren ook naar een andere TV aan het kijken: philips-the-one-43pus8808-ambilight mooi toestel maar toch +/- rond de €700,- dus besloten om de huidige TV aan te sluiten op een Chromecast (dat ook een variant op Android TV is). Bevalt prima, makkelijk te installeren en met de afstandsbediening werkt het heel handig. Die afstandsbediening kun je ook vanaf je telefoon of iPad bedienen met een app.
Koste me €40,- en die had ik nog liggen in Bol.com bon die ik had gekregen ivm een nieuwe baan.
Zo kan de oude TV nog mee en kost het ons niks (nou ja, beetje extra stroom voor de Chromecast kastje).
Na het Sony TV avontuur in de mancave, was ik toch van mening, mancave is voor muziek en niet voor kassie kijken   ;).

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Beeld en geluid anders dan met een TV?
« Reactie #16 Gepost op: 18 november 2023, 16:57:07 »
Op mijn oude TV werken de apps niet meer. Dat zal met een nieuwe op termijn ook weer gebeuren. Verder is het zoeken naar content: Beeld of muziek: Joep Tjoep, Internetradio gewoon makkelijk met een toetsenbord. Hoe je dat doet met een AB ontgaat mij.

Een Ipad is dan gelijkwaardig aan het toetsenbord neem ik aan, maar hoe ik die nu koppel aan mijn TV? Geen idee.

Verder wil ik alleen nog een internet abbo overhouden met Ziggo-Go of itv van KPN. Dan kan het televisie kijken abbo deel er dus af. Met een nieuwe smart tv zit ik daar weer aan vast. Ik denk dat mijn beeldscherm van mijn huidige TV het nog wel even volhoudt, vandaar mijn bedenksel om het met een Nuc via de browser te gaan doen. Ik hoef geen kastje die mij een interface geeft waar ik dan minder mee kan dan. Als je op bv de YT app klikt, hoe kun je dan eenvoudig zoeken? Op een PC/Laptop gaat dat met een toestenbord heel snel. Ik ben wel eens wat aan het drukken via de AB. Dat is dus niet lekker werkend met pijltje op en neer en heen en weer naar een letter navigeren
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Beeld en geluid anders dan met een TV?
« Reactie #17 Gepost op: 18 november 2023, 21:05:35 »
Youtube kies het makkelijkst op je telefoon en stuurt het dan heel simpel naar het scherm, Netflix idem dito.
Dat apps niet meer werken op oudere tv's komt door het feit dat door alle  verschillende tv softwareplatforms van de fabrikanten kpn e.d. allemaal verschillende apps moesten ontwikkelen. Met een breed uitgerold systeem als Android hoef je daar minder bang voor te zijn en voor deze prijs van zo'n kastje is het voor mij een no brainer.
Ik heb allerlei videodiensten op Linux gedraaid maar vond het altijd behelpen.
An inability to grasp science is no argument against it....

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Beeld en geluid anders dan met een TV?
« Reactie #18 Gepost op: 18 november 2023, 22:59:20 »
Dan heeft jouw telefoon verbinding via een app met dat Android kastje? Kan ook met een Iphone? En jouw partner heeft die app dan ook?

Sorry, ik vraag veel. Loop kennelijk nogal achter op dit gebied.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Be Tweeter

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 2.913
    • ARJANKU.IT service
Re: Beeld en geluid anders dan met een TV?
« Reactie #19 Gepost op: 18 november 2023, 23:16:35 »
In de apps van bijvoorbeeld YouTube,  Netflix, Canaldigitaal etc zit een cast-symbooltje dat je aantikt en dan krijg je de schermen en/of apparaten te zien die casting ondersteunen en wanneer je er dan eentje van kiest verschijnt het filmpje, serie of speelfilm op het grote scherm. Iedereen met de apps binnen het huisnetwerk kan naar schermen casten op die manier.
Je telefoon stuurt overigens niet zelf het beeldmateriaal maar vertelt het kastje of tv slechts wat af te spelen vanaf het internet.

« Laatst bewerkt op: 18 november 2023, 23:18:25 door Be Tweeter »
An inability to grasp science is no argument against it....

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Beeld en geluid anders dan met een TV?
« Reactie #20 Gepost op: 19 november 2023, 09:49:11 »
Op mijn oude TV werken de apps niet meer. Dat zal met een nieuwe op termijn ook weer gebeuren. Verder is het zoeken naar content: Beeld of muziek: Joep Tjoep, Internetradio gewoon makkelijk met een toetsenbord. Hoe je dat doet met een AB ontgaat mij.

Een Ipad is dan gelijkwaardig aan het toetsenbord neem ik aan, maar hoe ik die nu koppel aan mijn TV? Geen idee.

Verder wil ik alleen nog een internet abbo overhouden met Ziggo-Go of itv van KPN. Dan kan het televisie kijken abbo deel er dus af. Met een nieuwe smart tv zit ik daar weer aan vast. Ik denk dat mijn beeldscherm van mijn huidige TV het nog wel even volhoudt, vandaar mijn bedenksel om het met een Nuc via de browser te gaan doen. Ik hoef geen kastje die mij een interface geeft waar ik dan minder mee kan dan. Als je op bv de YT app klikt, hoe kun je dan eenvoudig zoeken? Op een PC/Laptop gaat dat met een toestenbord heel snel. Ik ben wel eens wat aan het drukken via de AB. Dat is dus niet lekker werkend met pijltje op en neer en heen en weer naar een letter navigeren
De Chromecast zit in het zelfde netwerk als de iPad en de telefoons van mij en mijn vrouw. Je kunt gewoon praten tegen de Chromecast (werkt niet altijd vlekkeloos) maar er zit ook een toetsenbord op het scherm waar je met de pijltjes op de AB woorden kunt intikken (niet ideaal, maar vaak kun je al zoeken door een kort deel in tikken, voorbeeld: ik kijk altijd naar “dit was het nieuws” op NPO plus, door alleen het woordje dit in te tikken vind de app de uitzending al).

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Beeld en geluid anders dan met een TV?
« Reactie #21 Gepost op: 26 november 2023, 11:43:59 »
Ik spiegel mijn iMac naar mijn televisie en dan heb ik ook de wereld aan mijn voeten. Bedoel je dat? Dan kan ik alles bedienen via muis en toetsenbord. Het enige waar je dan je A.B voor nodig hebt is om de tv aan te zetten.

grts Dick

Tijdje verder lopen zoeken. Ik denk dat ik je nu pas begrijp. Met een Macbook en Apple TV (en die heb ik) kan dit, zo het lijkt. Ik ga het proberen.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Beeld en geluid anders dan met een TV?
« Reactie #22 Gepost op: 29 november 2023, 20:02:21 »
Ik heb inmiddels de laatste Apple TV gekocht. Daarmee kan ik inderdaad spiegelen tussen mijn Macbook Air en de TV. Geen nuc meer nodig.
Via Apple TV kan ik ook op YT naar muziek kijken en luisteren en werkt makkelijk.


Problem solved.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.