Auteur Topic: Luisteren bij Audiofreak  (gelezen 13598 keer)

Johndv

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 7.529
  • Liever een Adam!
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #45 Gepost op: 28 mei 2022, 12:36:37 »

 ;D  Heb je de badkamer en de garage al eens geprobeerd?   ;)

 ;D

Gr. Hans
En dat sommigen het hier in een dode isoleercel mooier vinden klinken, vind ik ook fijn voor ze! ;D

Maar mij niet bellen...  :love:
Cambridge Audio CXA-80 - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #46 Gepost op: 28 mei 2022, 12:50:41 »
Garage, ja zeker, bijna elke avond. Ideaal, weinig ramen, dus glas. En de tuinstoel kussens en de voorraad wc papier zorgt voor extra demping  ;) Maar als ik menig zolder mancave zie dan geloof ik ook graag dat daar niks mis mee is met de akoestiek.

Dat laatste is correct. Ik heb het ooit al eens op het forum vermeld, dat een kennis van mij in 1969 - met mega grote JBL Baron luidsprekers in de woonkamer - perplex stond toen hij de weergave van de eenvoudige set up van zijn zoon op de zolder hoorde.

Ik kan mij nog herinneren dat hij mij vroeg om even mee naar boven te gaan om kennis te maken met de set van zijn zoon en de weergave in die (zolder)ruimte klonk inderdaad tamelijk indrukwekkend voor een doorsnee setje.



JBL Baron C-038
« Laatst bewerkt op: 28 mei 2022, 13:17:15 door Audiofreak »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #47 Gepost op: 11 juni 2022, 16:40:45 »


Vandaag even bij Audiofreak geweest en in de huidige setup met sub wat stukken beluisterd.  De sub geeft een prima aanvulling op de kleine Elac-luidsprekers.
Tijdens het eerste stuk viel het me op dat de sub m.i. net een tandje minder zijn kunsten zou mogen vertonen, terwijl daar tijdens het stuk orgelmuziek van Bach geen spraken van was.  Wie overweegt deze kleintjes met een sub te combineren, hoeft geen zoektocht door te maken. 
Gewoon aanschaffen, goed instellen en genieten van muziek.   8)


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #48 Gepost op: 11 juni 2022, 17:35:33 »
Het eerste stuk wat je beluisterde komt van de Elac Cara Sub-woofer CD en dat nummer wordt door Elac zelf een "Boxenkiller" genoemd. Het is een drumsolo waar de dynamiek van afspringt en de sub-woofer is dan duidelijk aanwezig.

Het tweede nummer op CD (Archiv label) liet "Toccata und Füge" van Bach horen en dat muziekstuk komt ondanks het soms afgrond diepe laag toch beheerst en in balans over.

Al bij al is het een set waarmee heel goed valt te leven ! :)

« Laatst bewerkt op: 11 juni 2022, 19:21:54 door Audiofreak »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #49 Gepost op: 11 juni 2022, 22:55:04 »
Moet je eens voor de gein James Blake nummer: “Limit to your love” eens draaien.
Komt van album James Blake uit 2011… voor de duidelijkheid, het is ook niet mijn smaak hoor, maar als je bas wilt testen…

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #50 Gepost op: 12 juni 2022, 00:01:59 »
Moet je eens voor de gein James Blake nummer: “Limit to your love” eens draaien.
Komt van album James Blake uit 2011… voor de duidelijkheid, het is ook niet mijn smaak hoor, maar als je bas wilt testen…

Dank voor de tip ! :)

Marcel Dali

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 11.083
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #51 Gepost op: 12 juni 2022, 10:21:46 »
Ik heb dat op de hoofdtelefoon ook nog wel eens dat je bij de ene opname het idee krijgt dat het laag wel een tandje minder had gemogen en dat het bij andere weer wat meer had mogen zijn.
Dat ligt dan niet aan de set of zoals bij Audiofreak een de sub maar aan de instelling van de opname techneut.
Hetzelfde probleem zou je met full range luidsprekers hebben.

Maar nogmaals, Audiofreak heeft het erg goed voor elkaar in zijn luisterruimte met deze set.
Of deze set nooit meer weg gaat??????  Ik weet het niet, je weet maar nooit wat er nog op het audio-pad te vinden is.  ;) ;)

Marcel
Bluesound N130 - Qobuz - Lake People G111.
Sony CDP 920 QS - Lake People G103.
Beyerdynamic DT1990 pro.
Denon AH-D2000

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #52 Gepost op: 12 juni 2022, 10:52:58 »
Maar nogmaals, Audiofreak heeft het erg goed voor elkaar in zijn luisterruimte met deze set.
Of deze set nooit meer weg gaat??????  Ik weet het niet, je weet maar nooit wat er nog op het audio-pad te vinden is.  ;) ;)

Marcel

Ja, het kan altijd anders en soms ook beter, maar ik ben toch wel heel content met deze set die het in mijn luisterruimte bijzonder goed doet. Het klopt dat je zo nu en dan een opname hebt waarbij de bas overheerst, maar het kan ook zijn dat een opname wat arm van van bas is.

« Laatst bewerkt op: 12 juni 2022, 11:22:10 door Hififreak »

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #53 Gepost op: 12 juni 2022, 16:22:19 »
Binnenkort ga ik de grotere Elac BS 204.2 monitoren eens op de Elac Sub 2040 esp aansluiten. Ik verwacht daar in 1e instantie geen verbetering mee te bereiken, maar niet geprobeerd is ook niet weten !
« Laatst bewerkt op: 12 juni 2022, 16:25:11 door Audiofreak »

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #54 Gepost op: 12 juni 2022, 20:53:52 »
Binnenkort ga ik de grotere Elac BS 204.2 monitoren eens op de Elac Sub 2040 esp aansluiten. Ik verwacht daar in 1e instantie geen verbetering mee te bereiken, maar niet geprobeerd is ook niet weten !
Als ik mijn twee Rel subs combineer met grote speakers (zoals mijn OLS Lotus II) en het laag aanvul vanaf zo’n 30 hz dan krijg je toch het idee dat alles mee lift naar een beter niveau. Ik heb dan niet het gevoel dat ik te veel bas heb, ik heb dan het idee dat het systeem dan meer compleet is.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #55 Gepost op: 12 juni 2022, 20:59:06 »
Binnenkort ga ik de grotere Elac BS 204.2 monitoren eens op de Elac Sub 2040 esp aansluiten. Ik verwacht daar in 1e instantie geen verbetering mee te bereiken, maar niet geprobeerd is ook niet weten !
Als ik mijn twee Rel subs combineer met grote speakers (zoals mijn OLS Lotus II) en het laag aanvul vanaf zo’n 30 hz dan krijg je toch het idee dat alles mee lift naar een beter niveau. Ik heb dan niet het gevoel dat ik te veel bas heb, ik heb dan het idee dat het systeem dan meer compleet is.

We gaan het meemaken Michael. In ieder geval bedankt voor de informatie. Het is altijd handig om informatie te krijgen van iemand die ervaring met de materie heeft.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #56 Gepost op: 12 juni 2022, 21:42:47 »
Moet je eens voor de gein James Blake nummer: “Limit to your love” eens draaien.
Komt van album James Blake uit 2011… voor de duidelijkheid, het is ook niet mijn smaak hoor, maar als je bas wilt testen…

Dat is wat mij betreft geen prettige bas om naar te luisteren Michael ! Gaat overigens wel behoorlijk diep zeg !
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2022, 13:13:50 door Audiofreak »

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #57 Gepost op: 13 juni 2022, 15:30:24 »
Binnenkort ga ik de grotere Elac BS 204.2 monitoren eens op de Elac Sub 2040 esp aansluiten. Ik verwacht daar in 1e instantie geen verbetering mee te bereiken, maar niet geprobeerd is ook niet weten !
Als ik mijn twee Rel subs combineer met grote speakers (zoals mijn OLS Lotus II) en het laag aanvul vanaf zo’n 30 hz dan krijg je toch het idee dat alles mee lift naar een beter niveau. Ik heb dan niet het gevoel dat ik te veel bas heb, ik heb dan het idee dat het systeem dan meer compleet is.

Hier ooit vier subs in mijn kleine zolderkamertje gehad. Doel was een strak laag zonder ingrijpen DSP. Dat is wel gelukt. En alles knapt ervan op.

Het vraagt wel wat (paar dagen) schuif- en meetwerk. Op het gehoor...prima. Lekker doen als je geen andere middelen hebt. Maar een beetje meten is weten is ook wel fijn.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Luisteren bij Audiofreak
« Reactie #58 Gepost op: 13 juni 2022, 18:25:22 »
Binnenkort ga ik de grotere Elac BS 204.2 monitoren eens op de Elac Sub 2040 esp aansluiten. Ik verwacht daar in 1e instantie geen verbetering mee te bereiken, maar niet geprobeerd is ook niet weten !
Als ik mijn twee Rel subs combineer met grote speakers (zoals mijn OLS Lotus II) en het laag aanvul vanaf zo’n 30 hz dan krijg je toch het idee dat alles mee lift naar een beter niveau. Ik heb dan niet het gevoel dat ik te veel bas heb, ik heb dan het idee dat het systeem dan meer compleet is.

Hier ooit vier subs in mijn kleine zolderkamertje gehad. Doel was een strak laag zonder ingrijpen DSP. Dat is wel gelukt. En alles knapt ervan op.

Het vraagt wel wat (paar dagen) schuif- en meetwerk. Op het gehoor...prima. Lekker doen als je geen andere middelen hebt. Maar een beetje meten is weten is ook wel fijn.

Gr. Hans

Ik heb het inderdaad op het gehoor gedaan en e.e.a. lijkt goed uit te vallen. Een kennis van mij heeft de software en apparatuur om metingen te verrichten en t.z.t. zullen er misschien nog wel metingen gedaan worden om e.e.a. te checken.
Voor alsnog ben ik tevreden met het eindresultaat.
« Laatst bewerkt op: 13 juni 2022, 18:28:05 door Audiofreak »