Auteur Topic: Hi-end system versus percussion band  (gelezen 12284 keer)

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Hi-end system versus percussion band
« Gepost op: 14 januari 2022, 09:42:10 »
"Hoor de verschillen !" Zo ongeveer op de helft van het filmpje gaat de "life" muziek over op de weergave via een high-end audio systeem.


Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.150
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Hi-end system versus percussion band
« Reactie #1 Gepost op: 14 januari 2022, 10:15:41 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

dekkersj

  • Global Moderator
  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.223
  • Hop doet leven!
    • amorgignitamorem.nl
Re: Hi-end system versus percussion band
« Reactie #2 Gepost op: 14 januari 2022, 10:31:06 »
Moet natuurlijk een 5 kanaals set-up zijn.

Groet,
Jacco

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Hi-end system versus percussion band
« Reactie #3 Gepost op: 14 januari 2022, 12:42:50 »
Ik kan dat soort percussie perfect reproduceren met mijn setup, die maar een fractie kost van de twee hierboven vermelde systemen. Wie dat wil is welkom om te komen luisteren!

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hi-end system versus percussion band
« Reactie #4 Gepost op: 14 januari 2022, 17:11:04 »
Paar jaar terug hebben ze in Veldhoven dit soort zaken ook gedaan. Volgens mij Naim ? En wat ik zeker weet met de Dutch & Dutch speakers (geen percussie overigens). In beide gevallen overduidelijk een verschil tussen live en speakers.

Kan het me ook niet voorstellen dat je het met een stereoset voor elkaar gaat krijgen het gelijk te krijgen.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Hi-end system versus percussion band
« Reactie #5 Gepost op: 14 januari 2022, 17:45:02 »
Ik heb weliswaar een surroundsetup, maar dit kan ik probleemloos in stereo voor elkaar krijgen. Open baffle luidsprekers (zoals ook elektrostaten en magnetostaten) kunnen echt een reusachtig diep en breed podium neerzetten, mits goed opgesteld en als de akoestiek wil meewerken.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hi-end system versus percussion band
« Reactie #6 Gepost op: 14 januari 2022, 18:00:42 »
Met alle respect, ik geloof onmiddellijk dat je een hele goede set hebt, maar ik geloof niet dat je het voor elkaar krijgt om een weergave te realiseren die overeenkomt met een live  optreden.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hi-end system versus percussion band
« Reactie #7 Gepost op: 14 januari 2022, 19:04:42 »
Ik heb weliswaar een surroundsetup, maar dit kan ik probleemloos in stereo voor elkaar krijgen. Open baffle luidsprekers (zoals ook elektrostaten en magnetostaten) kunnen echt een reusachtig diep en breed podium neerzetten, mits goed opgesteld en als de akoestiek wil meewerken.

Eens met wat AF schrijft. Het ene systeem zal het ws beter kunnen dan de andere. Dus ik geloof direct dat je een waanzinnig systeem hebt.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Hi-end system versus percussion band
« Reactie #8 Gepost op: 15 januari 2022, 02:34:20 »
Met alle respect, ik geloof onmiddellijk dat je een hele goede set hebt, maar ik geloof niet dat je het voor elkaar krijgt om een weergave te realiseren die overeenkomt met een live  optreden.
Wellicht niet voor alles, maar het soort percussie dat in deze video getoond wordt is geen enkel probleem.

MAW

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.639
Re: Hi-end system versus percussion band
« Reactie #9 Gepost op: 15 januari 2022, 08:06:12 »
Ik kan dat soort percussie perfect reproduceren met mijn setup, die maar een fractie kost van de twee hierboven vermelde systemen. Wie dat wil is welkom om te komen luisteren!

Ok ik geloof dat zeker wel. Met grote vellen en subs(s) heb ik daar alle vertrouwen in.
Ik zou het graag eens willen horen trouwens.

Edit: perfect is trouwens wel een woord wat het lastig maakt in de discussie.
Met een audio systeem geluid reproduceren blijft altijd een reproductie. Dat is per definitie niet perfect.
« Laatst bewerkt op: 15 januari 2022, 08:12:58 door MAW »
Without acknowledging the flaws of subjectivity no objective platform will exist.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Hi-end system versus percussion band
« Reactie #10 Gepost op: 15 januari 2022, 08:20:03 »
Ik kan dat soort percussie perfect reproduceren met mijn setup, die maar een fractie kost van de twee hierboven vermelde systemen. Wie dat wil is welkom om te komen luisteren!

Ok ik geloof dat zeker wel. Met grote vellen en subs(s) heb ik daar alle vertrouwen in.
Ik zou het graag eens willen horen trouwens.

Edit: perfect is trouwens wel een woord wat het lastig maakt in de discussie.
Met een audio systeem geluid reproduceren blijft altijd een reproductie. Dat is per definitie niet perfect.

"Met een audio systeem geluid reproduceren blijft altijd een reproductie. Dat is per definitie niet perfect".
Deze conclusie geeft m.i. al aan, dat een reproductie niet gelijk is aan het origineel. Dat Bloom een heel eind komt met zijn set geloof ik zondermeer.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hi-end system versus percussion band
« Reactie #11 Gepost op: 15 januari 2022, 09:10:39 »
Het zijn inderdaad de gekozen worden: perfect, moeiteloos etc.

Zou het graag willen ervaren, maar ik heb simpelweg geen zin om lang in de auto te zitten. Sorry. Maar je (Bloom) set lijkt me echt de moeite waard. Neem hem maar mee deze kant op.  ;D

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software

Bloom

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 1.934
  • Bloom's music blooms!
    • What makes Bloom's music bloom?
Re: Hi-end system versus percussion band
« Reactie #12 Gepost op: 15 januari 2022, 10:24:34 »
Die woorden slaan uiteraard op wat ik ervan vind in mijn luisterruimte. Ik kan mijn setup niet zomaar naar een andere locatie brengen, dan zou ook weer alles afgeregeld moeten worden en mogelijk doet de akoestiek dan niet mee. Dat zit er dus niet meer in. Maar iedereen die dat wil is welkom om bij mij te komen luisteren met zijn of haar eigen muziek. Het kan voor Nederlanders wel een grote afstand zijn. Het is niet zo ver als Maastricht, maar ik woon wel zo'n 60 km ten zuiden van Eindhoven in de hoofdstad van Belgisch Limburg.

Vintage lover

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.255
  • Platenspelers en zo.
Re: Hi-end system versus percussion band
« Reactie #13 Gepost op: 15 januari 2022, 10:37:29 »
Ik kan mij voorstellen dat het verschil groot is tussen live en een audiosysteem, op mijn laptop hoor ik geen verschil.
Slechte geluidskaart of slechte oren? ;D
I love vintage.

chansig

  • Trade Count: (3)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.995
Re: Hi-end system versus percussion band
« Reactie #14 Gepost op: 15 januari 2022, 12:47:37 »
Die woorden slaan uiteraard op wat ik ervan vind in mijn luisterruimte. Ik kan mijn setup niet zomaar naar een andere locatie brengen, dan zou ook weer alles afgeregeld moeten worden en mogelijk doet de akoestiek dan niet mee. Dat zit er dus niet meer in.

Kijk, nuance is altijd goed. De audiohobbywereld zit namelijk vol met mensen die vinden dat hun set etc. En dat je je set niet zomaar even meeneemt...de smiley was ws niet voldoende om aan te geven dat het een grapje van me was. Sorry.

Ik vind op zicht de afstand niet te ver, het is meer dat ik het er voor deze hobby niet meer voor over heb. Voor bv wielrennen rij ik zo naar Limburg en dat is dan ook een takke-end.

Gr. Hans
Uitdrukkingen zijn een bitch als iemand ze letterlijk gaat nemen..en alles wat ik zeg is mijn mening.

JBL 308, Macmini 2012, BACCH software