Auteur Topic: Willsenton R8. Ervaringen?  (gelezen 8113 keer)

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Willsenton R8. Ervaringen?
« Reactie #15 Gepost op: 13 januari 2022, 17:33:47 »
Heb wel een idee Frits: een setje Elac speakers met jet tweeters van jou collectie bij mij in de mancave tegen een prima luna prologue Four van mij bij jou thuis.
Kan ik een keer op mijn gemak Elac testen en jij een buizenversterker  ;) Heb het dan over tijdelijk uitwisselen.
PS bij John deed mijn Prima Luna het prima op de Adams (dat waren nog die monitoren waarvan uiteindelijk de tweeters in rook zijn opgegaan).
« Laatst bewerkt op: 13 januari 2022, 17:36:40 door mmuetst »

Hififreak

  • www.hififreak.nl
  • Global Moderator
  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 23.082
  • Geboren high-ender met een set die zingt!
    • www.hififreak.nl
Re: Willsenton R8. Ervaringen?
« Reactie #16 Gepost op: 13 januari 2022, 17:51:26 »


Dromen kun je beter verwezenlijken bij leven dan ze uit laten spreken door een notaris.

Paul

  • Trade Count: (1)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 13.759
  • Doet mij maar buisjes
Re: Willsenton R8. Ervaringen?
« Reactie #17 Gepost op: 13 januari 2022, 17:52:51 »
Dank u.  ;)

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Willsenton R8. Ervaringen?
« Reactie #18 Gepost op: 13 januari 2022, 18:28:36 »
Heb wel een idee Frits: een setje Elac speakers met jet tweeters van jou collectie bij mij in de mancave tegen een prima luna prologue Four van mij bij jou thuis.
Kan ik een keer op mijn gemak Elac testen en jij een buizenversterker  ;) Heb het dan over tijdelijk uitwisselen.
PS bij John deed mijn Prima Luna het prima op de Adams (dat waren nog die monitoren waarvan uiteindelijk de tweeters in rook zijn opgegaan).

Dan is het handiger dat ik een keer een dagje bij jou kom met mijn BS 244.3, qua formaat is dat prima te doen. Met mijn 249.3 ga ik niet slepen, die komen hier niet meer weg. ;D
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345
Re: Willsenton R8. Ervaringen?
« Reactie #19 Gepost op: 13 januari 2022, 19:30:22 »
Heb wel een idee Frits: een setje Elac speakers met jet tweeters van jou collectie bij mij in de mancave tegen een prima luna prologue Four van mij bij jou thuis.
Kan ik een keer op mijn gemak Elac testen en jij een buizenversterker  ;) Heb het dan over tijdelijk uitwisselen.
PS bij John deed mijn Prima Luna het prima op de Adams (dat waren nog die monitoren waarvan uiteindelijk de tweeters in rook zijn opgegaan).

Dan is het handiger dat ik een keer een dagje bij jou kom met mijn BS 244.3, qua formaat is dat prima te doen. Met mijn 249.3 ga ik niet slepen, die komen hier niet meer weg. ;D
Is ook een prima idee.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Willsenton R8. Ervaringen?
« Reactie #20 Gepost op: 13 januari 2022, 20:00:24 »
Heb wel een idee Frits: een setje Elac speakers met jet tweeters van jou collectie bij mij in de mancave tegen een prima luna prologue Four van mij bij jou thuis.
Kan ik een keer op mijn gemak Elac testen en jij een buizenversterker  ;) Heb het dan over tijdelijk uitwisselen.
PS bij John deed mijn Prima Luna het prima op de Adams (dat waren nog die monitoren waarvan uiteindelijk de tweeters in rook zijn opgegaan).

Dan is het handiger dat ik een keer een dagje bij jou kom met mijn BS 244.3, qua formaat is dat prima te doen. Met mijn 249.3 ga ik niet slepen, die komen hier niet meer weg. ;D

Ik zit ook te azen een op een setje Elac BS 244.3 maar die kom je niet vaak tegen.

Frits Denon

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 3.313
  • Elac addict
Re: Willsenton R8. Ervaringen?
« Reactie #21 Gepost op: 13 januari 2022, 23:04:10 »
Klopt Jan, zijn fijne monitoren met een groots geluid. Rene heeft ze hier destijds ook even gehoord.
TV Set: Versterker Denon PMA 2010ae, Speakers: Elac BS 403 / Hepta Gem, Sub ESP 2040, DVD/CD Denon DVD DBT 3313UD, Tuner Denon DNP 720ae

Cave: Versterker Accuphase E-270, Speakers Elac FS 249.3, BS 403, sub ESP 2040 2x, CD Denon SACD/CD 2000ae, Tuner Marantz 2120, Draaitafel: Sony PS- X4.

renes

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 10.030
  • Muziek breng je ten gehore met buizenversterkers.
Re: Willsenton R8. Ervaringen?
« Reactie #22 Gepost op: 13 januari 2022, 23:41:08 »
Ja, precies zoals Frits het zegt. Er zit nog een sub bij maar wat mij betreft kan die weg. Dat zeg ik omdat ik niet iemand ben die kikt op bas, 't is mij al gauw teveel.
Eens buizen altijd buizen.

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Willsenton R8. Ervaringen?
« Reactie #23 Gepost op: 14 januari 2022, 08:54:24 »
Ja, precies zoals Frits het zegt. Er zit nog een sub bij maar wat mij betreft kan die weg. Dat zeg ik omdat ik niet iemand ben die kikt op bas, 't is mij al gauw teveel.

Dat klopt helemaal René, die monitoren hebben van zichzelf al een stevig basfundament.

Zelf heb ik de voorloper van de Elac BS 241.3 t.w. de Elac BS 204.2 en op andere fora heb ik weleens gelezen dat de onderlinge verschillen niet al te groot zouden zijn.

De Elac BS 244.3 ziet er heel gaaf uit met zijn "kristal" conussen.

mmuetst

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 4.345

Audiofreak

  • Trade Count: (0)
  • Hero Member
  • *****
  • Berichten: 16.918
  • those oldies but goodies
Re: Willsenton R8. Ervaringen?
« Reactie #25 Gepost op: 22 januari 2022, 18:14:20 »
Ja, precies zoals Frits het zegt. Er zit nog een sub bij maar wat mij betreft kan die weg. Dat zeg ik omdat ik niet iemand ben die kikt op bas, 't is mij al gauw teveel.

Dat klopt helemaal René, die monitoren hebben van zichzelf al een stevig basfundament.

Zelf heb ik de voorloper van de Elac BS 244.3 t.w. de Elac BS 204.2 en op andere fora heb ik weleens gelezen dat de onderlinge verschillen niet al te groot zouden zijn.

De Elac BS 244.3 ziet er heel gaaf uit met zijn "kristal" conussen.