Auteur Topic: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.  (gelezen 40975 keer)

Be Tweeter

• Trade Count: (0)
  • Hero Member
    • ARJANKU.IT service
Re: Irritatie van de dag, politiek gerelateerd.
« Reactie #420 Gepost op: 10 juni 2025, 13:31:15 »
Een nieuwsnetwerk waar de medewerkers al jaren weglopen omdat ze het niet eens zijn met de eenzijdige berichtgeving zou ik zelf niet al te vaak raadplegen.
An inability to grasp science is no argument against it....

wim72

• Jr. Member
  • **
« Reactie #421 Gepost op: 10 juni 2025, 14:28:53 »
Citaat
Ik denk dat wij serieus hele andere problemen hebben dan een paar raddraaiers in Ter Apel.

Dit is absoluut de zaak in Ter Apel bagatelliseren!

Er zit daar een grote groep jonge mannelijke veiliglanders en uitgeprocedeerden in uitzendcentrum die lak hebben aan het gezag.
Enorme problemen met winkeldiefstallen inbraken in auto's fietsendiefstal en daders worden vaak staande gehouden door o.a. personeel en bewoners en overgedragen aan politie maar enkele uren later lopen daders alweer vrij rond door het centrum.
Handhaven met die handel, kunnen er nooit zo heel veel zijn.

Groet,
Jacco

Wie gaat dat doen?  De politie heeft niet de capaciteit om dit op te pakken.
Dan zul je die capaciteit moeten gaan maken. Dat moest toch al, overigens.

Groet,
Jacco

Verstuurd vanaf mijn FNE-NX9 met Tapatalk

Voorheen de gemeente Vlagtwedde en nu Westerwolde heeft afgelopen 25 jaar al vele afspraken gemaakt met Den Haag over extra capaciteit handhaving in en rondom het aanmeld asiel en uitzetcentrum en al jaren wordt extra capaciteit beloofd maar niet na gekomen of wordt na enige tijd weer snel teruggedraaid.
Extra capaciteit en personeel Marechaussee na slechts enkele jaren standplaats plus kazerne opgedoekt.
Afdeling vreemdelingenpolitie Ter Apel al jarenlang zwaar onderbezet.
Al minstens twee deccenia beloofd het Rijk Ter Apel extra politie deze worden dan na enkele weken of maanden gelijk weer weggehaald en overgeplaatst.
De gemeente wordt al jarenlang aan het lijnte gehouden, ik begrijp ook niet waarom de gemeente het uitzetcentrum afgelopen jaren niet heeft gesloten en contract opgezegd?
Het interesseert Den Haag geen hol voor hun is Ter Apel een ver van mijn bed show.

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #422 Gepost op: 11 juni 2025, 08:02:50 »

Het grote nato treffen begint  25juni in den Haag ,  Willem elexander opent dit spektakel en dat terwijl het koningshuis zich ver van politiek onthouden moet en men dat weer toelaat.Het laatste fam lid was prins Bernard die de  bevolking hier in NL ongeveer 25 miljoen koste met zijn corruptheid met het lockheed enz schandaal.
Deze corrupte prins met zijn hoerenloperij en buitenechtelijke kinderen was niet om trots op te zijn.
Hier gaat het weer om militaire uitgaven en miljarden aan poen...is men alles weer vergeten?
Ik bekijk het westelijk nieuws wat vooral bestaat uit fake nieuws en bekijk het liefst het netwerk van voltaire wat dichter bij de waarheid ligt.
De USA hebben niets van doen met de duitsers of de EU maar doen het liefst zaken met polen en dat kan wel is het einde inleiden van de EU.
https://www.voltairenet.org/article222414.html

Bram, Hoe bepaal jij of een nieuws netwerk dichter bij de waarheid zit?  Of vind jij dat omdat die waarheid je beter past of beter bij je gevoel voor sensatie past?

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Sony CDP XB 920 QS - Topping E30 - Philips CD100 - Lake People G103 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT 1990 pro  - Denon AH-D2000 (met Geekria earpads) - Hifiman HE400se - Hifiman Sundara.

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #423 Gepost op: 11 juni 2025, 08:09:28 »
Het is in deze wereld , naar mijn idee, nog maar heel moeilijk te bepalen wie het echte nieuws brengt. Wie de waarheid brengt.
Is de echte waarheid wel bekend? 
Willen we die wel weten?

Mijn collega met roots in Afrika ziet en hoort over hetzelfde onderwerp een hele andere waarheid via de nieuwsberichten uit zijn vaderland dan ik via de nieuwsberichten uit mijn vaderland.
Wie verteld de echte waarheid.
Veel waarheden die door iemand gelooft worden zijn waarheden die in iemand zijn straatje passen.

Kortom, sterkte met het vinden van de echte waarheid. Ik weet het niet.

Mijn waarheid is dat ik werk en leef om samen met mijn betere helft een zo leuk mogelijk leven te hebben en te houden.
Veel waarheden helpen me daarbij en andere waarheden een stuk minder.

Marcel
Bluesound Node (Qobuz) - Sony CDP XB 920 QS - Topping E30 - Philips CD100 - Lake People G103 - Lake People G111 - Beyerdynamic DT 1990 pro  - Denon AH-D2000 (met Geekria earpads) - Hifiman HE400se - Hifiman Sundara.

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #424 Gepost op: 11 juni 2025, 08:23:44 »
Een voor mij belangrijke waarheid is dat we allemaal gelijk zijn.
Dat we moeten stoppen om elkaar in hokjes te stoppen.
We zijn mensen met allemaal een ander startpunt en eindpunt.

Een mens die tussen start en eindpunt zich zo gedraagt, dat een ander schade heeft van die mens, moet op een of andere manier gecorrigeerd worden.
Ongeacht in welk hokje we die mens gestopt hebben.

Ga er eens over nadenken hoe harder we roepen dat we respect moeten hebben voor de diverse hokjes, we elkaar steeds verder en dieper en strenger in een hokje duwen.
De muren om die hokjes worden ook steeds dikker en sterker.

Als we niet oppassen , het is eigenlijk al te laat, zijn we terug in het Duitsland toen een zekere Adolf aan de macht kwam. 
Die en zijn partijgenoten waren ook erg goed in een ander of een ander hokje de schuld geven van problemen. 

De mensen in het rechtse hokje geven altijd een ander de schuld van alles en nog wat.
De mensen in het linker hokje doen dat precies zo.

De waarheid ligt in het midden. Dat vind ik.  Hoef je het niet mee eens te zijn.  Geen idee of het licht wat in mijn hokje komt het juiste licht is.
Maar ik vraag het me tenminste nog af of het licht het juiste licht is. 
Er zijn inmiddels heel veel mensen die niet verder kijken dan hun eigen raam.

Marcel

bram freestone

• Hero Member
« Reactie #425 Gepost op: 11 juni 2025, 09:25:24 »
Het is in deze wereld , naar mijn idee, nog maar heel moeilijk te bepalen wie het echte nieuws brengt. Wie de waarheid brengt.
Is de echte waarheid wel bekend? 
Willen we die wel weten?

Mijn collega met roots in Afrika ziet en hoort over hetzelfde onderwerp een hele andere waarheid via de nieuwsberichten uit zijn vaderland dan ik via de nieuwsberichten uit mijn vaderland.
Wie verteld de echte waarheid.
Veel waarheden die door iemand gelooft worden zijn waarheden die in iemand zijn straatje passen.

Kortom, sterkte met het vinden van de echte waarheid. Ik weet het niet.

Mijn waarheid is dat ik werk en leef om samen met mijn betere helft een zo leuk mogelijk leven te hebben en te houden.
Veel waarheden helpen me daarbij en andere waarheden een stuk minder.

Marcel

De waarheid is moeilijk te vinden en vooral in het westen en het westen bestaat nog uitsluitend uit de USA en de EU met een aandeel van pakweg 27%.
De rest, dus een grote meerderheid met als china en de brics staten als tegenpool heeft nu een grote meerderheid.
Uiteindelijk leid dat tot de ondergang van de USA en zijn bontgenoot de EU.
De motor van de EU is duitsland en die motor stotterd erg, dagelijks gaan er fabrieken op de fles door gebrek aan energie.
Dit voorzie ik ook voor NL want wij zijn afhankelijk van duitsland....dus een zo mogelijk mooi leven voor Marcel zit er in de toekomst niet rooskleurig uit.
China gaat in de toekomst bepalen wat de vooruitzichten zijn,en de usa wil zijn energie wel verkopen aan de EU maar wel tegen prijzen waar je van schrikt.
Trump wil zo veel mogelijk geld graaien uit de EU en dat lukt hem goed.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #426 Gepost op: 11 juni 2025, 09:38:43 »
Bram, je hebt gelijk.

Marcel

Johndv

• Hero Member
  • Liever een Adam!
« Reactie #427 Gepost op: 11 juni 2025, 10:12:24 »
Het is even wat anders, maar mijn zoon is nu 21, wat gaat hij nog allemaal meemaken in deze knotsgekke wereld. Ik hou mijn hart vast.
Vincent SA-T1 vv - Cambridge Audio azur 851W ev - Vincent CD-S1 - Adam Audio Pencil's.

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #428 Gepost op: 11 juni 2025, 11:54:51 »
Het is even wat anders, maar mijn zoon is nu 21, wat gaat hij nog allemaal meemaken in deze knotsgekke wereld. Ik hou mijn hart vast.

Ik vermoed dat dit een idee van alle tijden is.
Het grote verschil met "vroeger" is de constante, mondiale "nieuwsstroom" en snelheid van veranderingen.

Lyngdorf - Array - C.E.C. - Sony - Phonomena - Audio Technica

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #429 Gepost op: 11 juni 2025, 12:08:05 »
 Good Posting

Marcel

Markus

• Trade Count: (4)
  • Hero Member
« Reactie #430 Gepost op: 11 juni 2025, 12:08:53 »

De waarheid is moeilijk te vinden en vooral in het westen en het westen bestaat nog uitsluitend uit de USA en de EU met een aandeel van pakweg 27%.
De rest, dus een grote meerderheid met als china en de brics staten als tegenpool heeft nu een grote meerderheid.
Uiteindelijk leid dat tot de ondergang van de USA en zijn bontgenoot de EU.
De motor van de EU is duitsland en die motor stotterd erg, dagelijks gaan er fabrieken op de fles door gebrek aan energie.
Dit voorzie ik ook voor NL want wij zijn afhankelijk van duitsland....dus een zo mogelijk mooi leven voor Marcel zit er in de toekomst niet rooskleurig uit.
China gaat in de toekomst bepalen wat de vooruitzichten zijn,en de usa wil zijn energie wel verkopen aan de EU maar wel tegen prijzen waar je van schrikt.
Trump wil zo veel mogelijk geld graaien uit de EU en dat lukt hem goed.

"Wij" hebben China sowieso geen stobreed in de weg gelegd. Sterker; "Wij" hebben decennia lang, kennis en kunde overgedragen omwille goedkope productie.
Daarnaast ontleent de USA rechten (t.a.v. Europa) aan het Marshall-plan, al dan wel of niet transparant in beschrijving.

"Zichtbaar", voor Nederland, kwam de hulp in het gedrang ten tijde van bijvoorbeeld de Korea-oorlog.

« Laatst bewerkt op: 11 juni 2025, 12:12:40 door Markus »
Lyngdorf - Array - C.E.C. - Sony - Phonomena - Audio Technica

dekkersj

• Global Moderator
  • Hero Member
  • Tempus fugit, memento mori.
    • amorgignitamorem.nl
« Reactie #431 Gepost op: 11 juni 2025, 18:15:51 »
[...]
Voorheen de gemeente Vlagtwedde en nu Westerwolde heeft afgelopen 25 jaar al vele afspraken gemaakt met Den Haag over extra capaciteit handhaving in en rondom het aanmeld asiel en uitzetcentrum en al jaren wordt extra capaciteit beloofd maar niet na gekomen of wordt na enige tijd weer snel teruggedraaid.[...]

Daar in Westerwolde verdienen ze een lintje!
 Ze voldoen gewoon.

Groet,
Jacco
Impulsresponsie: hernoem van "pdf" naar "7z", en uitpakken.
::
Downsampling: https://www.hififreaks.nl/index.php/topic,36.msg164041.html#msg164041
::
De dood is niet het einde, het is onderdeel van de levenscirkel.

bram freestone

• Hero Member
« Reactie #432 Gepost op: 11 juni 2025, 18:48:34 »

Hier nog een beoordeling van de aktuele situatie in deze wereld en jawel ook over de schurkenstaat iran van Henk....zoals deze USA burgers deze toestand beoordelen hebben ze het gelijk aan hun kant...zo is het en niet anders is mijn mening ook.
Phillips MFB serie,587,Wharfedale evo 4.4
Aiwa amp 8700,akai AM 2650 +AM 225
,NAD7130,veel philips amps AH 684,erres A8000
.philips  109 set,amp 309.philips  sennheiser HD598+HD650+dragonfly black en red
 Wharfedale diamond 10.7
Cambridge Audio CXA61.Yamaha A-S500.
LG OLED C1 65 inch.LG OLED C9 65

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #433 Gepost op: 12 juni 2025, 07:15:57 »
Heb je nog meer sensatie "nieuws" gevonden van Youtube?

Marcel

Marcel Dali

• Hero Member
« Reactie #434 Gepost op: 12 juni 2025, 07:21:43 »

De wereld is zo lang als ik weet al een knotsgekke plek.
Ik denk inderdaad dat het nu nog veel gekker overkomt op ons allen omdat we via zoveel kanalen en 24/7 nieuws en "nieuws" op ons afgevuurd krijgen. We laten het ook toe.  Elk pingeltje op de telefoon wordt bekeken. Ook vaak de "nieuws"pingeltjes.
In de 60er jaren was er toch de Cuba crisis.  Stonden we toch ook vlak voor een nucleaire oorlog.
De VS en de USSR deden toch niets anders dan elkaar provoceren?  De NATO en de rest van de wereld deden toch altijd al kijken wie de langste had en wie het verste kon gooien?

Marcel